Dygnsrytm.
Har hamnat sååå galet när det gäller sova, eller rättare sagt inte sova. Kommer i säng vid 4-6 på morgonen, sover ett par timmar o sen vaken igen. Har nu vart så i några veckor o detta stör mig så hysteriskt. E svintrött men kan inte sova. Visst jag flackar runt som en tok o det känns som jag bor i en ryggsäck, men det kan inte fortsätta såhär, jag e på väg att bli ett vrak. Har testat att inte sova på dagarna, men kan va vaken lika länge ändå. Ekorrhjulet rullar på.
Finns det nån snäll människa som jag tipsa mig om varför det e så här.
Zimba e snart ett vrak.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
här är en till med samma problem, fast jag har insomnia, så de e därför 
förmodligen är din kropp övertrött Zimba :/ Har inte så många goda råd till hur du skal lösa innsomningproblemet, föruten att prata med läkare om kanske innsomningmediciner som Zopliklon eller hur man skriver det, eller hälsokostpreparater.
Själv tar jag melissa varje kväll och har även vant mig vid att sova med öronproppar.
Numera har jag inget innsomningsbesvär. Minns ni att man i skolan lärde trix att lära sig va motiverat att göra hemläxor? Våran lärare sa till oss att vi kunne lära kroppen att själv innta rätt humör om man jämt gjorde samma när man va i det humöret. Tex om man kände sig värkligen inställd på hemläxor kunne man nypa näsan eller nåt annat och senare när kroppen lärt kunne man nypa näsan och omedelbart blev kroppen inställd på hemläxor, att lära, plugga o grejs. Det är iaf det min kropp har lärt. När jag stoppar inn propparna är det sovdax och jag sover i regeln innom en kvart efter jag stoppat i propparna. Undantag finns för dom särskilt äckliga värknätterna, men på vanliga dagar så sover jag innom en kvart efter jag stoppar propparna i. det är numera min trigger för att somna.
Sen är det ju detta med kvalitet på sömnen då.. den är inte all världens.. oftast när jag mår riktig pissigt vaknar jag i stupen även om jag somnar lika snabbt och somnar sällant ned i rem-sömn särskilt länge i taget. Det är orsaken för att jag har börjat med Melissa, i hopp om att denna skal lugna ner kroppen så mycket att jag sover lite djupare.
jag vet inte riktig änn om denna är medvärkande med det känns som om jag möiligtvis sover aningen bättre nu. Dock känner jag mig aldrig riktig utvilad…
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Förlåt om jag är för rätt fram! Det låter som om du är väldigt stressad, Zimba, du måste söka hjälp hos din läkare.

Känner igen de symptomen Zimba. Du måste stressa ner.
Säger jag som stressar ihjäl mig i tankarna.
Men har samma problem med dygnsvändingen är faktiskt piggare efter midnatt. Men sover bara ett par timmar på natten har inte ro i kroppen på dagen att sova får sitta o vila istället.
Därför är jag oftast inne här och tjötar efter midnatt.
ZIMBA gå genast till doktorn du behöver "avslappning".
Kram tokkärringen

Hej.
Jag har ju också vänt på dygnsrytmen men jag sover hela dagarna i stället. Min sömn är som skönast när det börjar ljusna ut och jag kan sova till både 15,16 innan jag orkar palla mig upp.
Är så trött och vill bara sova…kanske är det för att jag slipper alla krav när jag ligger kvar i sängen. Eftersom jag fortfarande inte kan gå men när jag ligger ner så känns det som om jag bara kan resa mig upp och trava i väg men så fort jag satt ner fötterna kommer verkligheten tillbaka i form av både värk och att höger ben inte bär….suck.
Är också piggare på natten och ibland går jag och lägger mig när det börjar ljusna. Jag drar upp persiennerna till mina kissar så de kan se ut och så går jag och lägger mig…känns lite bakfram eller hur.
Sov gott allesammans

På din text som du skriver, hör jag att du har väldigt mycket negativ stress inom dig. Sovmönstret tyder också på det.
Varning! där har jag varit och det slutade med ett besök i den berömda väggen för mig.
Prova med att lägga dig 5 min varje timme och bara slappna av. Eller slappna av sittande om du inte har möjlighet att ligga ner. Det kommer att hjälpa din kropp att börja varav ner.
Ett läkar besök som #3 och 4 säger bör du nog oxå göra och försök att hitta nån så du kan prata av dig. Jag skulle tro att du bär en del inom dig som du måste reda ut.
Hoppas att det ordnar sig med sömnen, vi fibrisar sover nog dåligt ändå.
Lova att ni tar tag i det där på en gång, det gör väldigt ont att springa in i väggen.
Kram på er

Ni har såååååååå rätt, jag e sönder stressad o den där jävla väggen har jag besökt ett antal gånger, så idag känner jag att jag börjar närma mig den allt mer, mår skit helt enkelt. Jag babblar med alla jag känner o det e just det, jag orkar inte babbla mer, jag vill bara få vara. Har en del saker jag måste fixa, sen ska jag bara ta det lugnt. Mina vänner har full förståelse när jag säger att jag vill va ifred, då låter dom mig va det o väntar på att jag ska höra av mig.
Tack för att ni bryr er.
Kram på er.
//Baloo forever

Bra med sånna vänner, sköt om dig.

Tack, ja dom e bäst i hela världen.
//Baloo forever

Ta hand om dig Zimba.

Kram Zimba! Var rädd om dig. Det finns bara en Zimba….
håller med Pisan.
kramar i massor Zimba!