Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 3027 ggr
Millaris
0

Alternativa mediciner

Jag har funderat på det här med alternativa mediciner typ Rosenrot, Johannesört och kanske Nattljusolja (heter den så?). Är det någon här inne som provat någon av dessa eller någon annan naturmedicin? Hur gick det - hjälpte det något?

Kram Camilla

Rita-S
0

Jag tar rosenrot varje dag och känner jag är lite piggare av den. Värken är likadan men det känns som jag är piggare.

Mamma tar Fortodol vid behov mot värken med gott resultat säger hon, den rekomenderar hon. Den måste man dock kolla upp så den inte krockar med evt andra medikamenter man använder.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

miffo
0

Det där med rosenrot kanske man skulle prova.

Jag dricker örtte, främst kamomill de perioder som kroppen vill utveckla inflamationer och det fungerar ganska bra.

Jag är själv inne på att prova örtmedicin, då jag inte har någr tabletter alls som hjälper förrutom då jag har inflamation. Skall prova en tinktur gjort på humlekottar och citronmeliss mot smärtan, eftersom jag får smärtlindring när jag dricker en starköl. Har inte hunnit testat tinkturen än eftersom jag inte fått tag i humlekottar.

mongu
0

Precis som du säger Rita så måste man noga kolla upp så det inte kolliderar med övriga ev. mediciner.

Det kan bli på flera olika sätt både mindre, större o inte nån effekt. O det kan ju va förödande om effekten av olika mediciner blir förstärkta.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Zuzzi
0

Jag har testat en hel del olika.

Rosenrot, det har fungerat olika gånger. Varför det funkar ena gången å inte andra vet jag inte.

Det jag tar regelbundet är Litozin, märker direkt när jag slarvat med den. Sälolja har jag också tagit till och märkte det som att jag blev mjukare. Nu tar jag bara Omega-3, det är väl inte lika bra som säloljan. 

Sedan så har jag testat på homopat medicin. Var hos en som kollade blodet, och fick homopat mediciner utav honom. Det funkade bra, då mådde jag riktigt bra ett tag. Dessutom han som tipsade om Litozinen.

[Tassy]
0

jag har testat både johannesört och nattljusolja. Hjälpte inte ett pillevitt för mig.

Millaris
0

Jag har själv provat en kur med Rosenrot och det gav mig den där extra energin jag kände att jag behövde då. Däremot har jag inte provat något annat, men funderar starkt på det.

#1 rita vad är fortodol? Ska det fungera mot smärtan?

#4 Litozin vad är det?

Rita-S
0

#6 ja, det är en grej mamma köpte på hälsokosten, det står att det skal va mot värk, och första 14 dagar skal man ta två varje dag och sen tar man en till två vid behov. Mamma har fått mycket hjälp av den

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Zuzzi
0

Millaris: Litozin är nyponpulvret som det skrivits ganska så mycket om. Det användes tydligen en hel del till hästar innan de kom på att det borde fungera även på människor.

rianna
0

Har någon provat att dricka Aloverajucie? Jag började för ca4 år sedan och håller på fortfarande. Det är mycket vitaminer och mineraler i den. Jag har blivit mycket piggare och mindre stel i kroppen.

miffo
0

#9 inte jag. Visst är Alovera bra mot inflamationer?

rianna
0

Ja det är antiinflammatoriskt (tror jag stavade rättGlad).

miffo
0

#11 jag började skriva ordet, men gav upp. Ser att aloverajucie kan vara nåt för mig, får lätt inflamtioner i kroppen

miffo
0

#11 vart hittar man aloverajucie, i vanlig ica/coop på hälsokosthyllan?

rianna
0

Det finns att köpa på hälsokost.

rianna
0

Citygross vet jag har också och sedan finns det att köpa på nätet. Lycka tillSkrattande

miffo
0

#15 ska ut på jakt efter den

Millaris
0

ForeverLiving säljer den. De brukar delta i mässor och liknande. Sedan finns de flera som agerar som återförsäljare… Hittade den här länken:

http://www.foreverliving.se/sv/hem

miffo
0

tack för länken

miffo
0

Vet inte vilket som har verkat antagligen båda, jag känner mig piggare i skallen nu.

Inställningen av lchf (och att jag nu får behålla maten) och rosenrot.

Såg iaf på KiF att D3-vitamin är viktigt att få i sig, särkillt under vinterhalvåret då vi inte får så mycke solljus på oss. Nån här som provat tillskott av D3-vitamin? Det skulle visst vara bra att ta om man varit och besökt den "berömda" väggen

Rita-S
0

Ja en sak som slog mig i dag .. sedan jag började med rosenrot varje dag i våras har jag inte haft ett ända migrenattack… o.O

miffo
0

#20 härligt, rosenrot verkar vara ett bra tillskott att ta.

Rita-S
0

#21 jag vågar inte säga om jag bara haft tur eller om det har sammanhang med rosenroten men tidligare år har jag alltid haft migrenattacker under dom värsta hetebölgerna oavsett hur mycket vatten jag har druckit. Inte i år! O.O

miffo
0

#22 det visar sig väl med tiden, hoppas att det är rosenroten som hjälpt dig för migrän kan inte vara roligt att ha i sån här värme

[Tassy]
0

D3.. hmm, låter som något för mig, måste testa Glad

miffo
0

Såg att aloevera har en laxerande effekt. Hur har ni som druckit aloeverajucie reagerat? Jag är inte i det här läget riktigt sugen på den effekten.

miffo
0

Men den ser ut att innehålla väldigt många bra saker http://www.nyfikenvital.org/?q=node/187

Bigblomman
0

När man börjar dricka aloe vera börjar dricka en liten dos för att sedan öka undan för undan för att göra kroppen van vid den, jag hade inga biverkningar av juicen.

Jag provade aloe vera för ett par år sedan, jag har en kompis som säljer. Jag drack aloe vera varje dag i under 6 månader och provade alla sorters salvor/cremer men de hade tyvärr ingen effekt på mig, varken på det ena eller det andra sättet.

rianna
0

#25  Jag började med 1/2 tsk och blev lite lös. Det driver ut slagg ur kroppen, så ta lite och ha tålamod.

miffo
0

#27#28 Tack för era svar. Känner mig sugen att prova.

Hittade lite intressant info om D-vitamin här http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2251