Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 3504 ggr
isnornin
0

Vad man INTE bör äta!

Har ni hört eller av egen erfarenhet vet vilken mat eller dryck mm, man bör undvika för att hålla smärtan nere?!?

MVH Isnornin

isnornin
0

Jag kan inte äta något med majs i,  jag får jätte ont!! Jag väntar på allergitest, vill vara på den säkra sidan varför det gör så ont. Det är majs i allt som är gott:( Läsk är också rena giftet för mig, drack ett glas i går, jag mår fortfarande fruktansvärt dåligt! Men jag vet inte vad i läsken som kom fram på detta viset! Ingen mera läsk för mig.

MVH Isnornin

Rita-S
0

det ända jag kommer på i farten som skulle gagna alla (både friska och sjuka)är mycket socker och koffein, man bör hålla socker och koffein nede i maten sin

Annars är det många som upplever förbätring i sin dagliga tillstånd vid att äta låg karbohydrat diett, andra upplever ingen ändring.

Vissa upplever förbättring vid att utelata mycket kryddor, Gluten och mjölk.

Det går att prova sig fram helt änkelt :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anterrabae
0

Håller med Rita. Undvik socker! Det sätter sig i vävnad och nerver och bildar inflammationer. ONT

Kolhydrater blir socker i kroppen, hur långsamma de än är. SOcker har jag redan nämnt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Rita-S
0

mm

sen är det ju inte bra med alkohol i överdrivna mängder
Det man blir berusat av är inte alkoholen själv men kroppens "motgift" och för mycket av det är heller inte särskillt lyckat för våra redan spända muskler

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Rita-S
0

#1 säkerligen sockret gissar jag :)

isnornin
0

Ja socker är rena giftet, det är klart!!! Hur är det med kryddor och alla E ämnen som stoppas i allt nuförtiden!!??

Efter många år av att prova mig fram, är jag en aningen trött på det här nu!

MVH Isnornin

Anterrabae
0

dom är läskiga. har en länk här…

kolla och låt er förfäras..

E-nummer 

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

isnornin
0

Ja är det inte konstigt vilket skit man/jag stoppar i sig/mig! Usch!

MVH Isnornin

Rita-S
0

Kom i håg nu att alla naturliga grejer även har ett E-namn :) Jag brukar forsöka undvika konstgjorda e-namn, det är i regeln dom som absolut inte är bra för kroppen :)

isnornin
0

Tack för tipset!!

MVH Isnornin

Pomperipossa
1

Undvik animalsika produkter… Jag har en bok som heter "Besegra din smärta".I den står det bra mycket av vad som är bra…

Rita-S
0

#11 men sen har du problemet att icke-animalsk fett främjar inflamationer, medan animalsk fett hämmar inflamationer (vilket jag har fått höra från 6 olika dietister och läkare så det kanske är nåt i det) och att alla låg-kolhydratdietter främjar animalska produkter i stor grad, och många har upplevd smärtereduceringar av låg-kolhydrat kost :)

Men det är absolut värd att prova, det är mindre problematisk att testa att ta bort animalska produkter från kosthollet och se om man blir bättre (vilket många andra även blir som inte märkte skillnad av att utesluta kolhydrater) enn att byta från ena medicinen till andra anser jag!

Pomperipossa
1

#12 Jag ska kolla vad det står i boken… Den är skriven av Dharma Singh Khalsa och Cameron Stauth och det finns massa olika metoder som kan underlätta när den värsta värken slår till..

Rita-S
0

#13 det finns hur många dietter som helst som går att testa för att underlätta :) Många har smärter pga "förgiftning" av olika stoffer, antigen det är stoffer från animalsk föde, mycket karbohydrater, massor av e-stoffer och olika dyl. Alt är värd att testa, det är hur mycket bättre för kroppen att utelata/begränsa vissa saker enn att proppa fullt med mediciner :) Så du får gjärna starta en egen tråd om just det du hittar i boken, vi har ju en egen grupp för hälsa och välvaro, så där kunne detta passa mycket bra

Toxiner som raffinerat socker, koffein och alkohol kan man mycket väl begränsa oavsett, inget av det är egentligen särskillt bra för kroppen :)

miffo
0

Sen jag reducerade kolhydraterna i min diet så har magen blivit bättre. Socker verkar vara en stor bov.

Hoppas få lite mera ork nu när maten inte har så bråttom igenom.

[Tassy]
1

det är bra om man tar av plastfolien från baguetterna innan man äter HemlisGenerad