Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1832 ggr
mongu
0

OT: Godmorgon 21 augusti!

Godmorgon på er alla. Här sitter jag efter alldeles för få timmar med sömn. Måste sova för jag ska va hos frissan 9:45.

Har en bit att åka så jag får inte va trött. Men tyvärr så tar inte värken hänsyn till det.Skrikandes

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Bigblomman
0

God morgon!

Min katt, Findus, har kissat blod igen och de har inte hittat några kristaller eller stenar i urinprovet  i tisdags (=1.400:-) Jag väntar på att få tid på Ultuma djursjukhus här i Uppsala så de kan göra ett ultraljud på honom så det inte sitter några stenar i urinblåsan! Himla tur att jag har honom försäkrad! Just nu mår han okey igen efter att fått Metacam och Cystease.

Oron för min lilla bebis (han är 6 år men är min lilla bebis fortfarande) har gjort att min värk blivit värre och så är det alltid värre när jag har mens vilket jag naturligtvis har mitt i alltihopa!!!

linasvovvar
0

Godmorgon, här i skåne är det riktigt ruggit höstväder….brrr

Jag ska hem till en kompis och fika nu på fm, sen ska nog jag och Marcus sticka och plocka majs när han slutar skolan. Kvällen blir lugn, hoppas jag iaf =0)

msp
0

Nu har barnet har gått till skolbussen och frugan åkt och har sitter jag och orkar inget. Har fått tejpat ett par fingrar för att lederna bara gör ont. Så det är lite svårt att skriva men vad gör man när man inte står ut. Skrikandes

#1 Bigblomman hör med djursjukhuset om de kan rekommendera någon anna kattmat som hämmar njursten. Tyvärr brukar den maten vara ganska dyr men om det hjälper så slipper katten att få ont. Har egen erfarenhet av katter med njursten tyvärr så överlevde inte han operationen.

Jag hoppas att vi kan komma iväg och plocka lite svamp senare idag. Fast igentligen så borde vi dra lite lakan, högen är alltför stor och den bara växer.uyh

Det sista var en av mina katter som trampade på tangetbordet! Jag tror att han ville skicka en hälsning till Findus om god bättring!!!

Glad

miffo
0

God morgon

säger jag från ett gråmulet Sundsvall. Bär med mig i sinnet det härliga promenaden jag tog tillsammans med en kompis i solsken i går kväll. Känner mig lite sliten i kroppen, men det är hanterbart.

Zimba
0

God morgon säger jag med ett stort gääääsp. Ville mest döda klockan när den ringde. Ska idag köra en väninna till min mamma, för hon kör inte bil själv, så då behöver jag några timmar för att vakna.

Vädret e mulet o det trivs jag med.

Findus: Krya på dig. Finns inget värre än när en djur inte mår bra.

Kram på er alla.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

God morgon. Rita har fått sova en hel natt! O.O Dom är sälsynta och jag njuter var och en av dom!

Kvaliteten på sömnen var kanske inte optimal men jag är iaf mer utvilat enn jag har varit på ett tag!

I dag tänker jag åka och köpa några terakottakrukor och sen potta om några blommor. Måste ha en säck med blomjord med. Skal även köpa en hyllplatta och 3 hyllknäckter så jag kan få en hylla mitt i köksfönstret som jag vill ha :) Den skal va min blomhylla!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bigblomman
0

Han äter indoor 27 Royal Canin som ska hämna urinstenar och tidgare har han ätit sk vet foder (Specific) men det har inte hjälpt utan han har fått dessa stressrealterade anfallen ändå. Senast i december förra året, då hade jag tagit ned en ful hylla till källaren och fick ta upp en igen. Efter det har han varit bra ända till nu och i dagsläge har jag ingen aning vad han är upprörd över?! Eventuellt kommer han att få börja med clomicalm igen, lugnande medel. Det finns också en ny grej som man kan sätta i eluttaget som ska sprida feromoner, en doft, som katter lugnare men min andra katt, Gizmo, tror jag skulle bli ännu orörligare än vad han redan är! Gizmo är en riktig livsnjutare!

Pisan
0

Morning. Här är det lågt värre idag. Ont. Dåligt humör. Blä. Findus lille, krya på dig!!!!

Pisan

[Tassy]
0

goddag…

känns som om jag har svalt två golfbollar och tungan är som en kamelmatta Skrikandes kroppen värker och näsan rinner ohejdat Skrikandes USH!

måste bli frisk innan jag reser iväg Gråter *panik*

Ps. Zimba, har försökt maila ett svar till dig, men det bara försvinner, nu har min mail också fått en knäpp Ds.

Anna-Klara
0

häj hopp..

Findus - krya på dig och ta hand om matte Glad

Sitter här med en kopp kaffe och bara iiiinte vill göra nått, ändå vet jag att jag måste packa och se till att jag får med mig alla saker på resan. Den börjar kl 05:00 i morgon bitti - hjälp!

Tassy - krya på dig du också!

Zimba
0

Tassy: Krya på dig, för jag vill inte bli smittad. Prova med att skriva till den andra mailen, eller det har du kanske testat???? Har inte vart inne o kollat den på flera veckor, men ska göra det sen.

//Baloo forever

[Tassy]
0

tack, jag gör vad jag kan för att bli frisk, det går frammåt.

Zimba: ja jag har mailat på andra mailen också, dom mailen gick iaf iväg. Jag vet inte om du har datumet jag kommer ens? den 29:e blir de i allafall som jag kommer till gbg Glad

Millaris
0

God kväll.

Hoppas Findus kryar på sig.

Här är det som det är. Kroppen gör ont, men själen mår bättre. Jag mediterade i eftermiddags och då försvann en hel del skit från själen… det var härligt.

Ha en härligt resa Tassy och Anna-Klara

Anna-Klara
0

mongu: hur blev håret?? *nyfniken*

Tack Millaris - skall till Tyskland över helgen Skäms

Bäst att gå och lägga sig snart då det blir en tidig morgon.. redan kl 04:00 FörvånadSkrikandes

mongu
0

Tack för att du frågar- det blev så bra, så bra. Är jättenöjd.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Pisan
0

God natt! Hoppas ni alla får sova. Själv glömde jag ta första vändan med sömntabletter. Allt blir förskjutet och jag som måste upp tidigt i morgon….

Zimba
0

TASSY TASSY TASSY: Datumet skrev du i ett sms till mig, jösses ditt minne e värre än mitt, fnissTyst Ska in o kolla mailen nu.

//Baloo forever

Zimba
0

Tassy: Inga mail där heller, märkligt. Tror att du bara drömt att du skickat mail, förvirrade människa, asg

//Baloo forever

[Tassy]
0

#17 oooops Tyst

nåja… det finns en som är etter värre än mig, som trodde jag skulle komma på besök torsdagen denna vecka *minns inte vilken dag det är idag.. det känns som torsdag?…* när det är nästa vecka… jag flög ur sängen och tänkte rusa iväg till tåget när jag kollade datumet Tungan ute

#18 MEEEEEEEEEEN

Dom finns i min logg Skrikandes

miffo
0

Hej hopp mina vänner, nu ska jag ner i sängen bums.

Sov gott alla

kram

Lippo

Zimba
0

Testa till min vanliga mail. Ja det e Torsdag idag o nästa veckan ska du komma hit. Känns som det e en bra idé o påminna dig, asg

//Baloo forever