Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1182 ggr
Rita-S
0

OT God morgon 24de juli

Ja en hel dag med sol fick vi ju. Suck. Nu är ryggen helt tokig igjen..

JObb.. såååå trött..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Paddiz
0

Godmorgon

Solen skiner här i Klippan och katterna jämrar sig för att komma ut.

Idag ska jag inte göra något speciellt. Kanske stoppar jag några "bajskuddar" eller virkar lite kattmyntabollar eller kanske följer med till svärmor och tittar på när gubben och kidsen gräver upp jordgubbsplantor.

Ikväll ska vi titta på Mordkommissionen - det kommer en ny skiva med Aftonbladet och den måste jag ha.

Ha en skön torsdag.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Bigblomman
0

Ingen Nässla idag, så jag ska sy nallar! Färgade ett nallemönster grönt igår med Kool-Aid mix (dryck som barn dricker i USA!)! Det luktade så gott i köket igår, citron/lime. Ingen gammal fårulls-lukt överhuvudtaget! Jo, en sak till måste jag ju göra, jag har lovat min katt, Findus att gå en riktig långpromenad med honom. Han tror att han är en hund (eller så är han så enormt avundsjuk på Nässla ;)) så varje kväll är vi ute på en tur och han kissar ute i det fria! Tokig katt eller? Fast söt!

Jag vaknade vid 5 i morse av en rungande huvuvärk?!och fick ta 2 panodil. Kunde somna om men känner mig tung i huvudet. Jag kanske ska använda keps nu när solen gassar så?!

Sool
0

Godmorgon!

Idag mår jag skapligt än så länge, även om jag tar stryk av solen och värmen.

Jag ska vara kattvakt från i dag till på söndag åt grannens katt, det ska bli kul! Han är så mysig, lilla missen :) Hoppas bara han kommer hem på kvällarna, annars blir jag så orolig.

I eftermiddag ska jag på en efterlängtad fibromassage, det ser jag fram emot! Förmiddag och kväll blir det jobb.

Ha det bra allihop!

rianna
0

Även här skiner solan så jag ska ta med min flicka till sjön så hon blir nöjd Glad. Sedan ska jag jobba. Ha det gott

Bettan49
0

God Morgonm alla!

Vaknade tidigt med ännu värre värk i höften fibron skall vi inte prata om "den lever som en galning".

Idag åker gubben min ut på fiske. Annars är det jag som får köra båten nu är det bra längesedan jag kunde detta den enda som har skepparexamen i familjen.

Till o med det har berövats mig. Blir så sur när man tappar mer och mer av allt det roliga.

Bara han inte kommer hem med massa fisk ikväll som skall rensas.,Då får jag "sammanbrott". Älskar fisk men inte att rensa den då stirrar ögonen på mig,(alltså fiskögonen")

Ser ut att bli den varmaste dagen i sommar idag vad skall man gömma sig när man inte kommer ut?

GeneradFår ta livet med klackspark ändå (hur lätt det nu är)

dreamiz
0

Är så trött o har så ont o solen o värmen gör mig ännu sämre. suck… Sitter på jobbet nu o kan knappt hålla ögonen öppna…

Men det blir väl bättre igen. Glad

miffo
0

God morgon

Solen skiner och lätta dunmoln svävar på himlen. Känner mig riktigt vaken idag (sov mest hela dagen igår).

Zimba
0

Morron alla. Solfan skiner o det e varmt, blä. Livet e oxå blä. Positiv jag e, va?????

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

miffo
0

Cool

Pisan
0

Morrn!

Pisan har kommit upp och fixar frukost. Har varit vaken sedan 11 men det tar ju en stund att vakna till och komma upp. Förkylningen är inne på sin 4:e dag och nu är det stopp i näshölera…. Kommer det ut nåt så är det gult, blä. Har värsta förkylningsvärken i HELA kroppen. Ännu en dag i sängen. Den här veckan, barn- och gubbledig, skulle jag ha jättekul hade jag tänkt - och så kom herr virus på besök (måste vara nåt manligt)… Tur att jag har en del dvd liggande som jag inte sett än.

Ha en fin dag alla fibrosar!!! Glad

mongu
0

Inte är det en god morgon här inte. Har tandvärk fast det sitter i hö höft o ner genom det opade knät o ut i foten.

Det är bara en liten del av värken, men just nu den som är värst. Resten av kroppen bara småvärker. BläGråter

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Bigblomman
0

Mín förbaskade huvudvärk har inte släppt än, trots intag av panodil ett flertal gånger under dagen! Ledsen

Pisan
0

Testa med en Redbull Bigblomman. Och ispåse på skallen. Hoppas det lättar snart.

Kram från Pisan

Bettan49
0

Skulle vila vid 11 tiden idag nu är kl.över 17 äntligen får jag chansen. Dottern var här o städa efter sin havsbadsolsresa

Dotter o barnbarn är som pepparkakor nu igen jag är blek men skön (inte*)

Bigblomman
0

Tack för tipset, Pisan. Det ska jag försöka med. Jag ska skicka iväg min dotter till konsum.

miffo
0

#12 Är nacken/axlar spännd? Lite massage

Hoppas att det släpper snart

kram

Pisan
0

Hoppas det funkar Bigblomman.

Bigblomman
0

Jag tror det kan bero på att jag inte hade något på huvudet när jag var ute i solen hela dagen igår!

Jag brukar inte ha ont i huvudet. Jag hade svår migrän i tonåren som jag växte ifrån och har inte haft ont i huvudet sedan dess, förutom vid bakfylla Oskyldig Men det var längesedan jag hade det, flera, flera år sedan, det måste vara en 15-16 år sedan jag var på pickalurven…

Pisan
0

För mig är det minst 12 år sedan jag var på pickalurven sist. Hade alltid problem med fruktansvärd bakfylla. Vin tålde jag inte alls, blev dålig efter ett litet glas bara.

miffo
0

#18 då ordnar det sig snart.

Det är soligt och varmt väder här, ta med vattenflaskan, solhatt på och Cool när jag ska ut.

Bigblomman
0

Jag är inte ens sugen på vin eller sprit längre utan dricker hellre god hemmagjord saft!

33 grader i skuggan här i Uppsala just nu.

Pisan
0

Wow, that´s hot Bigflower! Jag är inte heller sugen på vin eller sprit längre. Kan bli sugen på en kall öl ibland när det är varmt, men det räcker att ta en klunk av gubbens öl så är jag nöjd Glad

miffo
0

Typ 27 grader här i skuggan.

Älskar rårörd blåbärsaft. Alkoholhaltiga drycker finns inte i mitt liv för närvarande. Med 4 ungar, varav 3 är tonåringar så har jag ständig beredskap. Annars njuter jag gärna av ett glas öl eller vin ibland, men inga mängder.

[Tassy]
0

"morrn"… har nyss vaknat. Insomnian spårar ur nu *gäsp*.. sirap i lederna, bomull i skallen, nackspärr, knutar i magen… hjärnsläpp, god natt.