Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1249 ggr
Zimba
0

OT: God Morgon 29 Aug - 08

Morron på er alla.

Idag får jag besök av Tassy, ska bli kul, men undrar lite hur det kommer att gå med tanke på hennes klantighet o alla mina prylar, fniss. Börjar bli en smula nervös, en helg helg med henne här, ja man e väl ett vrak nästa vecka, asg.Skäms Nä det ska bli skitkul, får se om min vovve släpper in henne, han gör sällan det med folk han inte träffat. Men får väl köpa massa korv o ha i beredskap, muta han funkar ibland, fniss.Tyst

Hoppas Fredagen blir en bra dag för alla. Själv måste jag försöka få städat oxå o förkylningen som inte ger sig, blä

Zimba säger nu natti natti Flört

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

linasvovvar
0

Krya på dig Zimba hoppas du och Tassy får en trevlig helg =0) Om Baloo släpper in henne vill säga !!!!

Jag ska strax hoppa in i duschen min föräldrar kommer och ska lämna sin vovve hos oss, Moas son ! Han ska va här ihelgen för dom ska golfa bågonstans.

Det blir många hundar fler kommer ikväll, för vi ska ha kräftskiva. Jag kanske ska hoppa över och dammsuga i morgon istället !!!!

Pisan
0

Morning!

Håller med ovanstående inlägg; hoppas ni får en trevlig helg!!!

Solen skiner på en blå himmel idag och det verkar som att hela helgen ska bjuda på detta.

Ha en go fredag allihopa!!!

Pisan

miffo
0

God morgon

hoppas ni får en trevlig helg :) Jag ska i vanlig ordning jobba och tvätta eftersom det är fredag. Helgen kommer med fotboll och kanske svampplockning.

Rita-S
0

god morgon.. *gäsp*

Har inte så mycket planerat. Tänkte kika filmer. Skal se den filmen jag somnade från i går kväll om igjen, och sen skal vi se matrix 3 i kväll. gubben har spelat guitar hero till han blev sår på fingrarna. jag har bara spelat et par timmar sen vi fick spelet, men har lyckats med min första felfria låt.

Gäsp igjen!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zimba
0

Morron på er. Hade tänkt att få sova längre, men icke sa nicke. E det inte galna små troll så e det galna grannar som borrar i väggen, morr Skrikandes

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

rianna
0

Får önska alla en trevlig helg, själv är jag ledig den här helgen, det ska bli skönt, ska snart åka och handla med mannen. Här är det sol så det blir nog en sväng ut med hunden i eftermiddag. Ha det gott.

[Gitsan]
0

Klockan är snart 11 och jag hoppas att kroppen snart ska vakna till… I så fall blir det hundträning några timmar på eftermiddagen, brukslydnad.

Ikväll spelar min yngste son ( 18 år ) fotbollsmatch här hemma, så den ska jag nog gå ut och titta på.

Kanske en dum fråga, men jag har funderat ett tag på det, vad betyder egentligen "OT" ?

miffo
0

#7 finns inga dumma frågor. Är det nåt man inte förstår är det bra att fråga Glad

Det är en engelskförkortning på Out of Topic (Utanför ämnet), rätta mig om jag har fel.

Rita-S
0

det är korrekt, en kort form för "off topic" altså i denna användning inte direkt relaterat till sajtens ämne, och kanske inte relaterat överhuvudtaget :) Vi har valt att innföra en grej om att om vi skal skriva en tråd om nåt som inte är relaterat till fibromyalgi, smärta eller nåt liknande så skriver vi OT framföre namnet på tråden. Det finns en del här inne som skiter helt i allt annat enn det som är relaterat till Fibro, och det blir då lätt för dom att veta om dom helt skal strunta i en tråd eller inte :)

Samtidig är vi många som gjärna delar av oss med att valpen fick 1a pris på valpshow, eller att sonen sa sitt första ord eller nånting och vi är lika många som gjärna läser orelaterade ämnen med, och det kunne utan en "ot" i titteln bli svårt för dom som inte är intreserade alls att veta om det är eller inte är relaterat till det dom vill läsa om :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Pisan
0

Jag trodde att det stod för Off topic, tycker mig ha sett det någonstans - MEN; jag kan ha fel, är ju en riktig virrpanna…. Glad

[Gitsan]
0

Härligt, då har jag lärt mig något nytt idag också Skrattande !

dreamiz
0

Har varit o hämtat hö idag så nu borde de väl räcka tre veckor kanske. Har städa hos alla marsvin också så jag är helt slut nu.

Ska käka lite o sen vila lite tills det är dags att mata bebben igen. Det ser tyvärr inte bra ut för henne…

Idag är min sista semesterdag. På måndag är det dags o jobba igen. Ska vara på ett annat ställe i 6 veckor. Inte tvingad utan helt frivilligt så jag passade på att ställa lite krav, som nån sorts ersättning för att jag är snäll o ställer upp. O jag får en veckas betald komp (inte på en gång men alltså 20 timmar) o det tycker jag är bra så jag är nöjd med det. Plus lite andra saker jag ställde som krav för att det ska fungera för mig. Min chef verkade så nöjd med att jag förhandlade o ställde krav, han vill att vi ska göra det. hihi…

Min nya medicin funkar inte så bra. Får se hur den funkar mot värken när jag börjar jobba. Men jag blir ju så trött o som en zombie av den. Har flera gånger hållt på att somna vid ratten… hrm… Hemma också förstås men det är ju ändå ganska ofarligt.

Ha en bra dag, kväll o helg alla!

mongu
0

#12 Vad har du för medicin? Det har du säkert skrivit men var? Det har jag glömt.

Men blir du så trött så ska du inte köra bil när du tar den. Förut fanns ju trianglar på de mediciner som gav såna biverkningar att man var olämplig som bilförare, att sköta vissa maskiner osv. Nu är det borttaget för det är personen som äter medicinen som ska va uppmärksam på hur man reagerar på den.

Så har du möjlighet så låt bilen stå.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Millaris
0

God kväll.

Den värsta värken har äntligen släppt. Jag hade prova-på-coaching via telefon igår och det släppte verkligen en del blockeringar i mig. Vilket i sin tur hjälpte till att minska värken. Oerhört bra…

Ha en fortsatt skön kväll

Pisan
0

Har såååååå ont i ben och fötter, jag blir galen! Vet inte vart jag tar vägen snart… Rynkar på näsan

dreamiz
0

#13 Eftersom jag tar medicinen varje dag, tre gånger om dan, så blir det ju även att jag tar den när jag kör bil. Jag kör inte bil varje dag utan när jag behöver handla (vilket inte är något problem för tröttheten då det är inom stan) eller om jag ska på utställning eller till vetten tex. Jag tar inte bilen om jag inte behöver (det blir för dyrt. *ler*)

Sist jag åkte hem från utställning skippade jag värktabletterna. Men det är inte heller nån bra lösning då jag ju blir så himla dålig o slö av värken istället. Bara att va på utställning gör mig ju sjuk.

Visst, jag kan skippa utställningarna, men då kan jag också skippa hela mitt liv för det är djuren jag lever för (o jag vill ställa ut lite, avla lite o träffa likasinnade! O likasinnade träffar jag endast på utställningarna då det inte finns några här i närheten av där jag bor o ingen i min familj delar det intresset.) Letar samåkare till varje utställning jag ska till men hittills ingen tur med det.

Men jag ska börja jobba på måndag efter semestern o se om den nya medicinen hjälper lika bra som den andra. Vill kolla det också innan jag ringer läkaren för att se om det går att byta eller ändra eller nåt.

mongu
0

Det är verkligen som att välja mellan pest o kolera. För man ska inte behöva ge upp sitt liv för värken. Då har den vunnit.

Så jag hoppas du hittar nåt som hjälper dig bra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

dreamiz
0

#17 Precis! Min förra värkmedicin funkade o jag blev inte så extremt trött av den heller. Så typiskt att en medicin som funkar hyfsat ska bli olaglig…
Tack! Jag har hoppats att jag ska kunna vänja mig vid den nya medicinen (tar två olika i kombination o det är den ena som jag blir trött av) men det är en medicin som ska göra en trött - jag får den för den är muskelavslappnande.