OT God morgon 9 august
I morse klockan 7 dog Fredriks farfar.
Det med att hans arm svällde upp var det som forstörde för honom. Han visade sig ha lungcancer men det var inte agressivt, och läkarna sa att det är inte en cancer man normalt dör av om den inte blir agressiv och sprider sig.
Men armen.. den sto i vägen för behandling av lungcancer. Det var nåt med venerna som gjorde att dom inte lät blodet åka tilbaks från armen. Skulle detta sprida sig till hjärtat skulle det få ödesdigrande konsekvänser. Dom behövde få kontroll på det.
Det gjorde dom inte. Dom gjorde allt dom kunne. Men det spred sig i hela kroppen, och hela kroppen bara.. la av..
han hadde för lite kraft att stå i mot. Och det var inte hjärtat som gav upp.
Men, jag klarar inte va annat enn lite vemodig just nu. Han hadde Kols. bara att ligga på soffan va en kamp för att andast. Han kunne inte ens greja i trädgården bara litegrann, hans stora lidenskap. Han älskade gå i skogen, och nu kunne han glömma det. Han går nog i skogar nu. Och grejar i trädgård.
Gubben med tar det bra. Svärfar hadde i går försonad sig med värsta utfallet. Moj, bässfars fru, sa i går kväl att det var sista gong hon såg honom. Det visade sig va rätt.
Och så börjar Rita sin semester :/
Jag hoppas det tar sig lite upp…?
God morgon på er alla
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

God morgon!
KOL är en hemsk sjukdom. Man kan även få den trots man inte varit rökare men passiv sådan! Jag har haft många patienter med KOL och slutade själv röka för snart 6 år sedan! Det tar 15 år!!!! innnan kroppen har reparerat sig till att bli som en icke rökare igen!
Jag är gräsänkling i helgen och idag sov jag länge! Vaknade för 30 minuter sedan! Det är inte likt mig! I dag ska jag svissa runt i lägenheten och försöka städa på samma gång 
Idag skiner solen och kroppen mår lite bättre än vad den gjorde i går i hällregnet! Så skönt att få vara lite ledig och ta allt som det kommer trots att jag ska städa men jag behöver inte starta nu utan när jag "känner för´t" som min dotter brukar säga 
Jag vet djur som fått KOL som inte ens varit utsatt för passiv rökning.. det är mycket som kan ge kol.. arbete med trälast, järn, kol-gruver, kemikalier, rökning, kombination….
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Godmorgon, här skinner solen idag, tyvärr har jag en monsterhuvudvärk….hoppas den släpper snart. Kl 13,30 ska jag till titta på vigslen mellan Lisette och hennes blivande man, sen ska jag befria dom från deras son =0) Jag och loke ska ha mys em. En kompis som jag inte träffat på två år kommer hem till mig en runda i kväll det ska bli skoj….när jag tänker på vilken bra dag det kommer bli så släpper huvudvärken nästan av sig själv
Kram på er

Rökning är den allra största orsaket till KOL. Får man det utan att ha varit rökare är det oftast pga en brist av ett skyddande ämne i kroppen.
Tragiskt att din mans farfar gick bort innan ni hann o träffa honom.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Hej
Idag kommer jag ha fullt upp med att bara ta mig igenom dagen.
Mina tankar går till dig Rita. Du beskrev det så fint med att han går omkring i skogen

Go Middag!
Rita, vännen, gud vad jobbigt för er. Tänker på er. Hoppas ändå att du kan få njuta lite av din semester. Jättekramar sänder jag till dig!
Mår skit idag. Var uppe sent igår och kollade på Tristan och Isolde på 5:an. Älskar sådana filmer. Så idag får jag betala för det. Somnade nog inte förrän vid 2. Sen ringde tfn kl halv 5, jag blev så j-a sur så jag drog ur jacket.
Här skiner solen emellanåt, grått annars och lite skurar.
Hoppas ni andra får en fin lördag!
Pisan 

Vaknade på fel sida idag. Satte igång o dammsugade hela lägenheten. Varför är man så dum när man är arg på sig själv
Nä nu blir det en lugn kväll för mig istället. Tänker inte göra något alls mer har tvättat och haft ett barnbarn här. Nu skriker kroppen efter vila men måste skynda mig o sno gubbens plats i vardagsrummet. Soffan är lite hårdare där så jag får lite vila.
Rita tänker på dig en svår stund.