Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 980 ggr
Zimba
0

OT: Dammråttor

Vi har ju i tråden Har du djur, diskuterat dammråttor. Det verkar vara så att det e många av oss som har dessa djur hemma.

Nu undrar jag om nån har testat råttfällor mot dessa odågor???

Zimba klurar lite Obestämd

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

[Tassy]
0

mina är för smarta för råttfällor Obestämd min stackars snabeldrake sliter hårt med att hålla antalet nere Cool

Rita-S
0

Råttfällor behövs inte, jag har katter ;) Och en damsugare OCH en karl. Det är det bästa vapen mot oönskade damråttor. Funderar om jag ska börja avel som sagt, men katterna har nedlagt nåt veto mot det..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bigblomman
0

Jag fundera på att skaffa en sådan där självgående råttfälla dvs sladdlös damsugare. Fast jag har en känsla att den kommer att få stryk av Findus, min katt, eftersom den kommer att äta upp alla råttorna!

miffo
0

Korsdrag är mycket användbart för att locka fram dom. Sen tar man dom med dammsugaren. Annars vet jag vilka hörn de trivs att samlas i och där kan jag handplocka dom.

[Tassy]
0

annars är finfrämmande ett ypperligt sätt att locka fram dem på Obestämd

Sara
0

Mina illrar är såååå snälla och hjälper matte genom att ta med dem ut från under möblerna.. Ibland hör jag bara nån som får nysattacker under soffan, det är inte lätt när det fastnar damm på morrhåren. Flört

Sara

Anna-Klara
0

ahh haha va gulligt med dammråttor på morrhår :) 

hmm, på nått sätt känns det som om den här länken om uppfödning passar här TystTungan ute