Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1068 ggr
Rita-S
0

OT God morgon 4de august

Sista arbetsvecan före min semester! Yeah!

I går fick jag röjat i trappkottet, och tilsammans med gubben spegelvände jag min 3sits soffa. Den har en utstickare, en scheselong, och den kan man byta sida på. Så det gjorde vi i går, och sen fick sofforna bytta plats på vardagsrummet. Detta betöd att det blev bättre plats på at gå ut på terassen, och att gubben fick tilbaks sin älskade scheselong rakt framföre TV, OCH med en vägg att luta sig mot. Förut sto 3sitsen framföre fönstret här, inget att luta huvudet mot ;)

I dag hoppas jag det blir lugnt. Det regnar för 3de dag på rad och jag mår piss nu, lite för allt jag gjorde i går och lite för regnet. Nackspärren är bara en tredel av vad det var på lördag eftermiddag så det går sakta framöver.

gäsp.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

miffo
0

God morgon

Trots att vädret sätter sina spår i kroppen så känner jag mig fortfarande pigg. Har inga större planer idag, ska bara ta mig igenom dagen. Vädret är Blåsigt och gråa moln på himlen, så det kan nog bli regn.

ophelia
0

Godmorgon!

Äntligen har vi fått regn.Det behövs verkligen här.Allt är snustorrt,till och med bäcken har torkat ut.Dottern och barnbarnen kommer idag och ska stanna denna veckan.Hoppas hon kör försiktigt alltid lite jobbigare att köra längre sträckor när det regnar.Ska baka en rulltårta nu så vi har något till fikat sedan.

mongu
0

Godmorgon!

Här verkar va ganska behagligt ute. Har inte testat än.

Vad jag undrar över lite är att jag har fått ett pm men kan inte få fram det. Det står markerat att jag ska ha ett nytt men när jag kommer till inkorgen finns bara gamla.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

#3 det fick jag hela lördag. Omsider utpå kvällen fick jag läsa det nya

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

mongu
0

Ok, då vet jag. Tack Rita!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

#5 dom håller på jobba för fullt med just problemet med innkorgen. Under migreringen till nya iFokus blev även alla medelanden som man hadde raderat synliga som medelanden igjen, så jag har ju typ 1000 pm i min innbox nu ;) Men just nu går det inte att radera, så jag måste bara slå mig till tåls med att jag har nåt att hålla på med i min semester som börjar till veckan Skrattande

[Tassy]
0

God morgon! *Sitter med näsan i tekoppen*

Idag ska jag torka golven och kurera min dumma förkylning!

Zuzzi
0

God förmiddag!

Nu har jag haft ont i kroppen i 3 dagar. Igår fick jag ta en sömntablett för det gjorde så infernaliskt ont i ryggen så kunde inte sova. Var ju inte längesedan jag fick massage :-( Idag blir det ganska lugnt, ska försöka planera upp dessa två veckor som jag och skruttan har semester ihop nu :-)

abuelas
0

Hej och godmiddag..Jag har problem med att försäkringskassan vill ha ut mig på jobb…Så igår och idag har jag sökt jobb för brinnande livet!! Jag vet ju att jag inte kommer att klara av ett heltidsjobb..men vad sjutton ska jag göra! Jag lever ensam och måste ha inkomst..och får jag inte förlängd sjukpenning så står jag där!!Rynkar på näsan

Jag har min dotter och hennes två underbara barnbarn i Vilhelmina så jag har sökt jobben som finns där också! Får jag nåt arbete där så lämnar jag Umeå..

Anita

Bigblomman
0

Hej!
Ifokus strular igen, tyvärr. Jag försökte tidigare på fm att skriva ett inlägg men blev utloggad så fort jag tryckte på kanppen skicka kommentar?! Får se hur lång tid det tar innan de får ordning på allt?

Jag har varit ute på en cykeltur med hunden Nässla och en promenad med katten Findus. Jag tror Findus har fått tillbaka sitt nervösa kissande igen, det har varit bra i  7 månader nu. Jag tror det beror på att vi har varit kattvakt åt grannen i en månad… Förra gången han fick det så var det pga att jag tagit ned en ful gammal lagerhylla till källaren, den fick jag ta upp igen och han har mått bra sedan dess! Tokiga katt!

Rita-S
0

Lycka till med arbetssökandet, Abuelas!

Skrattande 4,5 arbetsdag kvar!

Rita-S
0

Hoho min vecka blev några timmar kortare! På fredag slutar jag mitt arbete 14.30 i stället för 17.25! \o/

abuelas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Redigering av inlägg #9

Jag skrev helt fel..naturligtvis är det mina barnbarn som bor i Vilhelmina…inte min dotters!! Så tokigt det kan bli!

Svar till#11 Ja håller alla tummar jag har att jag ska hitta något slags jobb som passar mina problem!! Men jag har inga stora förhoppningar! Men det skulle inte vara så dumt att komma tillbaks till Vilhelmina heller..Jag är ju uppvuxen där och trivs jättebra där!

Anita

Rita-S
0

Och sådär lagom till semestern får vi veta att Fredriks farfar ligger på sjukhus i Norge. Dom fruktar cancer i lungorna.. .:S

miffo
0

#14 Saknar ord…hoppas allt ordnar sig

Rita-S
0

#15 Tack
Dom säger att OM det är cancer så kan det se bra ut, i så fall ser det ut som det inte har spridit sig överhuvudtaget, varpå dom gissar att en operation där dom tar bort inficerade vävnaden har stora chanser att lyckas helt, men bara ordet.. cancer.. *ryser*

Vi väntar då i spenning om det faktisk är det..

Anna-Klara
0

ah ack Rita - hoppas verkligen att det ordnar sig.