Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1361 ggr
Paddiz
0

OT: Godmorgon 16 augusti

Ja, nu vet jag inte om morgonen är så god men det är en morgon i alla fall. Trodde förresten aldrig jag skulle skriva en Godmorgontråd så här tidigt =O)

Idag ska vi på kattutställning i Kristianstad och jag har ont i HELA kroppen. Tror till och med att jag har ont i mina hårstrå. Badade fyra katter + torkade tre katter - ja, den fjärde katten fick jag hjälp med att torka av min man.

Somnade strax före 23.00 och vaknade 02.15 och det var störtomöjligt att somna om igen. Nåja, jag får väl sova när vi kommer hem ikväll. Ska oxå iväg på utställning imorgon så det blir en tuff helg.

Ha en skön lördag.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Zimba
0

Morron på er säger jag å gäääääääspar stort. Sov såååå gott tills några små troll började busa i sängen, suck. Försökte somna om men det tyckte urinblåsan va en väldigt dum idé, så det blev till att gå upp igen, sen ner i sängen men där var det full fart på trollen, så jag gav upp. Ska göra ett nytt försök att sova.

Hoppas ni andra har sovit bättre o längre.

Ska ni göra nåt kul i helgen???? Själv ska jag bara försöka att vara o njuta av att det e renstädat.

Paddiz: Lycka till.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

mongu
0

Godmorgon.

Vaknade av att maken satte på tv:n. Är inte så värst intresserad av os men jag följer handbollen o friidrotten nåt så när i alla fall.

Får se vad dagen för med sig. Just nu är det bara stelt o värkigt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

linasvovvar
0

Stort Lycka till idag Paddiz

Här vet jag inte om det är godmorgon, jag ska iväg en runda nu på morgonen och sen i em ska jag opereras, ska skriva in en titanskruv…och jag kan berätta att jag är SJUKT nervös….ajajaja va det kommer göra ont……….buhuuu synd om mig. Ska hälla i mig mitt kaffe nu och rusa iväg

Kram på er

miffo
0

morrn alla

Idag måste jag ha lägenhetsvård, det ser för "&#!£ ut här. Ska baka en kaka oxå. Känner mig lite spänd i musklerna idag, men jag har trappat upp aktiviteten på min kropp, så det är ju inte konstigt. Jag får nog avsluta dagen med egenvård så att musklerna mjuknar lite.

Misimurf
0

Just nu känner jag mig lite sliten. Det blev inte så mycket sömn i natt. Hade några kompisar här och vi drack några glas vin och dom åkte inte hem förren vid tre imorse Förvånad Gick och la mig direkt när dom åkte men kunde inte somna direkt så jag läste en stund. När jag väl hade somnat drog hunden igång och pep och gnydde, hon är mitt i löpet och börjar bli riktigt påfrestande. Hon gnäller och gnyr, är rastlös och är och klänger på en hela tiden. Lyckades väl få tyst på henne och somnade om nån timme till.

Ska nog lägga mig och vila en stund. Kroppen mår ganska okej, det är bara benen som värker och nacken är stel. Jag ska iväg på kräftskiva ikväll så jag behöver nog vila för att orka med det.

[Tassy]
0

*Zoooooooooom* hej allesammans, fröken stressmaja här Skrattande

bara 12 dagar kvar tills jag får krama om min fjäril nu! så nu kutar jag runt och packar, tvättar kläder, har bokat tid hos frissan och shoppat kläder (fast vi ska shoppa mer tillsammans Cool ohlala)

Anna-Klara
0

oi oi ha det gött Tassy!

Här så.. jag sover och svettas som en .. ja, som svettas mycket Tyst

Har någon konstig feber, det gör så ont i kroppen och jag är så matt.. bläääääää

Millaris
0

Paddiz hoppas det gick bra idag och lycka till imorgon.

linasvovvar hoppas operationen gick bra.

Själv har jag hjälpt en kompis idag. Är rätt slut nu - sov inte så där jättebra inatt. Värken är rätt tuff idag och jag känner mig svullen speciellt under fötterna.

Ha en skön kväll alla

Paddiz
0

Godkväll Fibro-vänner.

Ja, då var vi hemma igen och ni kan inte ana så trött jag är. Jag är i alla fall glad över att jag tog mina Foppatofflor (fejk men sköna ändå) då golvet var jobbigt att gå på.

Zimba: TACK för ditt Lycka till. Det här med småtroll och urinblåsa som inte tycker det ska vara tillåtet att sova är ett gissel. Jag lider med dig =O)

linasvovvar: Även ett TACK till dig. Hoppas att det gick bra med titanskruven.

Millaris: TACK för ditt Lycka till inför morgondagen. Dagens utställning gick bra. Vi hade vår kastrathane Lillegutt med oss + tre Quinoa's-katter - Miracle och Deliza som vi äger och Vanze som syrran äger.

Vanze fick sitt cert + blev nominerad.
Lillegutt fick sitt cert men blev utslagen i nomineringen (blev 2:a av 4).
Miracle fick Ex 1 och domaren var väldigt facinerad av hennes uttryck och ögonfärg. Tyvärr blev hon utslagen i nomineringen.
Deliza fick sitt cert + nom + Best In Show. Visserligen var hon själv i panel men hon hade dock två konkurrenter i nomineringen. Domaren var helt frälst när hon fick se Deliza.

Ska snart gå och lägga mig och hoppas att jag kan sova gott inatt. En dusch får det bli innan sänggåendet =O)

Ha en skön lördagkväll.

Kram Yvette

ophelia
0

#9  Grattis till alla fina resultat.Tack för trevlig sammvaro.Vi ses i morgon.Hoppas du får sova gott i natt.

Kram Sylvia

linasvovvar
0

#9 Grattis till bra resultat, lycka till i morgon också

tack för alla lyckoönskningar…det gick väl ok har 8 stygn i munnen och känner mig allmänt kass det värker och spänner i munnen och jag kan inte äta drick el svälja….hemskt sugen på te blev jag nu….ska ner och prova om det kanske funkar med sugrör sen ska jag lägga mig i sängen igen och kolla film

kram på er

Pisan
0

God natt fibrisar!

Att vi är så många som sover dåligt nu kan bero på fullmånen. Jag sover alltid pissigt ngr nätter då. Värst är att somna, fast jag tar både Propavan och Imovane. Det händer även att jag sover ngr tim och sedan ligger vaken ngr tim och somnar ngn timme innan jag måste upp….. blä. Då är det inte konstigt att man är trött. Då MÅSTE jag sova ngr tim på dagen annars DÖR jag! Orkar inte stå på benen ens.  Blir alldeles matt och försvagad och bara MÅSTE lägga mig, jag blir liksom förlamad. Fler som känner igen sig? Glad

Nattikramisar!

Pisan

miffo
0

Nu håller månen på att "försvinna", kan inte lägga mig än måste se.

Anna-Klara
0

helt och hållet Pisan, jag håller med helt och hållet!

Paddiz
0

#10 TACK. GRATTIS till Gangsterns cert. Vi ses om ca 3 timmar =O)

#11 TACK för grattiset och lyckönskningen. Stackars dig som inte kan äta, dricka och svälja. Skickar massor med tröstkramar.

Kram Yvette