Näs problem!
Jag har ett problem med torra slemhinnor i näsan, det e skitjobbigt. Här e väldig torr luft inne, men har en massa vattenfall o när jag kommer ihåg det så sätter jag på dom.
Har ni nåt annat bra att komma med???? Eller nån med samma problem???
Har testat luftfuktare, men det funka inte alls.
Zimba tycker inte om sin näsa 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag har samma problem men har dessvärre ingen lösning på det. Men jag vet varför det har blivit så här på mig men det hjälper ju vare sig dig eller mig. Det kan ibland räcka med att jag kommer åt näsan eller att man är förkyld och snyter sig lite så spricker ett blodkärl och jag blöder som sjutton.
Ibland känns det som en svidande känsla också, och som sedan går en liten bit längre…fruktansvärt jobbig känsla.
Hoppas att någon har nått tips 
jag har varierade problem. ena sekunden jättetorr, andra sekunden igjentäppt! Mina slemhinnor kan inte bestämma sig..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

När jag är torr i näsan duschar jag med en koksaltsspray, den finns på apoteket. Har ni provat med den? Renässans eller ngt i den stilen heter den.

Japp har testat o även noseoil, fast det funkar lika bra med vanlig sesamolja som kostar typ 25 kr för 1 liter. Men det hjälper inte mot detta. Och det kan inte vara allergi, för det e likadant var jag än e.
//Baloo forever

Jobbigt att vara torr i näsan. Hör jag nåt som kan vara värt att testa ska jag återkomma. Känner en med Sjögrens syndrom eller vad det nu heter, torra slemhinnor iaf.

Såg att du testat Nozoil, det är ju sesamolja så man kan ta det istället.
Det är nog det bästa att försöka hålla det fuktigt o även ta lite olja. Va envis o ge dig inte
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Japp, jag ska nog vinna över näsan 
//Baloo forever

om ni har allergisk nästäppa omväxlande med rinnande näsa pga. allergi, så skulle det ju förklara saken, så är det i alla fall för mina barn. Då kan man ta allergi-nässpray och även allergi-tabletter, beroende på vad man är känslig för.
jag är mer eller mindre täppt i näsan hela tiden nu, har varit typ ett år nu. Jag kan inte finna någon anledning till mn nästäppa, och jag har fått väldigt känsliga slemhinnor i näsan.

En del mediciner ger torra slemhinnor som biverkan.
Många med fibro har torra slemhinnor, det hör till utan att vara Sjögrens.
Själv använder jag en salva i näsan, Fenazon som finns reseptfritt på apoteket. Tar den när jag ska sova så vaknar jag inte med näsan helt äckligt intorkad, funkar bra.