Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: prathörnan
Läst 690 ggr
linasvovvar
0

OT Godmorgon 15 september

Jaha då sitter man här igen, och kan inte sova. Men idag är det inte värken som är det stora problemet utan det är min säng…..jo det va så att när jag skulle nanna nu ikväll så brakade madrassen igenom sängen, sängen 1 månad gammal köpt på ILVA åhhhh va sur jag är. Kan verkligen inte komma till ro, gubben ligger på golvet och jag i hans del av sängen…suck, jag vet en som ska ringa och skälla på ILVA i dag.

Annars idag ska jag åka och köpa lite smått och gott till nytillskottet Lovis, som vi hämtade i går.

Så alla ni fibrosar och ja ni andra också hoppas ni får en OK dag….

Rita-S
0

Jisses, det där forstör även för mig, jag får inte alls sova efter det där hände. Upplevde det några gonger med min gamla säng, därav vi köpte en ny ram. Låg som på nålar efter en sånn händelse!

Denna vecka skall jag igjen ha training, ny dos med printer-expertis, kommer va helslut och upptagen hela dagarna.

Mår aningen bättre i dag mot vad jag gjorde i hälgen, men sen har jag sovit stora delar av hälgen med..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Zimba
0

Morron på er. Ville mörda klockan när den ringde, brukar ju inte va vaken vid denna tiden. Men ska iväg på möte på sjukhuset ang min anhörige o så duscha, vakna o rasta hunden innan.

Lina: Hoppas det ordnar sig o du får en ny o säker säng.

Rita: Stressa inte ihjäl dig.

Hoppas ni andra får en bra dag.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

msp
0

Usch nu är det fem timmar kvar (klockan 14.00) tills jag skall träffa min nya husläkare. Jag hoppas att han har kunnat och haft tid att läsa igenom lite av min gamla journal. Annars så blir det till att ta allt ifån början igen. SUCK Dessutom så måste han ta över utskrivningen av smärtlindring då man på psyk ej längre får göra detta. Den rena psykmedicinen får man låv att skriva ut men medicin som kan påverka, possitivt eller negativt på psykmedicineringen får man inte röra.Rynkar på näsan

Till saken hör att jag senast jag fick smärtlindring ifrån husläkare fick för lite så att jag gick i väggen och hamnade akut på psyket.Skrikandes

Hoppas att ni andra får en bättre dag.Gråter

Zuzzi
0

Godmorgon!

Är hemma idag med lilla skruttan som sa att hon har ont i halsen och trött. Luktade lite ifrån munnen så jag antar att hon talar sanning, för titta får jag ju inte. *S*

I helgen så balanserade jag kroppen. Sitter här nu med ont i ansiktet och i örat. I örat har jag ett plåster som stimulerar en punkt för sköldkörteln, helt normalt va? *S* Sedan så ansiktet sa jag till om när jag var där, kan få så ont ibland och det hjälper inga smärtisar emot. Så han tryckte på några punkter och satte händerna bak i nacken, å då kände jag hur det blev varmt i ansiktet. mysko jag hade ju inte ont då heller. Men nu får jag försöka behandlig mig själv med brödkaveln till nästa gång :-)

linasvovvar
0

Nu har jag vaknat på riktigt, stel och ont och änny mer stel, har ju inte haft min madrass.

Sitter just nu i telefonkö, har redan suttit en halvtimme, inget har hänt och jag är fortfarande nummer 9 i kö…..så min fm lär jag tillbringa här och vid telefonen.

Lovis har sovit bakom en hylla i natt, sötisen, men hon är lite blyg, men dte kommer snart släppa hoppas jag !!! Så jag kan få fina kort och visa också ju….

När (om) jag kommer fram i telefonen hoppas jag hinna med att åka till djuraffären och hadla lite skoj till Lovis.

[Gitsan]
0

Klockan är strax efter 10 och jag ska ställa mig i en varm dusch för att få igång kroppen.

Därefter bär det av till Stockhom Söder för första dagen på 2-veckors arbetsträning. Idag ska vi tydligen lägga ett schema på 2-4 timmar per dag. Intressant att se vad det blir av det hela.

Middag mm har jag överlåtit till "gubben" Glad