Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 3083 ggr
Bigblomman
0

OT: God morgon 23 augusti-08

God morgon eller?

Vaknade av att min dotters ena kanin försökte gräva sig ut ur buren. Min dotter hör ingenting utan är medvetslös trots att hon sover i samma rum som sina kaniner!

Jag cyklade 1.5 mil igår i motvind för att köpa Feliway till min katt som har idiopatisk cystit dvs nervös urinblåsa. Detta preparat finns bara på djurapoteket i Ultuna en bit utanför city. Feliway ska göra nervösa katter lugnare, den sitter i eluttaget och skall sprida feromoner i lägenheten så katten blir tryggare. Jag hoppas det hjälper. Den kostade 420:-!

Jag fick ont i mina knän igår kväll och har haft ont från och till inatt trots extra intag av värktabletter. Det känns svullet ovanför knäna och det beror väl på den långa cykelturen igår + att jag tog en sväng i butikerna i city + 2 cykelturer med Nässla!

Rita-S
0

Jag sloknade som en sten vid 1 tiden i natt och vaknade för typ .. 10 minuter sen.. vilken lyx! Känns som jag har sovit rätt hyfsat i natt med..

Hoppas det blir en god morgon.
I dag har jag inga större planer. Om vädret håller sig funderade jag på att få klippat plänen, men vi får se.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

linasvovvar
0

Godmorgon godmorgon, är så mör idag, jag red igår och har nada kondis och värken är på topp tyvärr.

Har dock inga måsten idag, inga planer ingeting, det spöregnar ute och då är man ju inte särskilt motiverad att göra ute saker. Jag funderar på att ha en bakdag =0)

Rita-S
0

#2 *dreglar* du är välkommen hit ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

[Tassy]
0

morrn.. hade ett hemskt uppvaknande idag; jag var klarvaken men kunde inte röra kroppen på säkert en timme, inte ens ögonen fick jag upp, attans vad läskigt FörvånadGråter fyy vad rädd jag blev, total panik Gråter såklart kom moder och försökte väcka mig, men blev jättearg när jag inte "vaknade".. jag kunde ju inte svara, och glöm att hon tror mig Gråter nä fyy vilken hemsk upplevelse

miffo
0

#4 usch, det där är jätte läskigt.

Känner mig lite seg idag, har ju börjat vara mer aktiv med kroppen och det känns. Så idag blir det till att ta det lungt och småäta hela dagen samt plocka ihop allt Inga och Ingen har spritt ut i lägenheten.

Millaris
0

God eftermiddag.

#4 låter som du hade en UKU (ut-ur-kroppen-upplevelse). Då är man fullt medveten om saker och ting runt sig, men man kan inte röra sig.

Jag har varit på loppis+auktion idag. Det var riktigt kul. Annars blir det att ta det lugnt. Värken sitter verkligen i denna vecka och jag har ont under fötterna…*suck*

Rita-S
0

Jag fick klippat plänen! :D Fast jag är hel slut i kroppen nu vet jag. Klippade plänen, inkl skråningen med 45 grader uppförbacke, nåt som utgör hälften av våran trädgård. Klipte bort några mycket låga grenar på häcken med, och trimmade kanten hela vägen runt. Annars brukar jag bara ta vid staketet till grannen där det värkligen syns.. :)

Plockade bort alla döda rosor från rosebusken och stödde upp den med några stöd jag har köpt med, bara så grenarna inte ligger utöver gräsmattan iaf.. Mycket tid tog det, klockan var halv 4 innan jag upptäckte hur mycket tid det hadde tagit, men nu ser det snyggat ut iaf!

linasvovvar
0

Lagom, vad är det ??? Idag har jag bakat massa, bla muffins med vita choklad bitar i, kärleksmums, cornflakes kakor, syltkakor och finska pinnar. Men varför kan man inte göra något måttligt, jag måste tydligen alltid överdriva. Är helt slut nu ju =0(

Måste ännu en gång ge mig ut i ÖSREGN med vovvarna, det har verkligen regnat HELA dagen.

Det blir nog en tidig kväll för mig och grabben idag =0)

miffo
0

#8 Är det sånt som kallas för bakvärkOskyldig

Känner igen mig i det du säger, dit det bär dit bär det

linasvovvar
0

#9 Fniss kan va så =0)

[Tassy]
0

har några minuter vid datorn nu. Det har hänt en hel massa här idag och jag blir utslängd härifrån på måndag. orkar inte förklara mer, men så ni vet varför jag är borta. kommer kanske inte ha internet på lääänge nu. håll tummar tack för att jag hittar ett hem Gråter ros till Zimba för ditt snabba agerande, du är en ängel!

miffo
0

Kram Tassy

Zimba
0

Måste göra ett förtydligande ang Tassy, hon har alltså INTE blivit utslängd här ifrån fibro, utan det gäller nåt annat. Så ingen tror att vi e så elaka.

Gumman, tack. Var, när o hur, det vet du.

Kramar i massor, fast jag vet att du inte kan läsa detta.

Ps. e det någon som vill ha kontakt med henne, så pm:a mig, så vidar befodrar jag det till henne. D.s

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Pisan
0

Kram från mej med Tassy!

[Tassy]
0

tassar förbi igen, ja såklart har du rätt Zimba, här på fibro blir jag kvar Skrattande

jag blir bara hemlös på måndag om inget mirakel sker typ… nyss Obestämd

Millaris
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En stor kram till dig Tassy från mig