Yr i skallen
Jag har dom senaste 2 dagarna haft mer smärta än vanligt. Men i natt när jag vaknade och skulle gå på toa så snurrade hela rummet. Jag kunnde inte somna om för så fort jag rörde på huvudet så började det ingen.
Nu på dagen känns det bättre men jag tar sne steg då och då. Någon som varit med om något liknande?

Japp, massor av gånger, attans otrevligt. I mitt fall så får jag det ofta efter att stressen lagt sig. Men det kan även bero på andra saker, typ balansnerven. Händer det bara nångång tror jag inte det nån fara, men skulle det komma ofta, kanske du bör besöka din läkare.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Jag känner också igen det. För min del verkar det ha samband med extra påfrestning, t.ex om jag stressar mycket eller haft ondare än vanligt ett tag. Hade senast i slutet av förra veckan några dagar med svår yrsel men det är bättre nu.
Prata med din läkare för säkerhets skull.

Jag har lågt blodtryck så jag har ibland yrsel pga det. Jag blir ofta yr om jag reser mig för fort
Jag har också varit med om det. En gång hann jag precis sätta mig innan jag trillade omkull. Har också varit så yr att jag nästan trillat omkull när jag suttit! Inget trevligt alls!
Jag blir nästan alltid yr i köpcentran…undrar vad det beror på…? Att det oftast är mycket folk kanske? Är inte så förtjust i trängsel.

#5: låter lite som ångest. Lider du av panikångest eller får panikattacker. Du gillar inte trängsel skriver du, Vet du varför?
//Baloo forever
#6 - Nej, ingen panikångest eller panikattacker. När jag upplever trängsel så blir jag sur, grinig och ibland riktigt arg. Folk knuffar på en (ibland kanske omedvetet p.g.a. att det är svårt att ta sig fram) och ber oftast inte om ursäkt. De dagar då minsta beröring gör ont för mig så ska jag helst undvika folkmassor till hundra procent. Både yrsel och mitt humör förvärras de dagarna :-/
Jag får oxå yrsel i perioder och har märkt att det kommer i samband med stress.

Senast idag har det drabbat mej. Har stora smärtor från ryggen sedan 4 dagar tillbaka och idag är det värre igen, helt plötsligt så snurrar bara världen. Svårt att gå för jag tippar åt höger. Sambon fick åka och handla själv, vågar knappt ur soffan. Detta är hemskt men går ju över som tur är

Avslappningsband hörde jag nån som använde. Det funkade visst bra, har dock inte själv prövat.
//Baloo forever

Ja jag tror mycket handlar om stress. Man känner gärna att man nog inte klarar mycket mera värk och strul

Javisst e det så. Jag o min mamma vi e exakt likadana efter vi stressat o allt lugnat sig, då får vi yrsel. hon kan ha det i flera dagar, jag brukar ha det 1, men sen känns det som jag har en prakt bakfylla. Lider nån i din släkt av det????
//Baloo forever

#9 Har du haft det med att du tippar åt ett håll tidigare?
För mig låter det som ett symtom du ska ta på allvar o söka akut för. O då för att få det utrett så det inte är nåt allvarligt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

#12 Om släkten lider av bakfylla? Nej *skojar*
# 13 Nja jag tippar väl inte kroppsligt åt sidan men det känns så. Det har inträffat 2-3 ggr i samband med att jag får yrsel och altid blir det när jag har värre värkattacker.
Oro, tror jag kan vara det stora problemet för som nu sist så skulle vi iväg och handla, envis försökte jag ta på mej kläder och ryggen blev bara värre…..jag hade tjatat på mannen att han skulle få ur tummen så vi kunde åka och handla, så känner jag att det kommer aldrig fungera att gå ut till bilen ens. Då som ett brev på posten kommer denna yrsel. Jag hade lite yrselkänning när jag trälade mej ur sängen, så efter lite piller så mådde jag bättre i ryggen och även yrseln.
Jag förstår hur du menar att det kan vara oroveckande detta med att det "tippar" men tror det handlar om enbart min yrsel för jag tål inte att bli minsta snurrig…..därav frånfall av baksmälla*S*
Jag har taskig balans, höjdrädsla 50 cm äver golvet osv.
Hur är det med järn, cacium och magnesium i kroppen? Min läkare berätta att om man fattas en eller alla kan man få yrsel och muskelkramper
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#14: ooops det blev lite galet där
Det var inte bakfylla jag mena när det gällde din släkt, haha
Såg inte ens hur jag skrivit
//Baloo forever
Jag får yrsel av starka mullrande ljud. ex vissa mässor och utställningar med motorljud och hög musik. jag har även sk "kristallyrsel". Och för 13 år sedan haade jag virus å balansnerven och det var jätteobehagligt. Minmamma drabbades av det viruset i förra veckan. botemedel 2 glas vin. eller kansk 3. Allvarligt, för att slå ut balansnerven och starta om den. anki1s ordination i medicinskt syfte.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
#17 - Vad är kristallyrsel?

oh den här förbenade yrseln. Känns som om jag går omkring och letar med fötterna för att hitta marken, s k "fylleben". Jag vet inte hur många som tittat konstigt på mig idag för att jag gått lustigt. Jag tror själv att det kommer från nacken/ryggen och måste nog på måndag hitta en massör el liknande.
jo jag känner igen mig, får ofta inflammationer i nacken pga whiplashen, då kan jag inte gå. Krockar med allt
sen kan jag få det som biverkningar av mediciner eller om jag är övertrött eller stressad. Misstänker att även fibron har ett finger med i spelet. Likaså magen. Knasiga kropp 

Mm, jag var med i en bilolycka för ett par år sedan. Det konstaterades då ingen whiplash eller någon annan skada på nacken. Har dock efter den haft mer ont i nacken/ryggen och går på massage ibland. Jag har lågt blodtryck, förmodligen det som spökar också…
De flesta gånger jag sökt på vårdcentralen för yrsel har jag fått rekommendationen att träna, sjukgymnastik osv.."rör på dig utomhus - du måste få frisk luft" Sen att jag faktiskt gör det är det ingen som tror på - återigen - jag är lat!
#21 för mig tog det två år för dem att konstatera whiplashen, mycket märkligt 

två ÅR!? Nä urk, vet du vad - nu blev jag ännu mer gnällig =(
Jag blir också yr speciallt när jag har mkt ont eller det är mkt på gång runt omkring mina armar domnar samtidigt men det är ju fibron jag har varit in akut flera ggr och dom hittar inga fel! I går fyllde min dotter 22 år och min son skulle flytta hemifrån ,19 år jag stod för tårta oc bullar osv det var stressigt och mycket vi är en stor familj och pang så blir jag dålig fick ont i bröstet och blev yr … det var bara att lägga sig o vila ta det lungt. Man blir både orolig och ledsen mina barn har alltid en sjuk mamma gud vad ja hatar det.
Jag blir också yr speciallt när jag har mkt ont eller det är mkt på gång runt omkring mina armar domnar samtidigt men det är ju fibron jag har varit in akut flera ggr och dom hittar inga fel! I går fyllde min dotter 22 år och min son skulle flytta hemifrån ,19 år jag stod för tårta oc bullar osv det var stressigt och mycket vi är en stor familj och pang så blir jag dålig fick ont i bröstet och blev yr … det var bara att lägga sig o vila ta det lungt. Man blir både orolig och ledsen mina barn har alltid en sjuk mamma gud vad ja hatar det.
Ojda det blev två lika inte meningen min data är lite seg