Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 6105 ggr
Zimba
0

Innan väderomslag

Det är många som får ont i lederna innan det blir väderomslag, själv känner jag i händerna några timmar innan det blir åska. Även smalbenen kan börja värka.

Någon mera som e som mig.

Zimba fortsätter klura.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Anterrabae
0

*ler* Jajjamensan.. Jag känner massor

Jag är en riktig såndär väderspåkärring.. Känner av alla omslag i princip, Speciellt dom som har med blåst och snö att göra..

Sen kan jag på dagen tala om vilken dag hösten kommer. Inte i förväg såklart men jag kan känna just den årstidsomslaget.. Säkert skulle det även gå vinter-vår oxå har inte provat.. Men just sommar-höst känns jättetydligt. Det är som att vinden vänder lixom.. Det kan fortsättningsvis vara varmt och så (som i höstas) men det känns sååå tydligt när det har slagit om

Skumt är det.. men lite roligt oxå… ibland

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Zimba
0

Söka jobb på SMHI kanske, för dom lyckas sällan med sina prognoser Hemlis Om du tar allt annat väder, tar jag åskan, ok???

//Baloo forever

Zimba
0

Anterrabae :

Men det är ju helt otroligt, va jobbigt det måste vara, tycker det räcker med åskvärken, den försvinner så snart åskan kommer igång. Hoppas du inte tog illa upp ang SMHI????

//Baloo forever

Anterrabae
0

*skattar* Nej inget illa upp här inte. Har faktist skämtat om det samma själv… =D

Ptja, du får gärna ta åskvärken om du vill, skulle vara glad att slippa. Det jobbiga är ju att man kan inte vara säker på vad som kommer.. bara att det blir en förändring… Tror inte SMHI skulle uppskatta mina gissningar. ;)

Det absolut jobbigaste är innan snöstorm, både blåst och snö.. Jag kan ligga vaken hela nätter och inga värktabletter verkar funka… =P

//Ida

Hopi
0

Ja men urs, nog känner man av väderomslag allt.. Det gör ont lite överallt tycker jag.. Det är hemskt jobbigt! Kan få xtra ont i fotleder, handleder, fingrar o axlar/nacke.. Även huvudvärk och att jag känner mig ännu mer trött än normalt..

Anterrabae
0

Hopi: Exakt det känner jag igen…

God natt på er.. *sovdax*

//Ida

Zimba
0

Här kommer en till.

//Baloo forever

Bettan49
0

Prata inte om eländet vi som bor här på Västkusten har nog det värre än ni andra i landet.

Ständiga nya omställningar med vädret.

Hur orkar kroppen ? Jag vet inte jag orkar inte.Ledsen

mongu
0

Känner som dig Bettan. Alltid denna väderkänslighet.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Pisan
0

Lider av lågtryckssjuka bl a. Är en riktig väderkärring.

Noliai
0

Jodå, blir sängliggande direkt. Allt värker när det börjar regna och blåsa, för att inte tala om den vidriga tröttheten som slår ut mig fullständigt!

Rita-S
0

Noliai! Det var länge sen! :D

Det regnar i dag. Gissa vad min rygg tycker nu.. >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

miffo
0

Här är en till med känsla för väderomslag.

När vädret slår om mot lågtryck (snö eller regn) och blåst samtidigt, så är det bara att gå och gräva ner sig.

Snackde med läkaren om det och föreslog en studie i ett hus där man man kontrollera trycket. Han tittade lite konstigt på mig och jag fick inget riktigt svar.

Känner ju att trycket lättar i de värkande lederna när jag ligger i badet och det är inte bara värmen.

Är man inte vädersjuk så förstår man nog inte.

Noliai
0

Rita.S: Ja, jag har inte varit så aktiv online på sistone, men tyckte det var dags att hitta tillbaka. Det är ju här jag känner igen mig och inte känner mig lika ensam.

Zimba
0

Jag säger Välkommen tebax o hoppas du känner igen dig, fniss.

Zimba Medarbetare på fibro

//Baloo forever

Anna-Klara
0

Jag buffar till den här tråden lite för jag känner också igen mig i att blåst, regn och åska eller enbart skillnad i gradantal sätter sina spår i kroppen.

Ibland skrattar jag lite åt vädergubbarna som säger "idag risk för åska" .. själv känner jag inget i armana så det blir INGEN åska idag.. gissa vem som får rätt till slut? Räcka ut tungan

miffo
0

mm… Cool

Min närmaste omgivning har till och med börjat fråga mig om vädret. Skrattande ellr rättare sagt så frågar de hur de ska klä sig när de ska iväg nån stans. Bikini eller regnkappa …

dreamiz
0

Jag måste nog börja tänka på om det finns ett samband på när jag är sämre på något sätt eller har ont på något särskilt ställe, o vädret. Både värk o väder varierar från dag till dag så jag får erkänna att jag aldrig tänkt på det där. Bortsett från åska o migrän förstås…

ovkyhn
0

Väderomslag = ont

rianna
0

Jag har också ont innan väderväxlingar och innan det snöar så flimmrar det framför ögonen. Nu vet jag att jag inte är ensam om det.