Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 4471 ggr
Susann56
0

Fibromyalgi kontra hjärtproblem

Undrar om någon har problem med hjärtat?

Har det samband med fibron?

Har nyligen fått gjort Arbets EKG som inte var bra.

Orkar snart inte jobba mer,är bara så trött,så trött.

[Tassy]
1

jag har inte direkt hjärtproblem, men jag får hemskt lätt hjärtklappning t.ex. när jag är spänd i bröstmuskulaturen så jag får dåligt med syre. Så jag gissar på att eftersom fibron påverkar hela kroppen så kan man även få problem med hjärtat om fibron sätter sig så till.

miffo
0

När jag är stressad kan jag få hjärtklappning, men annars känner jag inte till några problem med hjärtat

Gunbritt75
0

Hej!

Jag har rätt ofta ont i bröstet men jag vet inte om det kommer från hjärtat har bra BT och kolesterol men endå ofta ont speciellt ovanför vänstra bröstet men enl dr så är det visst musklerna … ja jag vet inte men obehagligt är det för jag har mycket hjärt o kärl sjd i släkten.

mongu
0

Vad var det som inte var bra? Ska man gå vidare med det?

För inte kan man väl göra ett arbets-EKG som inte är bra o sen inte gå vidare?

Det behöver inte va nåt allvarligt men det viktigaste är ju att du får reda på VAD det är så du vet hur du ska tackla det hela.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Susann56
2

Mitt arbets ekg var inte bra. T-vågorna tyder på inkomplett högergrenblock som kvarstod i 4 min efter testet.Få se vad läkaren säger men antar att jag inte får sanningen för då försvinner ju hans personal. Förändringar kunde även ses vid högerkammarbelastning.

Inte heller tänker jag stressa ihjäl med och få en hjärtinfarkt då jag har hem och barn.

Vågar då fan inte heller sjukskriva mig,har sett så mycket från försäkringskassan och hur de behandlar folk. fast med dem diagnoserna jag har så kanske jag blev sjukpensionär.

Är ledsen,förvirrad och vet inte vad jag ska göra.

miffo
0

Hoppas det ordnar sig och att han berättar sanningen för dig.

kram

Susann56
0

Tack Miffo:)

Förresten tycker jag inte om ditt nickname med anledning av att jag inte tror du är ett Miffo.

Man ska inte nervärdera sig själv.Det var enbart vänligt menat till dig/kram Susann

mongu
0

#7 Såklart han ska säga vad det är. Det är hans skyldighet. Om du inte får veta så gå till nån annan. Inte ska du riskera din hälsa för att han inte vill mista sin personal.

Oj det blev nog rörigt men jag hoppas du hänger med i min tankegångObestämd

Du måste va rädd om dig o tänka på dig själv så du orkar.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Isaksmatte
0

Jag har ofta hjärtklappning och har vid två tillfällen varit in akut och gjort Ekg som inte visat nått. Har även haft ont på vänster sida - sist förklarade man det med att jag hade Titzies syndrom en inflammation i revbenens muskelfäste. Beror på min fibro enligt sjukgymnast. Nått annat som han säger är att faran med att ha fibro är att man nästan alltid kan hänvisa allt till diagnosen.

Stå på dig och det är klart att du ska ta din hälsa på allvar och att du ska sjukskriva dig om du mår dåligt!

miffo
1

#7 tack Susann, jag kunnde inte regga det nick jag hade tänkt så då blev det panik. Det första jag kom på var miffo.

har tänkt på det och ska se om jag kan ändra namnet sen annars reggar jag om mig i nytt namn när jag kommit på ett bättre.

mitt riktiga nick är Lippo

Susann56
0

#10 Ahh ok:)

Kändes bara som du nervärderade dig själv och det ska man inte göra,så det var i all välmening.

Lippo var snyggt:)

Tatsja
0

Jag hade också hjärtklappning, men det förklarade de med att jag var astmatiker. Iof sig så har jag haft ast ma sedan jag var liten. Men jag har aldrig haft sån hjärtklappning förut. Vet många som blivit sjukpensinärer pga fibromyalgi. Sen beror det på vilken grad. Fast jag anser att man inte kan gradera in fibro i några grader. Vissa dagar mår man bättre. Det är då som man bakar, städar, tvättar, mm. och det straffar sig nästa dag. Bara att komma ur sängen är ett rent he----te. Tror du håller med mig.

En sak jag märkt är att jag blivit mer väderkänslig. Är det omslag på gång mår jag sämre och är det då ruskväder ute är det omöjligt att vara rörlig.

Är det fler som märkt det?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

miffo
0

#11 Tack för omtanken, det värmerGlad Lippo var upptaget tyvärr, så jag får komma på nått nytt

#12 Jodå, väderomslag (tryckförändringar) brukar vara ett rent h**e för mig. Har oxå problem med tryckförändringarna när jag flyger, öronen tar otroligt mycke stryk

Tatsja
0

du har så rätt så. Igår mådde jag förhållande vis bra. Har ju andra skador i kroppen. Så jag satte igång och försökte städa hela lägenheten. Efter det gick jag och satte mig i soffan och bara vila och njöt. När jag skulle upp, så ville inte kroppen vara med. *suck* Blir så less på allt det här

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Rita-S
0

Själv har jag hjärta stärtk som en häst sa läkaren, så inget fel på den. Därimot kan jag få värk i bröstet som om det var hjärtat, men i regel är det ren muskelvärk. Läkaren sa att det finns inget dokumenterat men i och med att fibro ger sig på muskler borde det ju kunde hända att även hjärtets muskulatur kan få värk, fast, han visste inget om det själv sa han. Jag har så långt jag vet enbart haft värk i muskulaturen utanför hjärtat, inte själva hjärtat..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida