Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 2381 ggr
davidia
0

vad är det som händer?

vad är det som händer med min kropp och leder?jag måste fråga här då jag inte vill ringa till sjukhuset.jag är nog världskänd där…..i ca en veckas tid har jag fått jätte ont i handleden.vid knölen före handen..jag har inte slagit i nått vad jag vet.för några dagar sen hade jag ont när jag tryckte och rörde handen.nu kan jag inte torka av bortet med disktrasan och räcker att jag bara tar på knölen så gör det skit ont,idag har jag jobbat så nu pulserar det i handleden.i förrgår så känmde jag även att fingertopparna domnade bort.jag frös men detta har aldrig hänt när jag varit inne,bara ute.kan detta ha nått samband?

Rita-S
0

jag har haft nåt av det samma fast i höfterna.. oftast om det är en period där jag har gått lite mer enn jag brukar gjöra
Kan mycket väl ha samband med fibromyalgien, även domningarna..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

mudkip
0

jag har så i handlederna, låter som en inflammation, kanske ihop med en nerv i kläm, men fingrarna kan domna osv, även med en inflammation, har du inflammation, så gör deet svinont , mer i hugg liksom om du tar på där eller böjer åt olika håll.

voltaren gel, eeze spray, voltaren T tabletter  e receptfritt och hjälper mot det

om du inte kan få tag i en läkare som ger dig diklofenak istället, men var rädd om magen med dem, ät samtidigt, hoppas det går ööver, det e jättejobbbigt

davidia
0

jag tänkte jag skulle vänta med att ringa till sjukhuset då dom alltid säger till mig att äta brufen mot allt det onda jag har i kroppen.

Lullan1
0

Låter inte bra alls! Du har säkert fått en inflammation, det kan göra nog så ont!

davidia
0

ja jag har en förmåga att få mycket inflammationer i kroppen…..

Sara
0

Har själv fått sånna symptom de sista 2 månaderna. Känns inte alls som "vanlig" fibrosmärta samt att det svullnar upp.

Var hos läkaren med min handled och han trodde det var en inflammation. Pröva med en inflammationshämmande medicin. Tar kanske inte bort smärtan men är det en inflammation så kanske det hjälper efter ett tag.

Sara

davidia
0

ja det som är så tråkigt det är att inflammationen kommer alltid tillbaka efter ett tag igen…

Hopi
0

Jag fick Naprosyn att äta i 3 månader 3 tabl/dag, för inflammation i foten. Läkaren sa att det tar tid att få en inflammation att ge sig.

@nn@: Kanske du inte har behandlat inflammationen tillräckligt länge.. eller..? (när den kommer tillbaka hela tiden..)

davidia
0

jag har inflammationer i båda axlarna väldigt mycket.men mot det får jag brufen.har varit sjukskriven för ena axeln för ca två år sen.har inte gått över ännu.

Hopi
0

Men kära nån, har du haft inflammation hela tiden.. I ca 2 år??

Lullan1
0

#10 Det är inte helt omöjligt, det kan väl bli kroniskt tror jag?

Hopi
0

#11: Ja det kan det ju bli.. Det är ju inte bra att gå med inflammation för länge utan att behandla det tex.. Så du har rätt, det kan bli kroniskt.. Jobbigt…

davidia
0

inte varje dag i två år.det kan gå en månad sen kommer det.var upp till sjukhuset för ca 1 halvår sen då skrev hon ut brufen mot svälld axel.dom säger att jag ska träna upp axlarna.då försvinner inflammationerna.men man kan inte träna när det aldrig går över.sen fick jag i andra axeln men dom gör inget.sån är sjukvården i filipstad.det går inte att ringa dit coh få hjälp.inte för nånting.

Hopi
0

Fy vad jobbigt det är många gånger med sjukvården.. Grrr!

davidia
0

ja det är väldigt jobbigt.håller på att tjata med dom om min migrän men dom gör inget vidare mot den heller.har haft den varje dag sen maj förra året.har nu gjort hjärnröntgen men inget fel så nu har dom lagt ner det…men ska dit och tjata på dom på onsdag igen.har fortfarande ont i handleden ännu…

Hopi
0

Men jösses.. att ha migrän så där låter ju inte bra.. Dom måste ju ta dig på allvar!!! Hoppas att du kan få dom att lyssna på onsdag!!! Håller tummarna för det! Har du provat akupunktur?? Annars prova på det!!!

davidia
0

ja jag har provat akupunktur.det hjälpte inte.jag har provat avslappningsövningar,funkade inte det heller.har provat massage över hela kroppen.funkade inte.det är inte mycket jag kan göra för då blir det värre.dom säger att jag ska motionera för då går det över men det blir bara värre.cyklade till jobbet för ca två veckor sen.skulle gå in i duschen och höll på att slå mig i golvet för det kom en smäll i huvet….samma när jag rider.men får se vad dom säger imorn bitti.

davidia
0

nu är jag tillbaka på ruta 1 igen…..ska börja på sjukgymnastiken igen….avslappningsövningar.läkaren kom fram till att jag har både migrän och stresshuvudvärk.hmm allt i ett.fick ingen ny medicin heller..sen sa han även att jag var stressad och utarbetad…får se hur detta går.

Hopi
0

Fy vad jobbigt….  *kram*

[Tassy]
0

jag har samma sak, senskideinflammation säger läkaren Fundersam troligen hör de ihop med fibron och alla spänningar. vi är ju extra drabade av precis allt! Skrikandes

miffo
0

Ja, jag får lätt inflamationer jag också. Har klarat mig från kronisk inflamtion iaf. Fort jag blir spännd i nåt område så är inflationen på väg eller så kan den bara dyka upp ändå.

Oftast är det vekryggen och höfterna som drabbas eller nacke. Sen kan den dyka upp i händer och fötter. Knäna och axlarna är det som drabbas minst men det händer. Har inte fått nån inflamation i bröstkorgen än iaf. Fast där har jag bara ont när det är riktigt eländigt.

Ja visst är det typiskt att fibron ger extra mycke elände av allt.

abbis
0

#18 Dom kan inte ge dig någon undermedicin för dom symtom du har.Med mina erfarenheter så har du spänningshuvudvärk som kommer vid överansträngning.Du har inflammationer som kommer vid överansträngning.Du kanske är extra känslig.Men det jag ser är överansträngning.Det är jättebra att lära sig avslappning och detta ska du utöva precis överallt .Resultatet kommer vänta på sig men jag lovar att du får ett resultat .Det är viktigt att tänka positivt då blir man fortare frisk.Sjukvården kan bara ge rehabilitering i ditt fall.Men sjukskrivning är inte det bästa utan håll igång men tänk på att ta det lugnt.

Jag har värk som kommer med överansträngningar och jag vet att det enda som hjälper är att vila eller att inte göra precis dom sakerna som ger dessa symtom.Jag har en inflammation i axel skulderblad och höger arm med handled som gör att jag tappar styrkan.Har haft detta i över 1 år nu.JAG vet att det kommer av drejningen så det är bara att ta det lugnt eller ha värk och äta värktabletter..

lycka till

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/