Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1405 ggr
chigak
0

Jobbigt med hösten....

Tycker det känns såå jobbigt att hösten helt plötsligt är här. Den sista veckan har jag haft sååå himla ont. Har annars varit riktigt bra under sommaren. Har mest ont i benen och fötterna så jobbet känns nästan outhärdligt just nu. Jobbar på ett äldreboende så det blir mycket spring. Har sedan flera år tillbaks även fått depressioner som börjar nångång i september - oktober beroende på vädret. I år är det redan dags. Har varit så nedstämd den senaste tiden.

Jösses vad gnälligt det här blev… Skäms

Kände bara att jag behövde skriva av mig lite…

miffo
0

Jo, hösten är väldigt jobbig med värken. Som tur är har jag sluppit undan depressioner än så länge.

Det är ju bra att kunna glälla av sig lite här, det lättar lite.

Kram på dig

chigak
0

Ja faktiskt så gör det det. Skönt att kunna prata med andra som förstår vad man menar.

Kramizar

Rita-S
0

Värken har varit under kontroll så långt iaf men jag är märkbart stelare nu. I natt fick jag även stänga ett fönster för det var så höstkallt ute att det blev iskallt på sovrummet om båda sto öppen. Nu är hösten värkligen här!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Isaksmatte
0

Ja usch hösten och vintern är ingen rolig tid med fibro. Jag har bestämt mig för att denna höst ska jag verkligen lyssna på kroppen och inte köra totalt slut på mig så jag klarar av vintern oxå.

Har börjat gå på rehab två till tre gånger i veckan där jag får bada i varmvattenbassäng och göra några få rörelser och kör avslappning för att få ner grundspänningen i kroppen. Hur skönt som helst!

Ska till smärtkliniken i Gävle på återbesök nästa vecka och få börja med Lyrica nu hoppas jag att denna höst ska bli den bästa på åratal! Detta är den första hösten sen jag fick diagnos som jag äntligen får lite hälp från sjukdvården. Tidigare har jag som de flesta andra fått höra att detta kommer jag att få leva med punkt slut.

dreamiz
0

Jag älskar hösten! Jag brukar bli piggare då. Ok, värken kanske mår bättre av värme men i övrigt blir jag så dålig av sol och värme - trött, konstant huvudvärk (dvs värre än vanligt) mm. Så jag brukar alltid bli piggare på hösten, eller över huvudtaget när det är mer mulet o lagom varmt.

Sommaren kan vara härlig om det är ca 20 grader o en hel del moln men lite sol.

Just nu ösregnar det. Kan vara mysigt så länge man inte ska ut. Ena hunden försöker tvärvända i dörren när han ser det regnar. hihi

Pisan
0

Älskar också hösten. Tycker det är den bästa årstiden. För värkens skull spelar det ingen roll vilken årstid det är, har lika ont året runt.

Zimba
0

Här e en till som älskar hösten, mindre krav, massa mys. Älskar mörkret. Slappanar av mer o kan få bara vara. Kan ligga i soffan med en fleecefilt o mysa o massor av t-lys. Älskar även regnet, jag o vovven kan bara luffsa runt i ösregn o folk tror vi inte e kloka. Längtar till att klockan ska bli vintertid.

Japp jag vet att jag e knäpp Skäms

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever