Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 998 ggr
Natali
0

Jag har diagnosen, men rätt?

Har haft diagnosen fibro nu i fem år. I början stämde allt in, och har under årens lopp haft ett flertal läkare som tryckt på punkter och som konstaterat att diagnosen är rätt.

Men. De flesta vanliga symptom stämmer in på mej. Värst är den utbredda värken, tröttheten och svullanden i händer och fötter. I början hade jag lite vandrande smärta också. Men det känner jag inte så mycket av numera. Alltså att ena dagen/timmen ha ont i höger ben, och sen ont i vänster arm osv. Eller är det bara så att jag vant mej, eller skall jag gå o få detta uppkollat? Jag orkar egetnligen inte prata med mera läkare, fast det måste jag, då jag skall flytta om 3 veckor. Det fina då är att jag flyttar till Umeå och tror i alla fall att den staden har bättre möjligheter för mej.

Vad tror ni?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Sara
0

Min värk kommer i skov. Det finns alltid den där utbredda värken i kroppen men de där skitonda ställena kommer i omgångar.

Eftersom vi fibrisar alla är olika tror jag att värken kommer olika på oss alla. Kanske är du lugnare, gladare, mår bättre nu och det gör att värken har minskat.

Eller så är du en av de som har tur att kanske bli frisk.

I vilket fall så tycker jag du först och främst ska njuta av att slippa det onda nu. Skrattande

Sara

mongu
0

Tror också att det är så olika från person till person. En del stämmer nästan alla symtom in på medan en del har knappt några.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Konstigabaralillajag
0

Håller med övriga talare. En del har fler symtom än andra men det finns också ett fåtal personer som faktiskt blir friska. Sedan går fibro i skov, ibland på ngr veckor och ibland på ngr månader…

Njut av att slippa det onda!

Natali
0

Fast det onta slipper jag inte. Har ont lite överallt i stället. Men just värken som flyttar runt är inte så påtaglig.

Pisan
0

Tror inte att du behöver vara orolig för att det har ändrat sig, det låter ändå som det är fibro du har, jag tror att det här med värken kan ändra sig under åren.

miffo
0

för mig flyttade värken runt i början till att nu finnas mest överallt. Har toppar som kan flytta runt lite, men oftast är det inflamation

har inte fått diagnos än, men den är på gång

Natali
0

Va skönt att ni tycker som ni gör. Har "stängt in" mej ett tag och inte prata så mycket om min fibro med någon, för att komma bort från min egen sjukstämpel lite. Men tror jag skall ändra det, för behöver ju känna samhörighet med nån.

Jo, o lite värk som flttar sig har jag ju endå. Men bara väldigt korta stunder, och väldigt lite ont så att säga. Kanske det är sånt som lugnar sig med åren, som någon tyckte.

Tusen tack. =)