OT: God morgon 13/9 -08
God morgon!
I kväll så är det kulturnatt här i Uppsala med olika evenemang ute på gator och torg!Det kommer att bli mycket folk om vädret håller i sig! Jag ska naturligvis in till city och titta.
Igår förmiddag blev jag och Nässla, min dagishund, skrämda rejält av en idiot! Jag kom cyklande med Nässla i koppel och helt plötsligt hör jag ett s k Hulken-vrål och tittar upp på en balkong vid cykelvägen och får se en kille som tar tag i ett stort balkongräcke och slänger det rakt ut mot oss! Det landar med en duns en meter från cykelbanan! Detta skedde på ett par sekunder! Nässla blev livrädd och höll på att dra omkull mig, dock drog hon min högra axel ur led. Jag halkade på trampan och slog i knät. Jag vänder mig om upp mot killen på balkongen, som är en anställd, att det måste väl i hela friden vara skyltat om det ska komma stora tunga balkongräcken flygande och att han måste ju varna innan han vrålar till och kastar iväg det. Då svarar han: Det skiter jag fan i!
Ni kan tro att jag blev arg när jag fick det svaret!!!! Jag cyklade hem direkt och ringde till det aktuella bostadsbolaget som äger huset han hade uppdrag i och berättade vad som hade hänt. De blev naturligtvis förskräckta över händelsen och glada att det inte hade hänt en värre olycka. Efter 30 minuter stod områdesansvarig utanför min dörr med 100:- i blomstercheckar! Han hade informerat arbetsledaren och hade även sagt att de hade inte skyltat om att det skulle komma tunga balkongräcken flygandes genom luften och att det inte alls var lämpligt att kasta iväg dem på detta sätt!!! När deras arbetsledare fått denna information av händelsen tog han alla ur arbete och höll en information om säkerhetföreskrifter med sina anställda, plus att killen i fråga fick en reprimand av sin chef!

Morning!
Herregud Bigblomman! Vilken historia. Hur är det med axeln nu då? Fin gest att ge dig blomstercheckar, har du handlat nåt för dem?
Här blir det en fin dag idag, blå himmel och det blåser inte för en gång skull. Kanske kan bli en promenad idag, med min goa väninna som igår när hon hörde att jag var ledsen satte sig i bilen (hon bor i Stockholm, och jag utanför Göteborg) och körde hit, hon var framme vid 23-tiden och sover just nu väldigt gott. Hon hade varnat min gubbe men jag visste ingenting förrän jag läste hennes blogg någon gång på kvällen. Snacka om glad överraskning.
Ha en fin lördag allihop!

Jag har käkat panodil under natten så just nu känns det inte så mycket men i går kväll fick jag inte upp handen till huvudet…
Jag ska kolla på blommor idag! Det blir väl någon Begonia så mina katter får något nytt att äta på!
Oj, vilken fin och underbar vän du måste ha, Pisan
P.S. Det är visst en stor kattutställning i Göteborg i dag och i morgon. D.S.

Kattutställning blir det inte - vi är allergiska. :-( Ja, hon är en helt underbar vän. Vi får väl se hur vi mår sen, kanske bara blir lite promenad och sedan sitter vi och pärlar tillsammans, hon hade med sig en j-a massa pärlor 

Åh, vad synd att ni är allergiska! Jag har blivit helt förälskad i rasen exotic, korthårig perser. Jag är allergisk mot långhårskatter men inte mot korthår?!
Pärlar? Gör ni halsband och örhängen? Vad kul! Jag hoppas du och din väninna får en bra dag och att vädret är lite bättre än här. Ingen sol idag men så länge det inte regnar är jag glad med tanke på alla evenemang som är utomhus i kväll här i stan.
GO BIGBLOMMAN! Vissa saker skal man inte bara tolerera. Det skal va nogrant skylltat, och folk skal väl för fasiken bete sig bättre enn som så. Hur går det med din axel nu?
I dag skal jag göra minst möiligt. Jag har sagt det många gonger, och i princen aldrig hållit det men i dag menar jag det. Jag är helslut. Jag har ont, så jag nästan griner, trött som om jag inte sovit på ett halvår ungefär, behöver nog ett eget sätt BH till under ögonen..
Skal dock köra 3 bokhyllor i väg, skal inte bära själv bara köra dom, och sen får jag lite pängar för jobbet, så det blir ju okej…
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Godmorgon, här i skåneharvi så himla fint höstväder, det va 7 grader i morse buuurrrrrr, tror jag ska sätta igång en brasa idag !
Jag har varit och lämnat Mackan hos en kompis och sen har jag gått en alldeles underbar runda i skogen md vovvarna !!!
Vad resten av dagen bjuder på det vet jag inte, ska bara ta det lugnt, Mackan ska sova över hos sin kompis och fredrik jobbar så jag är ensam, skönt faktiskt för en gångsskull !

Godmorgon allihop, jättefint i Gbg idag. Har förrådsstädning på agendan idag och sedan middag med min bästa vän och partner ikväll då de är på besök från Sthm. Det blir spansk mat, mums. Hörde också om kattutställningen men har tjurat av mig på perser i fokus om den, så trist då jag inte är en sur person. Men det finns ingen information att tillgå… ja jag släpper det. Får titta mer på de tre rackarna jag har här hemma. Gillar också exotic och perser. Min exotic kille är en stor katt som vi kallar melankolen då han ser så sorgsen ut. Han har en ljusaste stämman som han flitigt använder. Exotictjejen är en liten boll. Påminner om en säl när hon rullar sig på golvet, stämman är som en cigarrrökande och whiskeydrickande pensionär. Perserdamen är liten som en kattunge och att jag igår klippte ned henne hjälper inte. Men hon gillar rörligheten och putser sig nöjt efteråt. Oj nu blev det en lång presentation av dem. Ska väl ge mig ned i förrådet istället. Min sambo ska lyfta och flytta, inte så munter över det men vi har satt ned en fotölj dit så han kan sitta bekvämt emellen lyften. Jag har en riktig krisperiod just nu så allt gör ont, men vägrar att det ska styra över mig. Visst styr det men mentalt försöker jag verkligen säga mig annat. Ha en bra dag allihop. Det är lördag och solen är framme. Spansk mat med bästis, mmm det gillar jag.

Godmorgon. Har fått sova 10 timmar i sträck för en gångs skull, men e lika trött ändå. Undrar hur mina småtroll mår, måste ringa o kolla, saknar dom.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
God eftermiddag.
Just nu är mitt liv så häftigt. Jag är inne i en intensiv utrensningperiod, rent känslomässigt och mentalt. Det har verkligen hjälpt mot smärtan, även om den finns där i bakgrunden.
Just är livet så härligt…
Kram på er alla här inne.

Jag har istort sett sovit hela eftermiddagen, vaknade för en kvart sedan! Helt död! Jag har fått tagit ett par extra värktabletter för min axel men tycker den är mycket bättre jämnfört med hur den var igår kväll.
Feiner: Du äger ju den kattras som jag förälskat mig så i. Jag ska köpa en hona så smånigom, när jag hittat en som jag kan ställa ut och avla på.

Bigblomman: Ja, vi pärlar halsband, armband och örhängen. Men det blev inga igår, vi var för trötta när det väl blev tid till att sitta med det, men vi satt och pillade med pärlor och bytte lite grann med varandra. Nu är hon på väg hem min pompis och jag är jättetrött och har jätteont. Hoppas du fått tag på fina blommor!