Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 10236 ggr
linasvovvar
0

OT Kroppspynt !!!

Nyfiken i en strut som jag är, undrar jag nu om era kroppar är smyckade med något vackert =0) Tex tatuering, piercing,  el liknande.

Paddiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tre tatueringar. Bamse på vänster handled - precis ovanför handen, Egge på vänster överarm och till sist vår första exotic Xerox som vi fött upp - mitt på höger underarm (på framsidan alltså). Bamse och Xerox har jag aldrig ångrat men Egge har jag ångrat något enormt men den syns inte så det är ändå ok.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Paddiz
0

Xerox

/Yvette

Paddiz
0

Till sist Egge (som jag ångrar). Ska bli spännande att få veta vad ni andra har - vill se bilder om ni har.

/Yvette

Sidentassen
0

HA ha jag älskar sådant. Och har alldeles för lite enligt mig, men alldeles för mycket enligt min man:-)

Det är en näspiercing. Och högst på listan står en i ögonbrynet. Sedan har jag 4 tatueringar. E röd perserkatt på skulderbladet, en hängande fjäder på vänster överarm, 5 kattassar på höger underben och till sist min mans namn på språket malayalam (talas i södra indien) runt höger handled:-)

Om jag klarar av att fotografera armen själv så ska jag lägga in en bild av den sista tatueringen.

infogat senare: Tro't eller ej men jag hittar inte min kamera…..jag håller på bli galen, har letat överallt…eller inte riktigt överallt för då borde jag hittat den…….

Hälsar Lotta P

Rita-S
0

Jag har bara hål i näsan föruten dom vanliga i öronen :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Paddiz
0

Piercingar har jag fobi för - det gör ju ONT.

Hoppas att du kan ta bild - vill seeeee.

/Yvette

Paddiz
0

Rita det gör ju ONT att pierca. Michelle har i näsan, ena ögonbryn, örat - uppe på toppen på något konstigt sätt + hon har en liten tatuering på ena handleden - en liten. Marco har en piercing i ena ögonbrynet.

/Yvette

Rita-S
0

#7 jag fick inte med mig det gjorde ont för dan efter *flinar* Jag fick fusktattis, dom använde pistol och sköt gjennom dobben i näsan. Lyder ekstremt brutalt men jag kände bara det ryckte till och det gjorde inte ont….. då!

Dagen efter var det ömt … ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Hattagospel
0

Jag har 3 hål i vä öra, 2 hål i hö öra. Två tatueringar: en örn på hö överarm och på vänstra skuldran en egenhändigt designad delfin.

Har haft piercingar i överläpp, tunga men de tog jag bort - svårt att sjunga med sånt skrot i munnen - hihihi, har haft och tagit bort i näsan och ögonbrynet.

//H

linasvovvar
0

Jag har två tatueringar, en kinesiskt tecken på skuldran som står för harmoni. Sen har jag i svanken en valskärt som dyker under troskanten ( denna ångrr jag lite)

Imorgon ska jag göra en ny tatuering på foten (AJ)

Sen har jag pirecing i navlen.

Min man har MASSA tatueringa, bla massa vikingar en newfounland, en stor tass och tre kronor mm mm

Jag kan lägga in bildbevis på den nya i morgon Fundersam

dreamiz
0

Jag har hål i öronen (förstås) tre i högra o ett i vänstra. Sen har jag en piercing i ena ögonbrynet.

Så har jag fem tatueringar:
varghuvud på höger arm (nedanför axeln)
soltribal på höger handled
drake vänster fram nedanför skuldran
marsvin vänster vrist
mus med tassavtryck runt hela höger vrist

Jag vill göra fler men när det blir återstår att se. Han jag vill gå till är väl uppbokad året ut nu… Vill ha en råtta som håller i en häxsymbol. *ler* Eller kanske två hundhuvuden ihop: en phalene o en italiensk vinthund. Jag har många idéer.
Funderar även på nån mer piercing, näsan eller läppen.

Vet inte om jag har kvar fotona i datorn men de finns annars i galleriet på min hemsida o länk till min hemsida finns på min sida här.

lisette
0

#10 ha den där fenan var jag med när du gjorde!

har tre tatueringar, en branding och haft flera piercings.

Misimurf
0

Jag har piercing i naveln och näsan. En tatuering i svanken som ser ut som en murgröna och en liten tatuering under ena fotknölen. Mitt ex smeknamn står där.

Har bokat tid för att tatuera mig på underarmen den 15/8Skrattande

#10 vad ska du ha för motiv på foten? ser fram emot bild, är jätte nyfiken

Bilden på murgrönan, inte så bra kvalitet. Det var svårt att fota sig själv där. Bilden på tatueringen under fotknölen blev jätte dålig så den lägger jag inte ut.

Zimba
0

Har bara hål i öronen men använder aldrig örhängen. Har funderat länge på en tatoo o ni kan väl gissa vad den ska föreställa???? Gissa på ni. Få se vem som får rätt.Flört E inte ett dugg rädd för nålar el att det ska göra ont, men det blir bara inte av.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Bettan49
0

Så Zimba skall ha ett lejon som tatuering. Jag har då inga är livrädd piercing. Min mina döttrar har även barnbarnen.

[Tassy]
0

jag gissar på Baloo ;)

linasvovvar
0

#12 Då sa du att du ALDRIG skulle utsätta dig för något sånt……och se nu !!!!!!!!!

#13 Tassar =0) 

Dom är för övrigt gjorda nu, AJ….det gör ont att tatuera sig på foten som bara består av ben, inget fett !!!!

Bild kommer när jag har tid att fota, ska i väg till Kiropraktern nu !!!

Zimba
0

Klart det ska va Baloo, Tassy. Vad annars Generad

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

[Tassy]
0

jag visste väl det Skrattande

abbis
0

Jag har 3 tatureingar då min systerson är tatuerare.

En joakim von anka på axeln som är min mentor

två ödlor på vaden samt en tudorkatt på bröstet

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Simson
0

Jag skulle vilja ha min Simson tatuerad någonstans. Har dock ingen bild eller idé så det är verkligen ett långprojekt. Ser på LA Ink på söndagarna och det är inspirerande…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Rita-S
0

Visst vore det frästande med en Cat nånstans nära som kan tatuera en fiiin portrett av din pälskling, eller hur Simson?

linasvovvar
0

här är mitt senaste pynd, själv blev jag jättenöjd =0)

linasvovvar
0

ser nu att det hade varit snyggare om gubben fotat till mig så man såg dom från rätt håll, men ja ja

lisette
0

du kan ju vända bilden.. ;)

lisette
0

se här.. :D

lisette
0

nej det blev ju fel… förvirrad

Mojjan73
0

Jag har hål i öronen, 2 i det ena och 1 i det andra. Sen har jag en tatuering ( mitt stjärntecken väduren) på höger sida av halsen snett bakom örat, en ros på höger axel och en jättetribal i svanken som går ut lite på sidorna. Riktigt nöjd är jag med alla, har tänkt ut dom länge i förväg. Nu ska det bli kinatecken på benet som betyder evig kärlek (till mina barn) och sen blir det mina barns namn men exakt hur vet jag inte än. Det började med en och nu är jag fast… min högsta önskan är att åka till L.A Ink och bli tatuerad av Kat Von D. Skrattande

lisette
0

sååå!

mongu
0

En liten varning bara för att ha för mycket tatuerat i svanken. Skulle man vilja ha en ryggbedövning vid förlossning så kan det va ett hinder. Anestesiläkare vill inte sticka i det tatuerade området pga att det kan följa med färgpigment in. Det är inte så bra.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Mojjan73
0

#30 näe det stämmer, man måste tänka sig för innan man gör sånt på ryggen pga epiduralen. (heter det så.) Jag gjorde min efter sista förlossningen och då jag nu är steriliserad så är det fritt fram för fler tatueringar. Cool

Sidentassen
0

#23 SKITSNYGGT men ajajajajajajaj, jag ser hur ont det gjorde !!!

När jag gjorde min 5 tassar på vaden trodde jag att min sista stund var kommen. Jag hade för avsikt att fortsätta ända upp till knät men se det får bli i ett annat liv, jag klarar det inte. Det får räcka med dom fem som finns där:-)

Hälsningar Lotta P

lisette
0

#30, 31 det där måste jag dementera. för narkosläkarna har fått lära sig att lägga bedövningen ändå. de flyttar tatuerignen. jag har en stor tatuerign i svanken och hade kunnat få ryggmärgsbedövning.

Rita-S
0

#33 men det stämmer iaf att dom inte kan sätta epiduralen gjennom en tattis, gör det inte? dom måste hitta en väg att träffa rätt utan att nålen går gjennom tattisen väl?

lisette
0

ja det stämmer, men tatueringen är ju flyttbar eftersom huden är det.. visst, sen beror det ju på HUR den ser ut, är den jättesvart osv så går det inte.

tidigare har de tydligen tvärvägrat att göra det när de såg tatueringen, men inte längre. svägerskan fick trots sin tatuering.

dreamiz
0

#23 Snyggt! Å jag vill göra en till tatuering!

sighni
0

Jag har hål i öronen, 2 i det vänstra och 3 i det högra. Jag har också hål i näsan.

Jag har 7 tatueringar. Siameser på båda benen (dock inte likadana), 1 vinthund på ryggen, tribaler (tror jag det heter) på överarmarna, HD+vingar på ena underarmen och Metallica-stjärnan på den andra underarmen.

Har inga foton.

Misimurf
0

#23 det blev jätte snyggt.

V-lang
0

Jag har 5 hål i det ena örat och 4 i det andra också har jag 3 tatueringar, 1 fjäril på skuldran, 1 ros på bröstet och en ros med en svart triabel i bakrunden på sidan av smalbenet.

dreamiz
0

#37 nyfiken på din vinthundstat. Har du bild?

sighni
0

#40 Nej, jag har ingen bild men kolla på Sv. vinthundsklubbens hemsida. Deras emblem. Jag har hunden som är i mitten. Jättefin är den. Jag valde den för att jag gillar rasgruppen och har erfarenhet av olika vinthundsraser. Först hade jag tänkt tatuera en saluki men valde detta istället av denna anledningen.

dreamiz
0

#41 Ok, då vet jag.
Jag funderade på att tatuera två huvuden: borzoi och papillon då jag haft de raserna och de hör till mina favoriter. Men nu funderar jag på italiensk vinthund och phalene istället då det är de raser jag har just nu. Får se vad det blir.
Vill ju även ha en råtta med häxsymbol. Oskyldig

sighni
0

#42 Du får göra en mer schablonmässig bild av en hund. Du kanske byter ras igen? Det var den anledningen till att jag valde en schablonmässig bild av en vinthund. Man vet ju aldrig jag kommer kanske att ha en annan vinthundsras i framtiden?

sighni
0

Hur ser råttan med häxsymbol ut? Verkar spännande?

dreamiz
0

#43, 44: Ja jag får se hurdan hundbild jag vill ha. Har inte bestämt mig alls för den ligger nog en bra bit in i framtiden. I första hand vill jag göra råttan. Har inte den på dator eftersom det är ett hopplock av två olika bilder. Det är en råtta som står upp o kikar lite som råttor ofta gör o så håller den i symbolen. Men funderar nu på om jag istället ska ha en nakenråtta, på bilden är det ju en vanlig pälsad. Får fundera på det. Om jag nu nånsin får tid hos han jag brukar gå hos. Han har blivit för populär. *ler*

Misimurf
0

Igår tatuerade jag mig på höger underarm. Är jätte nöjdSkrattande

Misimurf
0

En till bild

miffo
0

Va fin den blev Glad

miffo
0

Jag har tre, den hör har jag på höger skuldra

miffo
0

den här har jag i nacken

miffo
0

den som jag ritat motivet på själv har jag på vänster arm

Misimurf
0

miffo- fina tatueringar, jag gillar ödlan mest. Min kompis har en liknande på sidan av magen

Anna-Klara
0

#46+#47 - den blev jättesnygg till slut! Skrattande

miffo
0

#52 tack

Millaris
0

Vad snygga tatueringar Misimurf och miffo.

Själv har jag "bara" hål i öronen, men jag vill ha en tatuering också. Och nu har jag äntligen bestämt vad - en uggla. Men jag har inte hittat någon bra bild på en uggla än.

abuelas
0

Jag har en tatuering på överarmen..med indianmotiv! En drömfångare och fredspipa..Jag gjorde den för ca 10 år sedan och den är fortfarande fin i färgerna!

Min son håller på att utbilda sig till tatuerare så jag ska skaffa flera!

Jag tycker att det är jättesnyggt!

Anita

Pisan
0

Här ligger jag i lä ser jag. Har varken hål i öronen eller tatuering…. Har dock tänkt ta hål i öronen nu i höst. Skulle kunna tänka mig att tatuera ett keltiskt armband runt handleden.

Misimurf
0

# 53, 55 tack :)

#56 , har du nån bild på din tatuering? jag blev nyfiken på hur den ser ut