Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1174 ggr
Bigblomman
0

OT: God morgon 28/7

Jag fick en smärre chock när jag kollade hur mycket FK betalat ut denna månad! Det fattas 3000!!!? på mitt konto! Jag har fått förlängd sjukpenning 550 dagar och sjukpenning baseras på arbetsinkomsten eller??? Inte trodde jag att 5% sänkning skulle betyda så mycket! Jag som t om frågat ut min handläggare om alla dess ändring FK har skall göra och vad det kommer att betyda. Så denna förmiddag får jag tillbringa vid telefonen!

dreamiz
0

Oj, det låter ju inte klokt. Så mycket kan väl ändå inte 5% göra? Jag menar, på en tusenlapp är ju 5 % bara 50 kr! Så för att förlora 3000 borde du ha en väääldigt hög lön. Eller? Måste blivit nåt fel. Hoppas jag för din skull, att du inte kommer förlora så mycket!

Kvavt idag o när jag undrade vad det var som lät nyss så såg jag att det bara vräkte ner regn. Snacka om störtskur. Hoppas den går över tills jag ska gå till jobbet. Jag har inget emot regn men en sån störtskur, då är jag ju genomblöt innan jag hunnit förbi huset jag bor i. *ler*

Rita-S
0

I går oskade det så det känns lite fuktigt i luften änn.

Kroppen säger sin mening om mina handlingar i går, biltvätt, måla, slipa, städa o grejs, men inte sådär farligt mycket.

#0 det där låter inte rätt, då skal du ha haft en otrolig hög lön att börja med, för "förlängd sjukpenning" betyder väl att du va sjukskriven när denna nya sjukskrivningen kom? Hoppas du får reda på det.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bigblomman
0

God morgon igen!
Sorry, det var mitt fel, jag har missat att min sjukskrivning gick ut den 13/7! Jag trodde jag var sjukskriven till 13/8! Nu har jag ringt VC och väntar på att de ringer upp så jag kan förlänga min sjukskrivning. Jag får resten retruaktivt så fort jag skickat in sjukintyget och det blivit registerat på FK inläsningscentral i Östersund!

Det har visst varit ett rejält åskoväder här i natt men jag har inte hört någonting! Jag som annars är så lättväckt!?

Bettan49
0

God Morgon på er allal Men vilken miss Bigblomman skönt ändå att du får pengarna retroaktivt.

En svala gör ingen sommar. Inga pengar gör absolut ingen glad.

Här i götet bäddar det för en lika varm o het vecka ingen åska här inte. Skulle behövas.

dreamiz
0

#3 Skönt att det är utrett! Hoppas du får nytt sjukintyg fort så du inte behöver vänta länge på pengarna!

Bigblomman
0

VC har ringt, fick ta samtalet i duschen! Läkare ska höra av sig imorgon till mig om fortsatt sjukskrivning.

Min knarrande ytterdörr har fixats på morgonen, den sväller och börjar knäppa, det låter som om någon kommer in! De får fixa dörren nästan var 3:dje månad, speciellt vid regn och fuktigt väder. 

Nu väntar jag på att en reparatör kommer och fixar badkaret som jag halkade i för 3 veckor sedan och välte det, så 2 ben gick av. Det är ett under att jag kom ur det med blotta förskräckelsen, lite sträckskador och blåmärken!

Rita-S
0

#6 lyder dramatisk, det kunne ha gått fruktansvärt illa! :O

Min mann har blivit befodrat!!! \o/ Hurra hurra hurra!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

dreamiz
0

#6 Tur du inte skadade dig!

#7 Grattis!!

Zimba
0

Morrn på er alla. Jag MÅSTE klaga, det e så varmt så jag smäller av, trots 3 fläktar i bara vardagsrummet så håller jag o vovven på att avlida, huvudet värker, tröttheten e enormt, jag vill ha kyla.

Hela helgen har vart fullt upp, folk här hela tiden, så nu orkar jag inte mer, ska ut med vovven sen hem o sova, e helt slut.

Hoppas ni andra får en bra dag.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

miffo
0

God morgon

Solen skiner och det är lätta dunmoln på himlen. Känner mig sådär efter natten som började med mycket dramatiska drömmar och antagligen gick det åska och regn just då.

Ska försöka hålla ögonen uppe och jobba ett tag till innan värmen tar ut sin rätt.

mongu
0

Aj aj åter en värkig dag. Knappt jag orkar ta mig upp. Men måste samtidigt upp o lirka igång kroppen.

Börjar bli så trött på detta helvete så jag inte vet vad jag ska göra. Inget är roligt längre.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

dreamiz
0

Fortfarande lika äckligt varmt o åskvärme på det. Jag vill ha svalka nu!!!

Har i varje fall köpt mig två par bra skor. Jag är sån där att jag inte köper förrän det är kris o nu stod jag där med bara trasiga skor… Tycker skor o kläder är så trist att köpa o så svårt att hitta nåt jag gillar o har råd med. Men nu fick jag lite pengar i födelsedagspresent o det var rea så jag gick dit. Hittade skor direkt som var så sköna o bekväma o till vettigt pris. Köpte ett par sandaler o ett par mellanting gympa/promenad. Så kul att hitta skor mesamma, jag som annars kan prova det ena paret efter det andra o inga är sköna.
Så nån nytta har det varit med denna dan i varje fall. *ler*

Nu ska jag äta o sen vila o sen städa burar.

Rita-S
0

underbar temperatur har det varit här i dag. Presis lagom, mellan 20 och 25 grader och en sval vind.

Betalade räkningar nyss, och när jag kom hem i dag klipte jag gräset, skar ner rabarbern, och klipte kantgräset. Körde bort gräset och tvättade 3 maskiner kläder som nu hänger och torkar.

känner som jag gjort nyttiga saker även i dag! Nu relaxar jag och sen skal jag nanna.