Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 2742 ggr
Zimba
2008-02-13 23:29
0

Healing!!!

Är det nån som varit med om det???? Jag har en kompis som har hållt på i många år med detta, nu ikväll så träffade jag på han när jag rasta vovven. Han såg vilket skick jag var i, så mitt under en gatlampa o med folk i närheten börja han heala. Jag blev helt mjuk i kroppen, kunde böja mig o gå var inte längre besvärligt. Har fått hjälp av han förrut o det har funkat hur bra som helst, jag tror inte på det o fattar det gör jag absolut inte, men det e skumt, för det funkar ju. Nästa gång ringer jag han direkt istället för att halvt plågas ihjäl.

Kan nån förklara? 

Zimba börjar bli människa igen.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Hopi
2008-02-14 18:29
0

Hur det funkar kan jag inte förklara.. Men vet en kille som fick fibro, han gick hos en healer och blev FRISK!!! Det kostar ju en hel del att gå på behandlingar och det krävs många gånger. Så jag har inte råd annars hade det varit bra att testa!

Zimba: Inte alla som blir healade under en gatlampa!!! hehe Flört

Zimba
2008-02-14 22:19
0

Hopi: Hade du bott närmare så hade jag fixat så du fått healingen gratis, för det får jag. Han e så jäkla duktig, fast som jag skrev tidigare, så tror jag inte på det, fast jag har fått det bevisat massa gånger. Fast du hade sluppit gatlampan, asg.Flört Jo du det måste sett rätt kul ut.

//Baloo forever

Simson
2008-02-15 19:40
0

Vissa saker måste man släppa att försöka fatta. Speciellt när det funkar. Flört

Jag har självt gått på healing och vet hur skööönt det är efteråt. Speciellt skönt att det inte gör ont som det kan göra med sjukgymnastik/naprapati etc.

Min healer gör healing på distans numera då jag flyttat från henne. Det fungerar det också! Jag känner direkt när hon börjar och när hon slutar. Fattar inte det!!

Jag kallar det avloppspropprensning! Det är det för mig. När det blir för mycket och hela systemet slaggar igen så ringer jag henne. Hon får upp propparna och jag mår bättre när allt flödar fritt igen!

Hittade till henne via min katt.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

pottsorken
2008-02-16 07:32
0

Galet! (och skitbra!) Min mamma brukar tjata på mig om healing så jag är ganska nyfiken. Sen har jag en nykyrklig fundamentalist till vän som tänker ta mig till sina fundamentalister i kyrkan som ska heala mig (mest för att det är gratis). Tänk om en sån enkel sak kunde BOTA en, herregud, jag gör det direkt! Är det någon som vet vad standardhealing brukar kosta per gång? (om man inte har tur som Zimba) Jag har som tur relativt förmögna föräldrar som har erbjudit sig att bekosta eventuell hokuspokusvård =)

Simson
2008-02-16 14:52
0

Det finns healing.ifokus. De har kanske prisuppgifter. Tror jag betalade 400/450/500kr. Både för mig och katten. Var för sig då menar jag. =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

rockyboy
2008-02-16 16:10
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min moster  och mamma kan det. Brukar få healing av dom. Det är en så skön känsla,det lindrar en hel del.

Highlandertess
2008-02-16 22:52
0

Jag har testat healing s.k. reiki healing. Jag blir avslappnad efteråt och kan inte riktigt förklara varför. Lätt beröring som stimulerar är den mest "logiska" förklaring jag kommit fram till (eftersom vi med fibro kan få ont av vanlig massage då den är för hårdhänt). Tror inte på "det andra" om man kan kalla det så. Men det varar inte så länge…max 1 vecka och eftersom det kostar en hel del så kan jag inte gå och heala en gång i veckan. Letar fortfarande efter nåt som kan vara mer långvarigt.

[Norum]
2008-02-17 22:35
0

Jag brukar ge healing… Skulle jag försöka att förklara hur det fungerar så skulle det bli en egen sajt! :-) Men det har med energi och chakran att göra. Ska ni prova på det skulle jag vilja att ni kollade först att det är enseriös person som ni går till. Vet man inte vad man göra kan det bli fel. Väldigt fel i värsta fall…
Men visst är det skönt? Helt underbart med den värmen som smyger sig in i kroppen…

solfager
2008-02-24 20:00
0

Skeptiska Åsa har provat på healing både igår och idag. Var på kattutställning i helgen burit en massa till godismonter och en kvinna i montern brevid undrade om jag höll på att somna lutandes över stolen men talade om att jag hade super ont. Kvinnan hann knappt ta av sig sin jacka så var hon framme och började heala mig. Säger bara vilken underbara känsla helt suveränt, vill verkligen ha mer av denna vara. Och ett stort varmt tack till denna kvinna som räddade min lördag och söndag från värktabletter.

Hopi
2008-02-24 23:01
0

solfager: Låter ju superbra! Vilken ängel hon var då, som hjälpte dig på det viset!! Skrattande

Zimba
2008-02-24 23:19
0

solfager: Helt suveränt, vilken människa, javisst e det skönt, jag blir bara så jäkla törstig efteråt, kan nästan dricka ihjäl mig, varför vet jag inte. men det ska kanske va så.

Nån som kan svara tro???

//Baloo forever

solfager
2008-02-25 11:10
0

Helt suveränt!!  Denna kvinna är min hjälte just nu och jag fick även hennes telefonnr så att jag kan ringa henne och få hjälp via distans.

Zimba: har ingen anning varför du blir så törstig, jag blev det inte men vi reagerar ju så olika på saker och ting. Rubbning av vattenbalansen kanske??

solfager
2008-02-25 14:55
0

Ställde frågan hos healing i fokus varför man blir törstig och fick detta svar:

När man ger eller får healing så handlar det om starka energier och det är vanligt att man blir väldigt törstig. Man brukar rekommendera att klienten dricker mycket vatten efter en behandling för energierna påverkar starkare än man tror ibland, man behöver mycket vätska, vissa blir även hungriga efteråt. När jag har gjort en konsultation eller haft en seans så dricker jag massor av vatten och jag blir väldigt hungrig, det är för att det tar energier som vi måste fylla på annars är det risk för att man snart får huvudvärk bl.a. Även personer som sitter i lokalen vid storseanser känner starka energier och dricker mycket vatten. En del frågar ibland varför dom får huvudvärk osv så jag ser till att det finns vatten till hands och rekommenderar personerna att dricka det pga att dom påverkas av starka energier.

Zimba
2008-02-25 15:04
0

solfager: Tack för att du tog dig tid att kolla upp svaret ang drickandet. Hungrig blir jag inte, men trött på ett behagligt sätt, svårt att förklara. Min kompis som healar, han sover runt 12-14 timmar efter han healat mig. Åh så får jag det helt gratis, det e lite lyxigt. Han gör det oxå på distans, så det e bara att ringa, fast det har jag inte provat ännu, vi bor så nära varann, tar max 3 minuter att gå, fast han brukar komma hit. Fast jag tror fortfarande inte på det o kommer troligen aldrig att göra det, fast det funkar Generad

//Baloo forever

miffo
2008-07-25 00:41
0

Vad spännande, är det fler som provat detta?

Sara
2008-07-25 00:51
0

Jag fick healing förra måndagen och när själva healingen är färdig så fick jag superont i båda handlederna och båda fotlederna. Jag hade lite fibroont i ena handleden innan men inte så som det blev. Och alla lederna på samma gång??? Nej, fibron fungerar inte så.

Han tog bara lätt i mina fotleder och inget på handlederna.

Han sa att det var pga att spänningar släpper och att det är ett tecken på att healingen fungerar. Något ni råkat ut för?

Sen vart jag jättepigg onsdag-söndag.

Sara

[Tassy]
2008-07-25 01:12
0

har inte läst tråden nu men kroppen består ju av olika former av energi. Mästrar man dessa kan man lugna dem, varvid man mår bättre igen. lätt som en plätt. Cool

miffo
2008-07-25 02:00
0

Det kan alltså vara värt att försöka.

Zimba
2008-07-25 04:21
0

Absolut värt att testa, jag har själv prövat detta en massa ggr o det funkar på mig, men då har det vart typ ryggskott. Har testat att heala andra, men e ju nybörjare, men det har funkat hyfsat.

//Baloo forever

Bigblomman
2008-07-25 09:25
0

Jag undrar om healare använder någon form av hypnos? Jag själv är svag för en del röster och kan nästan falla i trans bara av att få höra en bra berättar-röst?!

P.S. Jag blev hypnotiserad för 20 år sedan för att bota mitt rökbegär av självaste stressdoktorn Tomas Danielsson inför mina arbetskollegor och det var den konstigaste känsla jag någonsin haft i min kropp! Tyvärr, fick detta inte mig att sluta röka då, men har nu varit rökfri i 6 år  D.S.

Sool
2008-07-25 11:53
0

Vad spännande att läsa om era erfarenheter av healing!

Verkar vara värt att testa i alla fall.

Någon som känner till en bra healer i Sthlm?