Fibromyalgi.ifokus
Jag har många gonger forsökt fiska efter om ni medlemmar vill se nån särskilt tema på artikler, nåt särskilt ämne, men det är jättesegt att få nåt respons på sådan i bland.. :) Men jag vågar chansen igjen:
är det nåt särskilt ni vill se nån artikel om? Fibrorelaterat?
Ideer nu!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Gärna en länk om väder vs fibrovärk.
Vill gärna ha svart på vitt om det.
Annars har man läst allt som finns redan när man haft sjukdomen i så många år.
bettanidagingetattlekamedont

Bra förslag bettan, men jag måste läsa igenom allt innan jag kan komma med förslag.
Moahaha onda sajtvärden tvingar sina medlemmar att läsa vad som finns ;)

Nu har jag ett förslag.
Tror inte att jag såg något sånt. Bra tränigsformer för dom med fibro.
båda förslagen var jättebra! Jag har forsökt hitta nåt undersökning om just detta med vädersjuk, men har inte lyckats hitta nåt.
Dock hittade jag en sida med myter om fibro, där sto det att en av myterna är att fibro är en reumatisk lidelse för att vi, i likhet med reumatikere, ofta märker bättre av (alternativt reagerar negativt på bara) av väderomslag något innan för att våran kropp märker av ändringar i trycket som et barometer, och även halten av fukt i luften osv osv.
Intressant
Några dagar har jag googlat på olika kombinationer av värk, fibro, väder, väderväxlingar, fibromyalgi, nedbör osv osv osv, men jag kan inte hitta några studier omhandlande just detta. Enbart att det näms överalt som en av problemen med fibromyalgi. Att det är så kan jag ju skriva under på själv, och fler med mig, men det värkar inte som det finns nån svensk studie om teman.
Skal dock fortsätta över på det engelska, och se om någon annan har haft nån studie av just detta.

Vi kanske ska försöka skriva ihop en lista på sånt dom ska forska på när det gäller fibrisar 
Jag hitta en engelsk studie. Men det skal finnast en norsk med! Skal fortsätta leta efter den norska dessutom :)

Bra jobbat Rita, ser fram emot att läsa om det.
*putt*

Hur man ska göra för att kunna få diagnos. Bra tips om hur man bemöter läkare och vad man inte ska dölja eller förminska så som man så lätt gör. Vilka rättigheter man har som patient.
mycket bra förslag Noliai!
putt putt!