O.T GOD MORGON Alla 23 juli
GOD Morgon på er alla särskilt alla som heter Emma grattis på era namnsdagar.
Skall nu försöka våga lägga mig o läsa. Har haft sådan värkanfall idag sovit 4 timmar i soffan. Det är inte likt mig.
Är nog helt slut i kroppen.
Upp o ringa ortopeden tidigt till möra.
Hoppas ni alla får en fin o solig dag.
Kram på er

Bettan: Du jobbar väl inte, alltså kan du inte va utbränd iaf, fniss
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
god morgon, jag räknar minuter tills sjukan öppnar, vill inte tillbaka på akuten och få mer bedövning
nu har jag sån värk i magen att jag kravlar runt som ett uppochnervänt U 

God morgon
Det blir nog till att ta det lungt. Hjälpte syrran att gräva fram ett trädgårdsland i går. Det känns reda nu i nacke och armar. Men det är en smäll jag gärna tar. Det kommer att bli så fint och min syster strålade av glädje över att ha fått ett litet land att sätta jordgubbar i.
Hoppas det går bra med ringandet bettan

Tassy- va är det för hemska magsmärtor du har? fick du ingen hjälp idag?
Jag ska gå och lägga mig nu, är riktigt trött och slut i kroppen efter klippandet i trädgården och städningen i källaren.
Ska iväg och besiktiga bilen 11.10, jag hoppas att det kommer att går bra. På kvällen ska jag ut och festa, det är öltält på stan och nåra kompisar har tjatat om att jag ska följa med så jag får väl göra det om jag inte är dålig i kroppen.
Hoppas alla får en trevlig och värkfri dag.

Oj, Tassy. Hoppas du får lite uppehåll i värken och att du kan vila lite.
kram på dig
nej jag fick ingen egentlig hjälp alls, ska tillbaka igen och jag tänker kräva ordentlig utredning!
det handlar troligen om magsår som inte blöder, och blöder det inte så tycker sköterskorna på detta sjukhus att det är magkatarr, så då skickas man hem! denna gång kräver jag läkare och ordenlig undersökning med antingen röntgen eller gastroskopi.
usch Tassy det där är inget roligt :(
Själv är det ingen god morgon. Trots frånvaro av regn värkar det redan i ryggen och dagen har nästan inte börjat änn. Suck.
Jobb, hem. Sova ?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
har snart uthärdat hela natten, står och väntar på att klockan ska bli åtta nu. har knaprat min magkatarrsmedicin (jag har kronisk magkatarr också) som godis tillsammans med proviva. ja bättre saker kan man ju ha för sig under natten.. sova till exempel… på 4 dygn har jag sovit en 3-4 timmar. för att jag ska må bra behöver jag 10-12 timmar sömn per NATT. jag har påsar under ögonen som ser ut som ikeas stora blåa…
Sammtidigt håller jag på att stressa häcken av mig då mitt ex kommer i helgen och ska hämta sina grejor, och vi börjar störtgräla för ingenting, o då vill jag lova att stickor och strån ryker all världens väg. Som tur är har han vett nog att "bara" vara stor i truten, annars hade jag slängt ut hans prylar på bakgården! *morr*
Posistiva nyheter är att jag sitter och kikar på biljetter ner till göteborg, och det var billigare än jag ens vågat drömma om! Jag ska hälsa på Silke och Zimba, o min lilla fjäril förstås 
Hoppas du får hjälp idag tassy! Sådär kan du ju inte må!
Hoppas ni andra också mår bättre snart!
Själv har jag också en dålig dag. Värst är det i händer, handleder o axlar - perfekt för ett jobb där man mest sitter vid datorn. suck. Aj!
O så börjar jag bli lite orolig… Värkmedicinen jag har för min whiplash har blivit förbjuden så när jag skulle hämta recept nu fick jag på annan medicin. Det finns ingen likvärdig mot den jag haft så detta blir nåt helt nytt. Tänk om den inte hjälper? Jag klarar mig inte utan värktabletterna för då blir nackvärken så hemsk att jag inte orkar med livet alls så kan inte låta bli att oroa mig. Men har jag tur kanske den nya är bättre tom. Kan ju hoppas! Den gamla medicinen räcker ett par dar till, men sen så… usch…
Men nåt kul: när jag kom upp imorse så det första jag ser är mina underbara marsvinsbebs som hoppas o skuttar o busar o har sig. Gu så underbart att se!!

Stå på dig, Tassy!
Ja, visst fasiken, min dotter har ju namnsdag. Jag måste ut och fixa en center-rulle idag! För några år sedan fanns det en liten flicka som fick pengar av sin mormor till att köpa en födelsedagspresent till sin snälla mamma. Den lilla flickan kunde inte välja vad hennes mamma skulle ha för något fint i födelsedagspresent utan handlade till sig själv istället och fick precis så mycket över så hon kunde köpa en center-rulle till sin snälla mamma i födelsedagspresent! Behöver jag säga att hon blir påmind om det varje Emma-dag? "skratt"
#10 hihi

P.S. Jag fick ett ryck igår och klippte mig själv. Jag var så trött på mitt långa hår och klippte av 20 cm! Trivs rikigt bra med min nya frisyr! D.S.
ojsan hejsan, nu bär det av till sjukan igen, jag fick tid 08:30. det roliga är att sjukhuset inte öppnar innan klockan 09:00 ??? jösses vilken cirkus… 
Godmorgon!
Idag fasar jag inför den utlovade värmeböljan. Jag tillhör dem som blir i det närmaste utslagen när det är över 25 grader och solsken:( Ska försöka jobba nu på förmiddagen och lite ikväll, har två texter som jag måste skriva färdigt. Det blir nog ganska lungt här hemma eftersom jag bara har en hund hemma idag. Lillhunden är och "jobbar" med husse och då är storhunden mycket lugnare än när båda är hemma.
Tassy: Hoppas du får ordentligt hjälp den här gången. Det där med sömnen är ju också ett stort problem. När man inte sover ordenligt mår man ju ännu sämre på alla sätt. Jag håller tummarna och skickar styrkekramar till dig!
Bigblomman: Ha, ha vilken kul grej!
Ha det bra allihop!
nuså, efter att ha gått till vårdcentralen och yrat när jag egentligen skulle in på själva sjukhuset så fick jag tillslut träffa en trevlig läkare. Nu har jag fått ny medicindos och jag ska ÄNTLIGEN bli av med mitt j***************la sertralin som jag har hatat i flera år, det har bara gjort skit med min kropp, ingen nytta nånstans, jag fick de på grund av en läkares dumma gissningar, i stället för att kolla felet satte hon in antideppmedicin, nu har de uppdagats att det var fel på min sköldkörtel… detta sertralin har i sin tur förstört min mage då jag redan har kronisk magkatarr. *morr* men nu ska det äntligen bli ordning!
Jag är nöjd till slut

#15 Skönt att det ordnar sig.

Tassy: Glad att du träffa rätt läkare till slut, hoppas du mår bättre nu el snart iaf.
En annan har fått sova rätt bra, men allt e samma som igår, måste iväg o städa i våningen som jag pendlat till, sen ska jag va hemma o ta hand om MIG.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
det är rätta takter Zimba; ta hand om Dig 

Vad bra Tassy! Hoppas du får lite ro nu då så då får sova lite. Jag bokade tågbiljett Göteborg-Stockholm häromdagen och blev också glatt överraskad av det låga priset
, skall åka i oktober och hälsa på min bästis.
Här rinner snoret och jag hostar och är helt sänkt av något virus, bläää. Skall äta frukost nu sen blir det tillbaks till sängen…
Ha en riktigt fin dag i sol och värme!
Pisan

Åh, Tassy, vad skönt att du äntligen fick reda på vad du har. Sköldkörteln kan vara en stor bov till värk när man har fibromyalgi! Jag har underfunktion av sköldkörteln och den har varit besvärlig och ställa in på lämplig tablett nivå ända sedan de fastställde det för 12 år sedan… Jag har fått ökat dosen varje år.
Jag har varit ute och cyklat med Nässla i 2.5 timme och letat efter ett nytt halsband till henne eftersom en icke eftertänksam dagmatte hade lagt koppel och halsband högt uppe på en byrå i tron om att Nässla inte når upp dit men tyvärr så hittade matte halsbandet söndertuggat…

Samma här, j-a sköldkörtel. Den har ställt till det men nu efter flera år har jag rätt Levaxindos.
de här med sköldkörteln.. jag hade varit glad om jag hade haft antinge över eller under produktion, men jag pendlar, ibland är värdena skyhöga och ibland aplåga
hur f*n ska de ställa in levaxin utefter det? 

Tassy: Du måste få träffa en endokrinolog, de är ju experter på sånt här, stå på dig om att få träffa en sådan. Om du nu inte redan har kontakt med en sådan vill säga… 

Varför pendlar dina värden? Vet du det Tassy? Du ska helt klart kräva att få träffa en endokrinolog.
Här är det inte alls nån bra dag. Blä. Var på en liten utflykt igår o den sitter i kroppen idag
Allt värker bäcken, sittknölarna o allt. För att inte tala om det förb….de op. knät som störtvärker jag vill inte mer nu, ORKAR INTE 
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Skönt att du äntligen fått hjälp tassy!!
Solen gassar från en klarblå himmel o det är varmt. Solen gör ont i ögonen o värmen gör mig totalt utslagen.
Värken är liiiite bättre än imorse men usch… Vill bara sova…
Känner mig gnällig idag… 
ingen aning om varför de pendlar så… de sa att de var 3 olika värden man kollar på sköldkörteln, och det är de värdet som styr de andra två värdena som inte är bra så att säga. ush nej jag kan inte alls förklara. jag är kallad till flera provtagningar efter semesterarna, om det inte ger något ska jag kräva att få träffa en sån där vad ni nu sa? mitt minne..
ena sekunden rusar kroppen och jag skakar våldsamt och nästan hyperventilerar sen tvärvänder det och jag blir SÅ trött och yr, då somnar jag och sovar läääänge länge. därimellan är jag normal så att säga.
Jag fick et litet kortvarig anfall av energi. Plockade undan en del grejs som låg och skräpte ner överalt, vek tvätten och har tvättat en filt och två golvmattor , samt lite kläder. Not bad!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Det där med sköldkörteln borde jag nog kolla, vet att jag hade lite problem med den när jag var yngre.
Ja idag har jag mest bara sovit. Jag blir så trött på det.
Men nu verkar jag ha kommit igång lite iaf, så nu ska jag jobba lite

Tassy, en endokrinolog ska du be att få komma till. Bra att du kommer att följas upp för du ska inte pendla så utan att man vet orsak.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
vad kan en endokrinolog göra mer än att ta prover också?
#30 Ställa en korrekt diagnos och ge den bäst anpassade behandlingen så att du förhoppningsvis blir av med problemet.
Hoppas du får hjälp så att du snart mår bättre!

#30 Då sjukvården är så uppdelad idag så är det bra om endokrinologen kan göra din utredning. Dom är spec. på kroppens hormoner. Enkelt uttryckt.
En HL är insatt i mycket men inte så djupt som en spec på resp. område.
Ha en bra dag! Mongu.
då hänger jag med :) ska be att få träffa en sådan då :)