Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1417 ggr
dahlith
2008-08-31 01:53
0

Fibro???

Hej på er alla!

Jag har i alla år tänkt att jag har säkert Fibro. Har dock inte gjort någon utredning om det.

Eftersom jag har social fobi, panikångest och annan generell ångest så har det liksom inte varit något som jag påpekat för läkaren. Har bara kommenterat det helt allmänt att jag har ont där och där. Har fått en massa inflammationer i mina axlar och högerarm jämt och ständigt. När jag jag trycker på punkterna som jag har sett är så kallade triggerpunkter för Fibro så har jag ont på precis allihopa. Fast jag har triggerpunkter på mycket fler ställen än så. Det är inte många punkter på min kropp som man kan ta på utan smärta. När det gäller sömnen så har jag mycket svårt för att sova, fast har jag väl somnat så kan jag sova  säkert 12 timmar i sträck.

Blir inte riktigt klok på hur man ska kunna fastställa att man har fibro. Ni som har diagnosen kan ni säga något om min sits?  Kan det vara fibro eller tror ni att det är något annat?

Kan tillägga att de sista månaderna har jag börjat äta omega3, magnesium, kalcium, c-vitamin, mivitotal (innehåller alla ämnen), proteintillskott, d-vitamin.

Fick även i höstas konstaterat att jag hade grav B12-brist och har sen dess fått Behepan-injektioner.

Mina inflammationer fortsätter trots detta och jag kan inte säga att jag mår så mycket bättre vad det gäller värken.

Vad tror ni? Kan det vara fibro eller är det bara en dåligt eftersatt kropp som jag har

miffo
2008-09-01 09:37
0

Det är svårt att säga, men har du kollat tråden "Vanliga symptom". Känner di igen dig där, borde du ta mod till dig och begära att du får en utredning för att se om du har fibro.

Får du behandling för inflamationerna i axlar och höger arm?