Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 848 ggr
Bettan49
0

God Morgon 5 augusti 2008

SkämsGod Morgon säger jag som somnade till i Tv soffan.

Nu blir det att sitta o läsa inatt. Här kan man inte sova för blåsten och regnet. Skall det aldrig sluta.

Vi har nog fått regn för en månad framåt.

Välkomna upp till en förhoppningsvis bättre dag. Vöder och gnällgumman Bettan önskar er en bra dag.

Zimba
0

Bettan: Det e sååååå mysigt med regn, I love it. Din tråd blev 2, men jag tog bort den ena. Ok, det kan regna lokalt över mig om du inte vill ha regn Skäms

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Bigblomman
0

God morgon!

En sak är bra när det regnar, man får mer gjort inomhus Flört 

Min kära dotter har roat sig inatt när hon inte kunde sova genom att spela in mina snarkningar!!! Jag låter som en valross inte konstigt att grannen under oss hör mig snarka Förvånad

Jag ledade 2 nallar och idag ska jag sy ihop dem ( inte med varandra).

Rita-S
0

God morgon tror jag.. så otrolig trött i dag.. sovit dårlig..
Måste prova lägga mig tidligare i kväll. Forsöka sova

Vi har bestämt att lägga inn sjukan i våran semesterresa nästa vecka så vi kan hälsa på gubbens farfar på sjukan..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Tassy]
0

god morgon allesammans!

Äntligen har jag fått sova ut!!! Skrattande riktigt riktigt skönt säger jag bara!

Nu tänker jag sova någgra timmar till Oskyldig natti

Paddiz
0

Det är morgon för mig men absolut inte god.

Vi hade full storm här i Klippan igårkväll-natt och jag har sovit kanondåligt. Har sprungit på toa femtioelva gånger och då jag har svårt för att somna om i vanliga fall så har det varit ett rent h*****e inatt p.g.a. stormen.

Idag ska vi till Ängelholm och jag ska då passa på att avlägga ett besök på polisstationen - måste ha ett ID-kort och det blir billigast hos polisen.

När vi kommer hem måste vi röja i trädgården. Det ligger nerblåsta grenar överallt och de ska upp.

Ha en skön dag.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Rita-S
0

#5 tar det lång tid att fiksa ett ID kort hos polisen? Vad behöver man då för uppgifter med sig så att dom kan göra ett ID kort? Vi tänkte fixxa ett till gubben :) Her i sverige har han bara ett pass som ID, och det är lite drygt att dra med sig överallt tycker jag.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Tassy]
0

#6 Det är olika beroende på hur mycket de har att göra. Här tror jag det är hudik eller bollnäspolisen som gäller, har för mig ljusdal har lagt ner den biten.

Ta med passet och ett nytaget passfoto, borde räcka vettja Flört

Paddiz
0

Rita-s: På polisens hemsida står det att det tar ca fem arbetsdagar - det kan ta längre tid vid hög belastning. Det kostar 400:- och då är det inkl. foto. Giltigt 5 år. Det är ett nationellt id-kort.

Så här står det på polisens hemsida:
Du måste vara svensk medborgare för att kunna få nationellt id-kort.
Ta med legitimation vid ansökan. Godkänd legitimation är:
Svenskt pass, inte äldre än tre månader efter giltighetstidens utgång.
Svenskt körkort.
Svenskt SIS-märkt id-kort.
Nationellt id-kort.
Om legitimation saknas kan närvarande make/maka, sambo, förälder eller myndigt syskon med egen legitimatin styrka din identitet.

På Swebank kostar det 350:- och då ska du ha med ett foto + personbevis + legitimation el. någon som kan styrka din identitet. Giltigt 5 år. Det tar ca 3 veckor att få kortet.

Det går snabbare + det blir billigare för min del att fixa det hos polisen.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

miffo
0

God morgon,

Känns som jag sover bort det mesta av dagarna nu för tiden. Jag sover 12 timmar, men det är väl för att kroppen behöver det. Känner mig mer och mer vaken nu och börjar orka vara med omgivningen på ett bättre sätt.

Det blåser hårt idag oxå, men det är klarblå himel med lätta vita moln.

Pisan
0

Halloj!

Jovisst är det så att det blir mer gjort inomhus när det är dåligt väder, men samtidigt är jag tröttare…. Har pärlat idag, "senilsnöre" (dock inte till mig själv - mina brillor sitter på jämt) och örhängen. Men nu är det dax för att laga middag.

Trevlig kväll och sov gott!

Pisan Glad