OT trams flams pladder
En ny tråd att pladdra loss i :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii - spinner loss ordentligt! \o/
Hej :)

Äntligen lite tid på nätet! Äntligen ingen åska! Wiii…
Äntligen en kattrumpa över skärmen….
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#2 Aww, jag har alltid önskat mig en kattrumpa över skärmen, för det är väl en lampskärm du menar? :P
ush, så trött jag e, far runt som en toka o städar och lagar mat som en annan hemmafru med all världens ork
vad gör ni en kväll som denna kära fibrisar?
Tassy är rastlös i kväll 

jag gör apselut ingenting - jag sitter o tittar på två skärmar, den här på datorn och den på tv:n…
Har du fått ett tyst tangentbord nu? :P För det var väl du som hade ett låtande tangentbord väl? :S
hehe, ja de har tystnat nu 

#3 Inbyggd dammvippa till skärmen…"finns i en affär när dig"… 

#6 Grattis - och bra jobbat! \o/
#7 haha som de där skärmsläckarna till mobilerna som är en valp av nått slag som slickar skärmen ren..
jag har visst fått som-sjukan 
Sitter och mumsar lite godis :)
fläsksvålar!
#10 är det visst det, jag är ju inte vegetarianer :D
Fast om du skulle tycka om dom tror jag är rätt tveksamt :) Jag tyckte inte om dom när jag va liten minns jag, trots att jag även då åt kött ;)

Neeh, nu ska jag gå o nanna kudden, eller i alla fall försöka :) Nattinatt!

Här har det åskat i några timmar, det var även strömavbrott. När strömmen kom tillbaka hade jag lite energi så jag målade trappräcket. Under tiden lyssnade jag på ljudbok, Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Det blev så spännande så jag var tvungen att måla lite till så det blev en till strykning på dörrkarmen och sen målade jag en blomma på insidan av dörren till källaren.

#11 Det enda kött jag gillar numera är skinka…herrskinka… 
#14 men Simson ;)

ASG, den va bra 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

#14 haha :P

Säger jag som sitter på julskinkan som är till för hela staden
Jag tror ni är lika galna allihop här. *asg* Det är väl därför jag bara måste titta in här innan jag går till jobbet - för o hämta lite krafter. 

*asg* det är härligt att va här
skratttårarna rinner och magen krampar.
#20 bäst vi slutar! O.O

Ja, jag måste fokusera på jobbet nu.
Ha en fortsatt bra dag
:D
Jag har så otroligt tråkigt på jobbet… suuuuck

Sitter och äter frukost, ägg och skinka, och läser att du käkat de där ÄCKLIGA fläsksvålarna. För ett tag sedan köpte jag hem en påse, tänkte att jag skulle gå över till det istället för chips eftersom jag kör LCHF numera. Men GUUUUUD! att jag inte dog! Det var det vidrigaste jag fått i min mun någonsin! Ärligt Rita, gillar du dem verkligen?? 
#24 ja? :) Men då blir det ju mer på mig :)
Dock orkar jag inte så mycket i taget. :)

Ja, tur för dig, det blir desto mer till dig då 

Fläsksvålar ist för chips? Man lär sig nåt nytt igen. Dom är tillagade på nåt sätt antar jag.
Finns det i vanlig ICA butik? inte för att jag tänker prova (äter inte rött kött), men har en i min närhet som behöver lite tips.
Ja hos mig hittar jag det iaf på coop prix i Ljusdal. Det är sidfläsk från gris som är .. hm, friterat tror jag.. så det blir puffigt som chips men utan särskilt mycket kolisar. Lite lättsaltat och det är inte sådär illa :) men jag äter i regeln bara en handfull och sen är det ok, så en påse håller ju rätt länge.
Dock vill ajg prova malna fläsksvålar som panering nån gong, chicken nuggets eller nåt :)

mmm… då ska jag kolla i butikerna här. Har både coop och ica inpå husknuten.
Det farliga med vanligt godis är att det ofta inte finns nåt stopp på ätandet.

Beröm till mig jag har äntligen tagit tag i ett till projekt som jag skulle ha gjort redan för nån månad sen. Jag har varit ute och klippt rosbuskar och träd som är vid min infart. Det var så igenväxt så det repade nästan bilen. Klippte bort en hel del så nu är jag helt slut, det är väldigt varmt ute oxå vilket gjorde det ännu jobbigare. Klippte även vid en parkerig som är på ena sidan av trädet där det hängde ner grenar.
Tog kort efteråt som jag ska maila min far som har tjatat om att jag ska klippa för hans bil blir repad.
Ni kan ju oxå få se va jag klippt, rosbuskarna är precis bakom träden så de syns inte så väl. Innan jag klippte så hängde det grenar både från buskarna och träden ner på vägen

vad jag inte tycker om word ibland. den stal min senaste version av artikeln, bara borta. Tur att jag sparar ofta och i olika namn, men dagens arbete poff borta. Skulle ju maila min supervisor nu.

Massor av beröm till dig Misimurf! Bra gjort! Önskar att jag också tog tag i mina "projekt"….

#30 fint, härlig infart.
Miffo: Sådan kan ta repen på mig iaf, >.< jätteotur! Jag brukar ha autosave på bara för säkerhets skuld
Misimurf: IMPAD! Jag har stora problem att hitta nån inspiration nu till att göra nåt som helst, harinte ens fått sandat lilla byråen jag skulle måla, långt mindre hyllorna till CD hyllan.. 

#34 jag tror att det är kompatibilitets problem. På jobbet har ja mac os och xp, hemma vista. Hade en version som var ganska nära som jag nästan är ikapp med nu.
Nu ska jag till syrran och måla om en pidestal
ses

Tack Pisan, miffo och Rita. Nu har jag vilat en stund för jag kände att jag behövde det. Ska gå och städa i källaren nu. Ska nog lyssna på sjöjungfrun under tiden så går det lite lättare.
Zimba, har jag svarat på ditt senaste mail? 

Å vad spännande det känns nu. Jag har just bakat en av mina favorit kakor, med kokosmjölk. Har inte kunnat ätan den på väldigt länge pga av mjölk.
Eftrsom mjölken finns i fyllningen så har det varit svårt att hitta en värdig ersättning.
Nu ska den bara svalna, jag längtar.
#38 många använder appelsinjuice som ersätning vet jag :)

Det funkar med vatten eller vilken fruktjuice som helst och till och med kaffe! Om man nu vill ha kaffesmak på kakan.

Tänk att så lite kan göra en på så gott humör.
Kokosmjölk
. Åt jordgubbar nyss med kokosmjölk som jag smaksatt försiktigt med vanillinsocker.
En helt ny värld har öppnats för mig. Kakan, som kallas för "Sverige kaka" blev helt underbar.
#41 så underbart :)
Här sitter jag på jobbet, har ätit korv till frukost och magen är lycklig. Har innhandlat lite halspastiller att smutta på när man blir torr i halsen, och en flaska loka med päronsmak.
inn dörren kommer en efter en av mina kollegor med påser från bakeriet, tro om det är lönningsfrukost på fler enn jag?:)

Tack för tippsen Pisan och Rita. Det är bara fantasin som sätter gränser då.
Nu har jag fått lust att prova brunrutor med olika smak.
Jag planerar vilket godis jag skal göra till julen faktisk :)
I år tänker jag göra snöbollar med honungssmak!

Spännande, jag måste nog ta fram mina recept och se hur jag ska kunna anpassa dom. Jag tycker oxå om att göra godis.
Fast jag vet inte hur jag ska fira julen riktigt än. Helst vill jag slippa, men min bäbis fyller 12 på julafton, så det blir nog att fira med x:et och ta med mina föräldrar.
jag älskar julen. Allt vid det förutan stresset när vi åker till norge och alla vill vi skal hälsa på. Men förberedelserna till julen, fixa julklappar, baka, göra godis, allt det är helt underbart :) Och när vi åker enbart en plats, eller stannar hemma och firar är det absolut bäst!
Waaaaaaaaaaaaa
AC har lagt av. I denna flotta värmen var ju det presis vad vi behövde.. huvudvärk och känner mig varm
Men min ena kollega ser dränkt ut. Tskjortanär presis lika blöt som wet tshirt competition, han ser ut som någon har slängt en hink vatten på honom stackaren…

Vilken plåga, ingen ac. Man funker ju inte i skallen då.
Hoppas du hinner njuta av kvällen sen. Själv ska jag sitta vid åkanten i sällskap med blivande brud och andra tjejer och förtära lite gott plock

Jisses, här är man borta ett par dagar o så är hela forumet översållat med nya poster - härligt jobbat ! \o/

uhm.. hjälp.. 
#51 Med vadå? 
ac - vad är det? Det hade jag gärna haft både på jobbet o hemma… pustar i värmen…

Skulle va bra att ha i bilen me
#54 o ja!!

#52..Tassy, det finns ingen post #50 :P.. jag hade lyckats få in två likadana poster
men det verkar ha fixat sig i alla fall 
Jag håller på att rinna iväg snart… i min egen svett..

Jag är ju bara för "värdelös"!?! Efter att ha gjort alla kvällsgöromål skulle jag stänga ner datorn. Kommer in i vardagsrummet (har idag flyttat in den dit) och allt är svart! Inget fungerar!! Shit tänker jag! En säkring har gått! Men varför fungerade då tv'n…
Efter mångt och mycket kommer jag på att jag inte orkade dra ny förängningskabel till datorn utan använde en redan ditlagd kabel bakom bokhyllan. Den hade jag en lampa på. Det jag inte tänkte på var att mina lampor går på timer! Dvs de slås av via klockan! Datorn hade alltså slagits av av timern…
Godnatt vänner!! Hjärnan har tagit semester i värmen!!
*skrattar så jag ramlar av stolen* 
#56 ja jag vet, de var jag som trollade bort det 

Nån som vet om man kan drabbas av en obeskrivlig trötthet den första tiden med lchf?
Jag blev snabbt bättre i magen och trodde nästan att jag skulle bli piggare, men har varit jätte trött (tröttare än vanligt), nu känns det som att det håller på att vända.
Har idag införskaffat mig rosenrot för att se om det kan hjälpa mig upp lite.
#59 japp det är mycket vanligt, kroppen behöver tid på att omställa sig att förbränna fett i stället för kolhydrater, och för några tar det några dagar, andra kan det ta några veckor. Men det vänder i slutändan :) Du kan dessutom något längre tid känna muskeltrötthet vid träning och motion som värkar som om du orkar mycket mindre förens du är utmattad, men även det kommer vända, det är även musklerna och inte bara förbränningssystemet som måste omställa sig att nyttja fett i stället för muskler. Så som du säger, det vänder! :)
Tack för den trevliga lunchstunden Rita 
Tack samma Tassy :D

varmt och gott
Mysigt :D

aww vad gulligt :)
#63 somliga har det bra 

hahaha, men du ser ut att ha haft roligt i allafall? 

#68 hahaha, man ska släppa loss ordentligt när man är på festival

Den festivalen skulle man ha varit med på!! Det ser ut att ha varit bra! =)

Japp, det var superkul men jag får nog se till att använda hållbarare skor nästa gång 

Gummistövlar!! \o/
Inte lika glamoröst kanske.. men ack så bra.. :P

Jag får försöka hitta nåra gummistövlar med höga klackar, är så liten så jag behöver ha höga skor om jag ska på konsert, festival lr liknande annars ser jag inget

Nån nämnde julen . Jag sitter just och kollar på kola-, fudge- knäckrecepten
. Jag vill oxå kunna äta julgodis
. Undra om det funkar att använda kokosmjölk isf kogrädde. Får bege mig in i testköket och labba lite. Den kokosmjölk jag har hittat är ganska tjock.
Nån som vet om det finns kokosgrädde?
Nu kliver jag in här.. lite smått generad.. vad är LCHF som ni pratar om??
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#76 Bra att du frågar. Det är en kost som bygger på att äta mindre med kolhydrater och mer fett. LCHF är den engelska förkortningen. Det finns en sajt som heter kolhydrater i fokus som handlar om just detta.

Är fullständigt mångalen i kväll. Nu får jag ta mig i kragen och släpa mig till sängen.