Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 3443 ggr
Mandysan
0

Jag orkar inte mer!

Tårarna bara rinner och rinner, mascaran är sedan länge utkletad över hela ansiktet…

Varför?

Egentligen skulle jag på grillfest idag men pga värken i knäet kunde jag inte följa med…

Smärtan blir bara värre och värre, inga värktabletter hjälper och jag kan knappt sova på natten. Är livrädd för att jag har fått ngn annan sjukdom typ fibro eller reutism då ryggen även ömmar och fingrarna är stela på kvällen. Gråter

För guds skull, jag är bara 15! Den här sommaren skulle bli mitt livs bästa, inte den sämsta!

Min sjukgymnast anser att jag kan klara av att träna upp musklerna själv nu och läkarna på vårdcentralen vet mindre än jag och vägrar skriva remiss till sjukhuset…

Hur ska jag kunna klara av skolan när jag knappt kan ta mig ur sängen? Hur ska jag kunna ta hand om min häst?

Hoppas att ni här på fibro kan förstå fast jag (så vitt jag vet) inte har fibro, ni om några vet ju vad smärta är…=/

/Amanda

Pisan
0

Jättekram på dig Amanda! Ge dig inte vad gäller remiss till sjukhuset. Du har rätt att kräva det. Vill inte läkaren på vårdcentralen skriva en kan du kanske vända dig till barnmottagningen där du bor - dit kan du ju gå tills du blir 20 - och kan inte de hjälpa dig så får du be att de skriver remiss till ortoped eller reumatolog på sjukhuset.

Mandysan
0

#1 Finns det barnmottagning i alla städer? Vart hittar man sin närmaste?

linasvovvar
0

#2 Amanda jag LIDER verkligen med dig, hoppas att någon läkare kan ta tag i detta och verkligen göra ordentliga undersökningar för det förtjänar alla. Vet hur otroligt jobbigt det är att inte komma upp ur sängen och inte ens kunna ta hand om sin häst, hästen som man behöver som vän och som motion. Hoppas det löser sig för dig

Kramar i massor

lucifina
0

stå på dig! det är ju inte lätt för en tjej på 15 år att kämpa mot "överheten" men försök iallafall. Som Pisan skriver så kräv att få en remiss. om inte vårdcentralen vill skriva ut den testa att ringa till sjukhuset och prata med dem om vilka problem du har. Själv har jag psoriasis atrit en ledsjukdom som inte går att se på blodprover utan man måste först få en diagnos av hudläkaren på eksem som jag givetvis bara får en gång på 2 år och då INTE när jag har lyckats med att få en tid hos hudläkaren, därefter ska man få en remiss till reumatologen eftersom det krävs en sådan för att kunna ställa en diagnos på denna typen av sjukdom. Så ge inte upp om det inte syns något direkt utan kräv att få reumatolog remiss isåfall.

Mandysan
0

jag uppskattar verkligen att ni bryr er..

Kram

miffo
0

Skulle tro att de flesta sjukhus har en barnmottagning, Prova att söka på det sjukhus som ligger närmast dig. Gå in på deras hemsida eller googla. Remis brukar man få tjata sig till, stå på dig.

Kom inte ihåg vad det var för problem med ditt knä, hade inflamtion i mitt som gjorde så in i bombens ont och de hittade inge fel. Då testade de med ultraljud tillslut. Senare visade det sig vara en nerv som satt i kläm.

Hoppas det ordnar sig för dig

kram

mongu
0

Det finns Barnmedicin på sjukhuset där du bor så be att få remiss dit. I vår region är det 18 år som gäller för att få gå där.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Pisan
0

Barnmedicin finns ju även i primärvården.

mongu
0

Barnavårdscentral hör till Primärvård här men Barnmedicin hör till länssjukvården. Fast det är olika på olika ställen.

Såg att Amanda o jag bor i samma område.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Mandysan
0

#6 mitt problem är att leden glappar och där med är instabil…=( Det är iaf vad sjukgymnasten kom fram till, läkaren trodde att det var växtvärk…:S

Mandysan
0

#9 Ok.

mongu
0

#11 jag har skickat pm till dig.

Ha en bra dag! Mongu.

miffo
0

#10 så var det

hoppas du får den hjälp du behöver

[Tassy]
0

Oj himmel vad jag känner igen mig! Hoppas verkligen det löser sig, denna situation gör knappast att du mår bättre med all oro i kroppen Rynkar på näsan Stå på dig och försök finna någon som vill utreda dig ordentligt - kanske hinner du få hjälp innan det blir något värre? håller tummar och tassar här!

Mvh Tassy

Anna-Klara
0

mm jag känner också igen mig och kan bara hålla med de andra som skrivit här - Hör av dig till Barnmottagningen, om du inte orkar ringa så kanske du kan få ihop ett brev att skicka, så du får med allt.

Kram till dig och ja, stå på dig - du har rätt till att få hjälp!

Sara
0

Usch, stackare! Lider med dig!

En sak som någon sa till mig en gång var att. "Får du mindre ont av att stanna hemma?"

I mitt fall är svaret ja, jag får ondare och blir tröttare. Är det så för dig oxå?

Sara

Millaris
0

Mandysan - jag instämmer med de andra ovan - hoppas att det löser sig. Jag känner igen mig i det du skriver. För mig tog det 6-7 år att få en fibro-diagnos. Hoppas att du får snabbare hjälp.

Tatsja
0

Fibromyalgi brukar ju bryta ut om kroppen är stressad. Det är en orsak. I mitt fall en trafikolycka. Om du nu skulle ha fibro så kan det vara så att du kanske skadat knäet genom felvridning eller nåt' och då KAN följden bli fibro. Pratade med en väninna som är sjuksköterska och hennes far distriktläkare, de sa att fibro inte har någon ålder. Hoppas du inte har detta. Utan att det kanske bara är en inflammation i knäet. kräv remiss. Om du inte kan, be dina föräldrar om det. För oftast brukar de lyssna på de vuxna och inte barnen det berör. Dumt. Det är bara du som vet hur det känns. Stå på dig.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Bigblomman
0

Jag hade en himla värk i min kropp när jag växte upp och främst i mina knän. Jag hade så ont så jag grät! Jag fick träffa läkare från all håll och kanter och ingen kunde ställa någon diagnos. Till slut konstaterade en ung läkare att jag hade "slatter" i min knän och var tvungen att vila en hel del och använda stöd för min knän. Bandage på den tiden men nu finns det annat att använda. Läkaren sa också att det är något man växer ifrån och när jag var runt 17-18 så släppte värken  undan för undan!

Tatsja
0

Hoppas hon har samma som dig då, eller något annat som växer bort. Inte roligt när ett knä värker. Min son har också något i sitt knä. Sitter han och ska resa sig, så viker det sig och gör ont, ont, ont. De hittar inte vad som är fel. Till saken hör att han anser läkarkåren vara kvacksalvare. så han går inte dit. Svårt att tvinga en 28-åring. *suck* Mamma vill ju bara att han ska få veta felet. Vill inte han en dag ska få byta knä. Det har jag gjort, med ett resultat som inte är ok.

Väl mött, Tatsja

Mandysan
0

Tack så himla mkt för er omtanke!

Mådde inte bättre igår men då släkten kom på besök var det bara att bita ihop…

#16 För mig spelar det ingen roll vad jag gör, det gör ont konstant…=(

Tatsja
0

Tjata, tjata, tjata. Det är ibland det enda som hjälper. DU ska ha remiss för undersökning.

Väl mött, Tatsja

Pisan
0

Chondromalacia patellae skulle det kunna vara. Brosket på knäskålens baksida mjukas upp och ger besvär, det gör ont och knäskålen går lätt ur led, benen viker sig. Detta hade jag i tonåren. Fick träna upp lårmusklerna hos sjukgymnast och det hjälpte, fick fortsätta träna själv sen när jag gått där ett tag. Har inte haft besvär med det senare i livet. Detta är tydligen något som "växer" bort också och drabbar ofta tonåringar, speciellt tjejer.

solfager
0

Har du fått komma till en ortoped?

Känner igen mig mycket i din situation, från 1981 -2001 fick jag kämpa med näbbar och klor ang värken i mitt knä (fick fortsätta efter det med) Fick höra den ena diagnosen efter den andra  som t.ex växtvärk, vanligt att kvinnor under 30 år har ont i knäna m.m. Magnet röntgen utfördes flera gånger ena gången hade jag förslitningar på minisken och andra inte….  efter ett titthål 2001 fick jag äntligen veta orsaken till knä problemem…  främre krosbandet hade brustit på mig vid ett flertal tillfällen, det gör nedrans ont, man kan knappt gå på ett bra tag när det hänt. Knät blir instabillt. Mitt knä ville dom inte fixa för jag hade "fel" sorts värk i knät med tanke på skadan. 2007 fick jag reda på vad denna fel sorts värk var: fibromyalgi. Idag håller jag på att kriga om att få ett knästöd.

Knät är fortfarande instabilt för mig har det inte hjälp att träna upp muskulaturen runt om, jag hade då som du har nu en häst, man är inte direkt otränad i den muskulaturen då.

Jag hoppas verkligen att du får hjälp betydligt fortare och bättre än vad jag fick.

Önskar verkligen att du orkar kämpa på men jag vet orken tar slut då och då men man kommer igen och orkar en runda till. Har själv märkt att ju mer kött man har på benen och vet saker så får man bättre hjälp för då kan dom inte komma med dumma bortförklaringar och knän gillar dom inte att börja rota i…  märkligt….

Många styrke kramar Åsa

Sara
0

# 21 Jag vet att det är svårt men tacka inte nej nästa gång pga smärtan nästa gång du ska iväg på nått.

Tänk så här: Det gör lika ont oavsätt om jag är hemma eller om jag går på grillfesten. Då kan jag lika gärna gå på grillfesten och gå hem tidigare om jag inte fixar det.

Ibland glömmer man bort lite av smärtan när man gör nått som är roligt och man kan få kul minnen även en smärtsam dag men man lär inte få dem om man stannar hemma.

Kämpa på vännen!

Sara

Mandysan
0

#24 Nope, har bar fått träffa en läkare på VC (eller tja, har varit där fler gånger och tjatat samtidigt jag har blivit undersökt pga bakterieinfektion men han är den enda som har undersökt)..

#25 Tyvärr hade jag inte kunnat följa med iaf, de hållde på så sent så jag hade behövt gå 6 km upp till bussen vilket knäet definitivt inte fixar =/

mongu
0

Amanda!

Ta kontakt eller be din mamma att kräva remiss till Barnmott. på KSS. Så du får träffa barnläkare. Du har rätt till det t.o.m. 18 års ålder.

För du ska def. inte behöva ha det så här. Så ställ krav o låt inte VC köra över er.

Jag förstår dig fullständigt att du inte kan följa med när det är nåt där du måste gå en bit. Tyvärr så klarar man inte det med dessa värkande knä.

Ha en bra dag! Mongu.

Mandysan
0

Imorgon är det dags, då ringer mamma VC igen… Håll tummarna för att jag får träffa en vettig läkare!

Rita-S
0

jag skal hålla tummarna för dig mandysan, det fins inget värre enn att må hemsk och inte bli tagen på alvar! Vârk pga fibro eller värk pga annat, du är oavsett välkommen här!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anna-Klara
0

Jaghåller definitivt tummarna för dig.. shit.. jag höll på skriva "tuttarna"Skäms men jag håller de med! Skrattande

Lycka till Mandysan!

lisette
0

åk till akuten när du har som absolut ondast o KRÄV att få hjälp. säg att du inte får den hjälp du behöver.

du är ung, du ska inte behöva gå o ha ont.

Pisan
0

Nä, du skall inte behöva gå och ha ont! Lycka till i morgon Amanda!

Kramar

Pisan Glad

miffo
0

Tänker på dig, hoppas du får träffa nån som tar din värk på alvar och gör en ordentlig undersökning

mongu
0

Håller tummarna för att du får remiss till Barnmottagningen på KSS det är din rättighet.

Ha en bra dag! Mongu.

Tatsja
0

Håller också tummarna. Skriv sen och tala om vad som sades. Om det inte är någon bra läkare har man rätt att byta. Bara tjata.

Förstår inte varför jag börjar skriva tajta  *fniss*  måste vara den brutna handens fel

Väl mött, Tatsja

Misimurf
0

Jag lider med dig Mandysan, hoppas att du får hjälp och att dina problem blir utredda.

Min värk började när jag var i 14-års åldern och den började i höfterna. De var stela, hakade upp sig och krånglade. Sen började jag även få värk i knäna och var ofta stel och det högg i knäna när jag sprang så benet vek sig liksom. Sen spred sig värken till resten av kroppen. Jag gick på barnmottatgning och de gjorde massor av undersökningar. Läkaren jag hade där trodde att det var något reumatiskt trots att de proverna inte visade något. Fibro diagnosen fick jag av en annan läkare för några år sen.

Tatsja
0

hoppas du Mandysan får hjälp annars blir vi här på sajden arga. Eller hur?

Väl mött, Tatsja

Zimba
0

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAPP, Zimba e bra på att morra.

Lycka till säger även jag. Klart att du måste få hjälp.

Håller tummen o tassar för dig.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Tatsja
0

Tänk positivt idag. För det är nu du SKA få hjälp.

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Mandysan
0

Ska dit 10.50 nu *nervös*

miffo
0

Mina tankar finns hos dig

kram

Rita-S
0

jag tänker på dig jag med, Mandy

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tatsja
0

Vi är med dig i tankarna. Bara tänk positivt.

Kram

Väl mött, Tatsja

solfager
0

Håller verkligen tummarna för dig!!!!!!

Kram

Pisan
0

Ser på klockan nu att du är hos dr. Tänker på dig. Hoppas verkligen att ni får träffa någon vettig.

Tatsja
0

Håller med. Tala om vad han sa. Vi vill veta om du fick hjälp. Annars får vi försöka hjälpa dig.

Väl mött, Tatsja

Mandysan
0

Nu är jag hemma igen! :)

Fick träffa en som var någonlunda vettig, han fattade iaf att jag inte kan gå och ha ont ^^Besöket tog ca 30-40 min och jag bara tänkte, "äntligen en som tar sig tid för mig"!

Iaf kunde han skriva remiss till ortoped men då det är över 1 års väntetid här i stan och resterande Skaraborg är det lite kört =(. Blev erbjuden remiss ner till Halmstad men hur skulle vi kunna ta oss dit?

Han skulle iaf prata med sjukgymnasten om ett skydd, vilken grad osv som jag sedan ska få åka till ortopedverkstan och prova ut. Han sa att "just nu är vi i ett mellanläge, det är för tidigt för att operera och sjukgymnastiken verkar inte funka". Känns som om han tycker att vi kan kämpa på ett tag till. =/

Fick smärtstillande utskrivet iaf, 6x100 st alvedon (500 mg), 2x100 st diklofenak (50 mg) och någon tablett mot magsår. Fick välja mellan det och ett morfinklassat preparat.. =( Drar mig för morfin då jag är väldigt känslig mot de flesta mediciner och målet är ju att jag ska klara av skolan ;)

Röntgen var ingen idé enligt han och barnmedicin var inte heller en idé.

Så nu vilar det på han och sjukgymnasten :)

/Amanda

martins
0

Hej usch vad tråkigt att läsa allt detta och att du är så ung oxå, har du fått redapå vad det är ?

Jag var nere i Danmark för ett tag sen och fick reda på att det finns en narturlig produkt som har hjälp många med sjukdomen fibromyalgi.
Så om du vill så skulle du kunna få prova det om det hjälper, men i samråd med dina föreldrar i så fall.

se denna sidan http://www.thesugarsecret.com/videos/9news/9news.php

maila gärna mig om du vill.

//Martin

Tatsja
0

Mig veterligen är det 3 mån vårdsgaranti. Så ett år låter konstigt.

Väl mött, Tatsja

Mandysan
0

#49 Det är 3 mån om jag kan tänka mig att åka till Halmstad, annars gäller inte vårdgarantin. =(

Pisan
0

Det är ju f-n inte klokt! Åka ända till Halmstad! De borde priortera unga patienter. Man blir ju så j-a förbannad!!!!! Pisan arg nu Skrikandes

Mandysan
0

Kollade för skojs skull hur mkt det skulle kosta för mig och mamma att ta tåget dit, ToR ca 600:-, vilket inte är så där jättemkt men det tar minst 2h 40 min enkel väg - sålänge kan inte jag åka tåg utan att bli grymt åksjuk och få otroligt ont i knäet…

Så det blir väl till och knapra piller och vänta..=( Antingen blir det värre eller så går det över…

mongu
0

Lite konstigt att han erbjöd dig att åka till Halmstad för precis som du skriver så gäller ju inte vårdgarantin om du tackat nej till att åka till ett annat ställe.

Så där såg han till att sopa rent ordentligtSkrikandes på din bekostnad.

Annars hade du kunnat få komma nån annanstans med när du köat i tre månader.

Hoppas du får en knäortos som du har nytta av.

Ha en bra dag! Mongu.

lisette
0

men har man inte fria sjukresor? man betalar typ 40 kr??? kolla upp det.

Mandysan
0

#54 Ska kolla upp det :) Men iaf, det är nog för lång tågresa..=(

lisette
0

men samtidigt. skulle det kosta 600:- o förvisso sitta lång tid på tåget (som ändå inte är så farligt. värre att sitta på buss, vilket jag gjort från malmö till hjo!) är det väl ändå bättre än att få vänta hur längesomhelst bara för att få komma till sjukhuset närmre dig?

miffo
0

Nog kan tågresan bli lång, men det kan vara värt det ändå om ditt knä blir bättre sen. Förstår att tanken känns motbjudande att åka till Halmstad, men lidandet kan bli så mycke kortare.

Mandysan
0

#56 Med tanke på att jag spydde tre gånger under en tågresa på ca 40 min (Skövde - Hallsberg) så är det ingen hit ;) Knäet får helt enkelt frispel…=( Får se vad läkare och sjukgymnast kommer fram till ang ortros/operation, om det blir operation går den under akut och då går det snabbt. Annars för vi väl försöka lösa det med Halmstad..

Varför åkte du buss från malmö till hjo? :) Det är ju x antal mil….

lisette
0

#58 fördelen med tåg är ju att du kan röra dig o man har bra plats! när jag var höggravid (loke kom dagen efter vi kom hem =) ) åkte jag tåg till stockholm o jag fick lägga mig ner på golvet ibland för jag hade så ont.

vill man verkligen göra ngt så får man ju faktiskt ta o lida lite. det lidandet du får stå ut med på tågresan kan ju göra allt för dig! tänk om du får jättemkt hjälp i halmstad?

jag var i hjo för att hälsa på min tatuerare. mkt billgare att ta buss än tåg =)

mongu
0

#54 Är osäker på om sjukresor för vård hos annan än egna landstinget är fria. Det är lite olika om man använder sig av vårdgaranti eller väljer ett alternativ för att slippa vänta så länge.

När jag gjorde min misslyckade knäop. i Stockholm fick jag själva behandlingen men fick stå för resorna själv. Jättekul så här särskilt som resultatet inte blev lyckatSkrikandes

Ha en bra dag! Mongu.

Misimurf
0

Usch vad jobbigt att det är så lång väntetid till ortopeden. Hoppas att det löser sig för dig och att du blir hjälpt av stödet för knät. Jag tycker att det är konstigt att dom inte röntgar knäet. Mej röntgade dom alla leder på för att utreda vad det var för fel på mig.

Pisan
0

Finns det ingen privat ortoped där du bor? De kan ju också vara anslutna till FK, så det behöver inte kosta skjortan. Dessutom brukar det inte vara så långa köer.

Mandysan
0

#62 Har kollat det och nej, ingen i Skövde iaf =(

Tatsja
0

Men ta och kolla i länet. Det finns ju andra sjukhus än skövde. ta och kolla här:   http://www.vgregion.se/vgrtemplates/FirstPage____61919.aspx

Läs all text noga, gärna med din mamma. Hon vet nog vilka trådar hon ska dra i.

Detta ang resor och sånt hitta jag på nätet

Vård hos annan vårdgivare

Om vårdcentralen/sjukhuset inte själva kan ta emot dig inom garantitiden ska de ordna en tid hos en annan vårdgivare. Det kan bli inom Västra Götalandsregionen, hos en privat vårdgivare eller i ett annat landsting. Du kan inte själv välja vårdgivare. Du får resan betald, förutom en egenavgift för sjukresa.

Högkostnadskort och frikort gäller även i andra landsting och hos privata vårdgivare som regionen har avtal med.

adress:  http://www.vard.vgregion.se/sv/Sa-fungerar-varden/Sa-fungerar-sjukvarden/Vardgaranti/

Hoppas du får lite hjälp här

Kramiz

Väl mött, Tatsja

Sara
0

Det här med reskostnad undrar jag om det inte oxå är gratis när man är under 18 år. Kolla upp för säkerhetsskull.

Sara

Tatsja
0

Läs länkarna så blir du lite klokare i djungeln

Väl mött, Tatsja

Mandysan
0

#64 Det är bara KSS och SiL av dem som har ortopedmottagning och enligt vantetider.se är det lika lång väntetid dit =( HAr dock inte läst igenom allt, gör det sen.

[Tassy]
0

#67 du måste ligga i och pusha på dem, att läsa att det är lång kö på nätet kan vara vilseledande. Prova att ringa :)

Tatsja
0

Du har ju sjukhus i Lidköping, ring och hör med dem. De kanske har kortare tid. Annars är det bara att göra som Tassy skriver.

Väl mött, Tatsja

mongu
0

Tror knappt att Lidköping har kortare köer. Inte Falköping heller. Dom hör alla till Skaraborgs sjukhus o samarbetar.

Så vid op. kan man få komma till vilket som av dessa tre.

Däremot så finns ju andra alternativ på andra orter i landet som man kan få. Men vet inte hur det är när man tackar nej till remiss till ett ställe med kortare väntetid.

Ha en bra dag! Mongu.

Tatsja
0

mongu ok. Bor inte kvar när nere utan i Västmanland. Men det borde finnas sjukhus inte så långt ifrån Skövde. Vet inte hur det är i Göterborg. Eller värmland. Där kanske det är kortare

Väl mött, Tatsja

lightseeker
0

gå in och googla på regionens hus,

kontakta dom genom att ringa det telefonnummer som finns där

Där får du: hjälp, vägledning, information om dina rättigheter,

SAMT! kan åberopa vårdgarantin, som är 3 månader.
(aldrig testat åksjuketabletter, min dotter var tidigare åksjuk och kunde inte ens åka buss en kort sträcka, men med tabletter så gick det)

mongu
0

#71 Vi tillhör ju Västra Götalands Regionen så vi hör ihop med Göteborg.

Men det borde kunna gå o få hjälp men jag tror att du får leta en del Mandy. För som alltid tycker jag man får leta reda på allt själv

Ha en bra dag! Mongu.

Pisan
0

Drottning Silvias Barnsjukhus i Göteborg måste ju ha ortopeder, barnortopeder, det måste ju vara kortare väntetider där.

Pisan
0

Dessutom finns det ju en hel del privata ortopeder här i Göteborgstrakten.

mongu
0

Det finns nån privat i Skövde området med. Men då är den inte ansluten till FK o det kostar 800 kr för ett besök.

Ha en bra dag! Mongu.

petralinette
0

Hej du, jag har själv fibromyalgi, fick diagnosen för ett år sedan men har haft samma problem sedan jag var bara ett par år gammal. Ett tips från mig är att gå till BUP, bar och ungdomspsykiatrin och berätta om dina problem. Det gjorde jag, jag fick milda sömntabletter som jag åt i en vecka och sen dess har jag inte haft några sömnproblem alls :) dessutom bad jag om att få prova en medicin mot ångest som heter Lyrica, ny i Sverige, som hjälpt grymt mkt mot all smärta och stelhet =)

/ Linette, snart 18

Tatsja
0

jag har även fibro och min rehabläkare skrev ut en tablett som heter neurontin. Faktiskt så hjälpte den mig. Den är eg. en epilepsimed, men hjälper tydligen mot fibro också.

Väl mött, Tatsja

mongu
0

Lyrica är också en epilepsimedicin från början.

Ha en bra dag! Mongu.

Tatsja
0

Det verkar som om de medicinerna är bra för fibro. Lyrica har jag aldrig provat, men vet att neurontin går med ALLA andra mediciner. Ingen krock där inte och vad jag vet, inga biverkningar. Iaf inte på mig

Väl mött, Tatsja

mongu
0

Det verkar som det är en bra bieffekt som epilepsimediciner har att dom tar smärtproblem av olika slag.

Ha en bra dag! Mongu.

Tatsja
0

ja, annars skulle man inte komma upp ur sängen. Synd de inte hjälper mot de andra skadorna jag har

Väl mött, Tatsja

mongu
0

Tänk om det fanns ett enda piller som hjälpte mot allt. Det skulle va en dröm. Slippa alla dessa olika sorter.

Amanda hur går det för dig? Går det bra i skolan eller är värken för jobbig?

Ha en bra dag! Mongu.

Mandysan
0

#83 Jag har gjort en ny tråd, heter "update om mig :)"…

Tyckte att denna blev så lång ^^

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.