Vädersjuk
Så otrolig frustrerad. Som om det inte räckte med yrhet, dårlig sömn, aldrig få vila, stel, värk, mår ila, huvudvärk, synstörningar, mageproblem, dårlig appetit, inga ork, inga krafter och när till noll sexliv..
Som om inte DET räckte, så har man ju de förbaskade vädersjukan med. Suck. Varje gong lågtryck kommer mår jag skit. Nu senaste månaderna har det varit fint väder och regn om varann och jag har mådt presis som på vintern igjen. Nej, det har ju inte alls varit lika kallt, men när det växlar så mycket mår jag lika illa som vintern.
Jag är så less! Kan va underbart väder och alla jublar över värme och sol, medan jag kryper i hop i en vrå och gråter för det är regn på veg innom et par dagar. Eller åska dagen efter då mår jag illa redan dagen innan…
Orättvist! Jag hadde nog jag har så det räcker! Och inget kan jag göra för att förhindra att jag blir vädersjuk och inte kan jag göra nåt för att lindra.
Hur gjör ni när ni blir vädersjuka ? Blir ni det alls? Dom av er som inte blir det: AVUNDSJUK! Dom av er som blir det, hur bekämpar ni det, hur "överlever" ni det?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Oj, här har du en till som kan spå oväder! Jag får extra ont i hela kroppen och den blir stelare när det är regn och blåst på gång! Det är inte bara mina katter som kurar i antågan på sämre väder!
Jag har inget botemedel annat än att jag tar extra värktabletter ibland hjälper det, ibland inte… Jo och så gosar jag lite extra med mina pojkar (=katterna)
Hej! Jag mår också extra dåligt vid väderomslag.Men har även jättesvårt för värme.Det är jättejobbigt.Precis all kraft försvinner när det är för varmt,benen svullnar till klubbor och det är bara sängen som gäller.Värken är olidlig de dagarna.
kram Tesa

Skulle kunna ställa upp som vädergumma jag!
Avskyr sommaren när det växlar så som det gör just nu. Man är som en värkande bomb som väntar bara på att få bryta ut i värre värk än på vintern.
Känner nog mig mer som dig Rita. De flesta jag känner med fibro säger exakt samma sak. Vi lider och tiger medans de som inte har fibro inte kan acceptera att vi har det så svårt.
Jodå. Jag kan också spå väder med kroppen! Inte nog med att jag får ont i musklerna och i lederna när det är så här ostadigt väder, jag får migrän av lufttrycksförändringar också.
Jag tillhör de som mår bättre när det är varmt, men när det ena dagen är sol och varmt och andra dagen blåser kuling och regnar blir kroppen därefter. Som ett extra aber, får jag ofta migrän när det går från sämre till bättre väder!
Juli brukar vara en besvärlig månad med hastiga väderomslag, där jag bor. Men i år började denna väderlekstyp redan ett par veckor före midsommar.
Inge´ kul!

Kan också sälla mig till den skaran som kan ta plats som vädergumma. Inte alls roligt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Får mest ont i händer o smalben timmar innan det blir åska, annars så visst blir jag stelare innan det blir ex regn, men jag älskar ju regnet. 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Jag har faktiskt inte tänkt på om jag får mer värk eller anna värk i samband med väderomslag. Hrm, konstigt, det borde man ju tänkt på under alla år. Eller så är det så att min värk inte följer några regler alls.
Kan få migrän om det är tung luft eller åska på väg.
Värme tål jag inte alls utan blir då så himla trött o har huvudvärk hela tiden.
Jag mår välldigt dåligt innan ett åskväder brakar loss, jag får huvudvärk blir irriterad och mår illa. Sedan är min värk mycket mindre när det är varmt ute,
bäst mår jag när vi reser utomlands och det är +25-30 grader och jag kan ligga i solen det är som en värmedyna för hela mig och jag blir pigg och inte minst glad.

Jag blir väldigt tung i huvudet och får en fruktansvärd huvudvärk.
Jag gör nog inte så mycket mer än, överlever det. 

Om jag kan så lägger jag mig och sover, men det är bara när det är kraftiga väderomslag som jag blir så slut. Då hjälper inte det starkaste kaffet i världen.
Annars försöker jag bara hålla humöret uppe med vad som faller mig in för stunden. Ofta måla eller ngt handarbete eller WOW. Det ska vara ganska stillsamt runt mig när jag är vädersjuk, men gärna med bra sällskap.

*putt*

Vid lågtryckssjuka - som jag kallar det - blir jag liggande. Jag mår så himla dåligt av det.