Update om mig :)
Tänkte bara skriva ett par rader om hur allt har utvecklat sig :) Mamma pratade med läkaren så sent som idag..
Har nu fått remiss till Ortopedverkstan och ska snart få en ortos, vilket känns jätteskönt då jag förhoppningsvis har lite mindre ont och kan så småningom börja rida med den :)
Jag har även fått en remiss till röntgen efter lite tjat, fast läkaren tror inte att det hjälper =( Men får väl se om det finns ngt man kan se där…
Står nu även på kö till ortoped, men väntetiden är som sagt väldigt lång pga att vi tackade nej till att åka till andra landsting, men förhoppningsvis (fast läkare inte vill kommentera detta) tar de hänsyn till att jag bara är 15, vet andra som har fått förtur.. 
Skolan är pest och pina, kan inte koncentrera mig på lektionerna pga smärtan…=( Äter diklofenak samt Alvedon och hittills har det inte hjälpt… Ska antagligen byta upp mig till ngt annan som jag inte kommer ihåg vad det heter men det börjar på T, mamma (som jobbar inom vården) är dock emot det här läkemedlet då det är väldigt starkt och jag reagerar väldigt kraftigt på alla läkemedel jag hittills har provat samt har sömnproblem (pratar i sömnen samt sätter mig upp)…
/Amanda
kan de vara tradolan du ska få byta till?
håller tummar och tassar för allt går vägen!

Det verkar som det rör på sig nu. Hoppas det ordnar sig snart så du kan få slippa värken. Håller oxå alla tummar och tassar jag hittar

Håller tummarna för dig Amanda!
Kram!
Pisan

Tummar och tår hållna härifrån också - kram!
#1 Tror inte att det är Tradolan, tror att det började "tri", lyssnade inte spec noga -.-

Va bra att det händer saker som kanske förbättrar det för dig. Bra att du fick en röntgen, den kanske inte visar nåt men då vet du ju iaf det. Bättre att göra en undersökning för mycket än en undersökning för lite.

Tiparol? I så fall är det samma som Tradolan, Tramadol, Nobligan…….
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tur att det iaf händer nåt! Jag fortsätter hålla tummar!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Lycka till Amanda, vi här hemma håller alla tummar och tassar för dig. Hoppas dom hittar ett bra sätt att hjälpa dig på.
Styrke Kramar
Jag håller också tummarna för dig Amanda
Tummar och tår härifrån också. Hoppas du får den hjälpen som du verkligen behöver.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Stå på dig tjejen. Håller med alla som skrivit. Håller tummen o tassar för dig. Ge dig INTE, fast jag vet att man vill ge upp många gånger, men gör det inte, fast det e väl det dom vill. Go girl go.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Om du känner att du vill ge upp. Tänk på oss alla som kämpar för dig. Även om det *bara* är med ord på nätet. Vi vill ha dig ok. Kramiz
Väl mött, Tatsja
En till updatering:
Ska iväg nu i veckan eller nästa och prova ut ortosen, har fått hem remissen :)
Har även börjat träna på allvar hos sjukgymnasten, förutom knäet jobbar jag upp min kondition ^^. Går där 2 ggr i veckan + rehab på skolidrotten 2 ggr i veckan :)
Har dock fortfarande ruggigt ont, har nu varit upp i 27 timmar, kunde inte sova pga smärtan…:( Mn det beror även på min ömma nacke, bussen tvärnitade igår och jag slungades i sidleds…=( VC tyckte dock att vi skulle avvakta då det inte finns ngt synligt tecken på skada i nacken, utan jag är bara väldigt öm.
/Amanda

Tråkigt med nacken, hoppas det går över.
Roligt att remissen och träningen har kommit igång
kram
Nackömheten är nu helt borta :D
Har dock stora sömnproblem, smärtan håller mig vaken =( Kl 8.00 på måndag åker vi till sjukhuset för att prova ut en ortos :) Det behövs. Blir snarare sämre än bättre :(
Egentligen ska du kolla nacken, pga framtida men. Det går faktiskt att få whiplash på det sättet och har du inte fått anteckning om det i läkarjournalen, så blir det tji längre fram. Så kolla den, för säkerhetsskull. Vet av erfarenhet från en väninna till mig. Hon tyckte det var onödigt, men går med smärtor nu. Bättre en gång för mycket än för lite
Väl mött, Tatsja

Hur har det gått för dig Amanda? Har du fått ortosen nu? Kram!
Har fått ortosen nu :) Hittills har den dock inte gjort ngt…=( Imorgon får jag veta när jag ska till röntgen.

hoppas den hjälper lite iaf. Kul att det händer saker
Ja, bra att det börjar röra på sig.
Väl mött, Tatsja

Ja, det är bra att det händer nåt. Det kanske tar lite tid innan du känner att den hjälper?
Ortosen har inte hjälpt mig ett dyft. Klarar dessutom inte av diklofenak alls, trots att jag äter omeprazol mot magsår :( Så äter bara 4g alvedon per dag…
Har dock fått tid för röntgen, en akuttid här i stan (KSS) kl 9.00 nästa måndag :D dvs, 15/9.

Va trist att den inte hjälp dig nåt :/ Jag klarade inte heller att äta diklofenak, magen blev helt förstörd och jag sket blod. (sorry det låter lite äckligt men så var det) Kan du inte prata med läkaren om att få prova någon annan medicin.
Hoppas att det fixar sig
Kram
#24 Det är diklofenak eller tiparol som gäller =( Tiparol vägrar jag och diklofenak funkar inte :/ Så jag får väl hålla mig till min alvedon, den hjälper ju lite.

Om det är magen som inte klarar diklofenak så finns det en del andra mediciner med samma verkningssätt. Alltså antiinflammatorisk.
Har du t.ex. nån gång testat att ta Alvedon o Ipren tillsammans? Då får du två olika verkningssätt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#26 Ipren och Ibuprofen hjälper inte alls :(