Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 2438 ggr
Rita-S
0

Whiplash operation

För länge sen hadde jag en tråd om just detta. Jag hittade en artikel om några som blivit opererade för sin whiplash, och sen blivit bättre eller bra.
Tyvärr var det för några år sen en crash här så alla mina trådar, artikler och grejs hamnade i dagboken min. Nu har jag städat upp och återhittat länken!

Här har ni artikeln om det!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Tassy]
0

toppen Rita! Mycket intressant. Om man bara hade råd Obestämd

Denna kommentar har tagits bort.
Rita-S
0

Hon i artikeln fick operationen täckt av Region Skåne då, så det finns ju chanser att få det täckt :) Fast lätt är det kanske inte att få det täckt tror jag

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

[Tassy]
0

haha, jag vill se denna lilla håla punga ut 70 000 på min lilla nacke Obestämd

Mojjan73
0

Mmm, jag vill inte låta negativ… men det står ingenstans hur många som det inte gått bra för eller som rent av dött efter operationen… Har en person som jag kände som åkte till USA för operation och den blev lyckad, trodde man först. Men efter 3 v fick han komplikationer och avled. Så ärligt talat, jag vågar inte. Skulle gärna bli bra men inte till vilket pris som helst. Vet att alla operationer kan gå fel men ändå… Jag fick whiplash -05 och nu misstänker dom att jag fått Fibro som följd av den.

Rita-S
0

#5 men detta är ju bara en artikel i en avis, inte en forskningsrapport eller nåt, så vi kan kanske inte begjära för mycket av en normal tidning…

Men när det kommer till kirurgiska ingrepp är det alltid risikoer förknippad, även vid utskrapningar av cellförandringar, laseroperationer eller andra operationer, så det är ju kanske inte så förvånande att där finns negativa händelser även vid denna operation

[Tassy]
0

Det finns ju en anledning till att det inte utförs i sverige; risken för komplikationer Flört

Mojjan73
0

När jag pratade med folk på Rehab så varnade dom faktiskt lite för att åka iväg och operera sig utomlands, just för detta med att eftervården inte funkar när man väl kommer hem till Sverige. Jag undrar varför det är så… jag vill ju gärna bli bra och skulle mycket väl kunnat tänkt mig att operera mig ( innan detta med den personen jag kände hände) men jag vågar faktiskt helt enkelt inte. Jag vet att forskare för whiplash har fått extra pengar för att utreda om det ska opereras här i Sverige så vi får väl se vad som händer… kanske det fungerar bättre om man opereras och får eftervården här hemma också, då skulle jag kunna tänka mig att fundera på det igen. Det är så lätt att gripa alla halmstrån när man har ständig värk, man vill ju bara bli kvitt den. Flört