OT: Godmorgon 26 Juli -08
God morgon på er alla. Hoppas som alltid att ni sovit gott o får en så bra dag som det bara går att få. Helgplaner har ni kanske?????
SJälv ska jag gå o lägga mig nu efter en lååååång dag, har hunnit att åka o bada i sjön med vänner, barn o vovvar, samt att få ett dödsbud till, nu e det 5. Puh tar det aldrig slut.
Zimba ska störtdyka ner i sin zimbanssäng.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag vaknade av att vara sjöblöt av svett igen! Har kommit in i en riktig period med svettningar. Har skitont i bröstryggen, så stel!
Jag har läst artiklar om Sköldkörteln igår och nu på morgonen av Bo Wikland, medicinläkaren och sköldkörtelforskaren. Mycket intressant läsning. Kronisk trötthet oftast beror på sköldkörteln. I en studie som han och två cytologer gjort deltog 200 patienter som varit sjukskrivna mer än ett år för kronisk trötthet. De undersöktes med vanliga blodprover samt finnålspunktion av sköldkörteln (vävnadsprover togs). Av gruppen, som till största del utgjordes av kvinnor, hade 40 procent en kronisk inflammation i sin sköldkörtel. Dvs det är inte alltid det syns på det vanliga sköldkörtelprovet att man har problem med sköldkörteln utan blir "friskförklarad" från det medan en finnålspunktion av sköldkörteln visar något helt annat!
En förklaring till att så få finnålspunktioner görs är bristen på cytologer. Provtagningarna kräver också att cytologen har lång erfarenhet eftersom proverna är svåra att ta.

Godmorgon
Solen skiner här i Klippan och jag tycker det är alldeles för varmt. Nu får man ju inte lov att gnälla över värmen nu när den äntligen är här - men det skiter jag i. Varför kan det inte vara lagom?
Igår hade jag en fruktansvärd migrän och känner mig trött idag. Känner mig alltid extra trött efter en migränattack och det känns värre denna gången.
Idag ska vi åka till Trelleborg för att hälsa på goda vänner. De har en liten kattunge som är 11 dagar och det ska bli roligt att se den IRL. Kanske åker vi inom min mormor i Svedala när vi ändå kör förbi - vi får se hur jag känner mig.
Hoppas att ni får en skön lördag.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Godmorgon ! Idag ska jag ha en mysig dag med Lisettes lilla Loke.
Ska åka in till lund och hoppas på att hitta något skoj som jag igentligen inte alls behöver.
Olidligt varmt blir det nog idag också, stackars vovvarna
God morgon
Somnade som en sten i går kväll innan klockan 1, omsider efter 4 tagningar. Vet inte hur ja har sovit, är lite.. virrig änn.
Skall duscha som snabbast. Skal till plantagen här i delsbo och kika efter gran. Sen skal jag iväg till hudik. Möiligt jag träffar Simson om hon mår bättre. Skal köpa en skottkärra på öb, och mediciner på apoteket, och annars har jag inga spikade ärenden.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Morron på er alla!
Sitter där jag sitter alltså kan fortfarande inte gå.
Skickade iväg gubben min och min äldsta dotter med barn till havet.
Det är ju bara 10 minuter för dom att ta sig ut. Jag blir så attans grinig när jag inte ens kan följa med för värken.
Idag skall protestera mot mig själv.
Har en bra dag alla som kan stå på benen.

God morgon
Jag ska nog åka och hämta min yngste son och det är nog bäst att jag åker innan det blir aldeles för varmt.
Det var mycket kul på möhippan igår, träffade flera som jag inte sett på länge. Idag ska jag prova min fina klänning på fall den måste sys in. Suck, jag tycker inte om min garderob nu. Nästan alla kläder sitter som en säck eller ramlar av.
Tålamod, nu när magen är bättre så kommer det att ordna sig med vikten.
Morn! Sitter här o försöker samla energi för att städa burar. Ska träffa familjen i em för att fira min födelsedag (som är imorn) o jag får nog inse att jag kanske inte kommer hinna… De ska inte komma hit (lillsyrran är superallergisk mot hö så hon kan inte komma in i min lägenhet) utan vi ska va hos mormor.
Är så slö o matt idag. Hade hemsk huvudvärk hela dan igår o även inatt. Så mår inget vidare. Vill helst bara lägga mig igen o sova vidare. Känner mig allt annat än social.

Go morron
Här skiner solen och det är redan jätte varmt. Vet inte riktigt vad jag ska göra idag. Skulle behöva städa men det tror jag inte att jag orkar i den här värmen. Det blir kanske nån tur till sjön sen. Hunden lider av den här värmen så hon kan behöva svalka av sig. Funderar även på att måla några schabloner på väggen i tvättstugan. Det är skönt och svalt att vara där nere nu när det är så varmt. Igår städade jag tvättstugan och ett av rummen i källaren. Ikväll ska jag iväg på tjejmiddag.
Bettan- hoppas du blir bättre snart.
Zimba- jag beklagar sorgen
Bigblomman-intressant läsning, jag har en kompis som nyligen har fått konstaterat att hon har ngt fel på sköldkörteln

Varmt, ont o ont.
Idag ska vi ha lunch för 10 pers. om en liten stund. Tack o lov att min man har gjort iordning den. Själv orkar jag inte alls idag.
Hela hö. sida är som ett värkande h…ete
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Har tagit det lugnt hittills. Har börjat ta Lyrica, men jag är yr och mossig i huvudet - precis som om jag skulle ha druckit några glas vin. Skulle behöva iväg till mina föräldrar och vattna (de är borta över helgen), men vågar inte sätta mig i bilen och köra när jag känner så här… Får väl ta bussen el något liknande…
jag halkar in på efterkälken - min dator har lagt av, och nu sover exet så jag kunde kidnappa hans dator
hoppas han inte vaknar
han åker hem senare idag (27:e) o jag vet inte när jag får igång min dator igen
jag är trött som as, har ont som få och jag saknar er kära vänner!
Mvh slutkörda Tassy

#sköt om dig tassy
kram på dig