Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1728 ggr
dreamiz
0

OT Godmorgon 27 augusti!

Är jag först? Tungan ute

Hur har ni det? Jag har min sista semestervecka nu och det känns lite trist förstås.
Har dock haft en underbar semester. Smolken i bägaren är min nya medicin (min gamla blev förbjuden) som gör mig till en zombie emellanåt. Inte alls kul.

Har varit på utställningar o fått med mig både BIS, Cert o BIR hem så matte är så stolt så!!!

O fler bebs har det blivit o fler på gång, o fler nya djur. Men har tyvärr även mist en hel del på sista tiden då många var/är gamla.

Har många planer när det gäller min avel o det är så roligt!!

Ja det var en lite sammanfattning. Var ju ett tag sen jag var här inne. Men nu blir det snart sängen.

Zimba
0

God mitt i natten. Kan inte sova pga en jäkla jobbig förkylning.

Kul att se dig härinne dreamiz, long time no see.

Ska försöka ge sömnen en chans.

Hoppas ni andra fått sova o att ni får en bra dag.

Kram från Zimba

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

linasvovvar
0

Godmorgon godmorgon, börjar bli så trött på detta gråa kalla ruggiga vädret, man vill ju bara dra täcken över sig och somna om, men det går ju inte !!!
Ska va på djursjukhuset 08,20 för Adina ska röntkas, så ni får gärna hålla en tumme el två.

I em kommer goa ungen hem, dom har varit på utflyckt och sovit över, här va tomt i gårkväll. Har saknat honom

Hoppas ni får en bra dag

Kram

Zimba
0

Så ja, efter några timmars orolig sömn så e man vaken igen, suck.

Små trollen e pigga, vovven skällde i sömnen o förkylningen e pest.

Ingen god morgon här inte, gääääääääääsp

//Baloo forever

Zimba
0

Lina: Självklart man håller tumme o tassar.

Så ja nu e det kattslagsmål oxå Gråter

//Baloo forever

Rita-S
0

god morgon alla
Lina, lycka till, vi håller tummar och tassar här!
Dreamiz, grattis :D
Zimba, usch förkylningar är inget roligt, krya på dig nu!

Själv har vi bröllopsdag i dag! Vi tänker fira den tilsammans självklart, och har bestält bord på Gods Kitchen i Ljusdal i kväll :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Mandysan
0

Hoppas att ni alla får en trevlig dag :)

Är hemma från skolan, känns inte så kul att gå dit med värkande knä, öm nacke och inte ha sovit ;)

Väntar på att min värmekudde med körsbärskärnor i ska bli varm, den är inne i micron :) Brukar låta den ligga på knäet en stund först när den är riktigt varm och sedan får den ligga runt nacken :)

/amanda

Zimba
0

Tack Rita.

Åh vilken morgon, satt o drack kaffe o hör en jävla smäll från köket, går o kollar vad som hänt, jo då har nån av katterna vart uppe på en hylla på väggen, rivit ner den o vält vovvens nyfyllda vattenskål på 5 liter, golvet e sjöblött, saker överallt, jag ska sova bort denna dagGråter

//Baloo forever

Rita-S
0

#7 du vaknade då gissar jag? Trevligt!
Jag minns första året jag hadde Celine. Jag hadde gått över mig själv på att städa till julen. Inte EN ända sak låg på fel plats, det var helt fullkomligt katalogbild på köket och vardagsrummet även datorplatsen! Jag va så stolt av mig själv. Alla fönster tvättat, allt dammat, allt pyntat redo till julen och detta enbart för att jag skulle kunne ligga på soffan hela lilla julafton och mysa med katt och gubbe.

Natt till lilla julafton.. "CRAAAAAAAAAAAAASH BRAK BANG SINGEL bråk"
Rita hänger i taket
Kommer ut..

en hylla över dörren till förrådet (vi hadde köksbordet framföre denna dörren) var nede. På den hyllan sto alla våra lådor med.. stiftar, skruvar, spik, muttrar, skivor, ja ni hänger med?
Gissa vart allt detta låg..

over hela jäkla vardagsrummet!

Katten satt bak soffan. "jag är inte här! Jag ÄR INTE HÄR ALLS!". Gissa väm den skyldiga var? Hon hadde nog forsökt hoppa upp för att se vad som var för nåt där uppe och så gick hyllknäktorna upp i fogen, dom var av trå som är limmat på varann.

Jag spenderade lilla julafton med att med pinsett plocka stift, skruvor o dyl ut av mattan under matsalsbordet. Kul. Typ.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Zimba
0

Åh, ja vad säger man, dessa djur dom kan då hålla en sysselsatt, det enda jag vill e att få sova, men det verkar inte lyckas så värst bra, precis som dom vet att matte e sjuk då kan vi passa på o busa extra mycket.

Ang granar, så hade jag en katt med namnet Smirnoff, han välte granen så många ggr så till slut för att få den o kulorna att överleva så fick jag spika fast den med ståltråd i väggen.

Zimba blir snart galen o klockan e bara 09.15 Skrikandes

//Baloo forever

Rita-S
0

ja jag har redan ont, vilken bröllopsdag detta kommer bli. Skal köra hårt med tabletter i kväll. I kväll tänker jag NJUTA kvällen!

miffo
0

god morgon

lite jäspig idag och regnet öser ner. Hoppas att alla era dagar kommer att flyta på. Själ ska jag ta mig till jobbet lite senare idag, även fast jag nog inte riktigt är så pigg idag. Jag har lovat mig själv att ta mig till jobbet varje dag den här veckan så jag ser det mest som en promenad dit och om jag lyckas uträtta nåt den här dagen så är det bonus

Zimba
0

Åh Grattis på eran bröllopsdag, det missade jag i allt elände.

Hoppas verkligen att ni får en kanon dag.

Kram

//Baloo forever

miffo
0

#10 Grattis på bröllopsdagen Glad

kram

dreamiz
0

Hoppas det gick bra hos vetten!!

O Grattis på bröllopsdagen!!!!

Själv håller jag på o matar marsvinsbebs. Dowdy har ingen mjölk till de små… Har ingen aning om jag kan få dom att överleva men jag tänker i varje fall försöka. Mata varje timme dygnet runt nu i början. Sova, det får jag väl göra i ett annat liv! (Jag som just nu vill sova 30 tim per dygn pga min nya medicin som gör mig till en zombie, men vad gör man inte för sina djur?) Jag vill verkligen att de klarar sig! Lucina lapar i sig med god aptit, Ligea äter men inte lika girigt. Håll alla tummarna för de små liven! De behöver all support de kan få!!

Pisan
0

Grattis Rita! Lågtryckssjuka här idag… Blä. Läste inläggen om busiga djur och kom då att tänka på hur det var när mina ungar var små. Det var ungefär samma sak där, fast de höll på med sådant där HELA TIDEN. Inte konstigt att man blivit en fibris…. Jag har inga djur, är superallergisk så det går inte. Barnen vill ju hemskt gärna ha nåt husdjur så det känns tråkigt. De vill ha "pälsiga" djur att gosa med, annars så kan man ju ha ödlor, ormar etc. Ormar - usch….. Hoppas de inte ändrar sig och vill ha ormar, hua hua…

[Tassy]
0

ooh GRATTIS Rita! GK´s är helt suveränt underbart ställe att fira på, ni kommer inte bli besvikna Skrattande

kramar till er alla!

jag mår, men jag vet inte hur, och nu försvinner mitt modem *poff*

Millaris
0

God kväll.

Grattis Rita och krya på dig Zimba.

Är det någon som har en katt som lyckats ha ner ett element? Det har min mamma och inte bara 1 gång utan 2 gånger…

Här är det mulet nu, men vi har haft en härligt solig dag tidigare. Själv har jag varit på information på Arbetsförmedlingen. Det var ungefär som jag trodde.

Ha det bra alla

Zimba
0

Millaris: HM, kan du berätta mera ang katten o elementet, nu e Zimba bra nyfiken, fniss. Cool

//Baloo forever

Rita-S
0

Tack alla! :D