God morgon 15/7
God morgon kära fibrisar, idag är Tassy i farten och exprimenterar lite, jag skriver nämligen detta frân en spelkonsoll! Det ska bli spännande att starta datorn sen och se om jag inte har drömt alltihopa! :D MVH er knasiga medis Tassy, oh, en sak till; hoppas ni alla fâr en bra dag!

God morgon!
Är lite seg på morgonen. Har nyss delat min dosett och upptäckt att jag måste göra ett besök på apoteket för mer uttag av medicin. Nässla ser ut som en riktig skabbhund, hon ser förskräcklig ut i pälsen men tack och lov kliar hon sig inte lika mycket som hon har gjort de tidigare veckorna. Medicinen hjälper! Det kommer att ta 4 veckor innan hon får duscha igen och vi ska inte ta några promenader i hällregn pga att hon fått droppar längs ryggraden som skall verka i 4 veckor. Jag har nu sytt klart 3 nallar. En av dem ska jag ge till min kompis som fyller 50 den 27. Gissa vilken?
#1 Skönt Nässla blir bättre!
Vilka söta nallar!
Här är det mulet o lite regn. Bara det inte ösregnar när jag ska gå till jobbet så. Inga särskilda planer för idag mer än det vanliga: jobba, vila o pyssla med djuren alltså.
God morgon
Trött *gäsp* Men värken är snällare i dag. Kanske jag får en bättre dag?
Skal hämta ut min mammas glasögon i dag.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Godmorgon alla! :-)
Jag ska jobba idag också, är såååååååååå seg idag. Räknar ner dagarna nu till semestern, har börjat å smygträna på semester genom att komma i säng alldeles för sent för min del *gäsp*
En stor fördel med regnet som varit är att det har börjat komma kantareller, plockade i helgen å det är ju så gott, smörstekta *mumma* Så nu kan det fina vädret komma så det blir fler tillfällen att springa runt i skogarna.

God morgon,
idag ska jag göra så lite som möjligt. Ska hämga upp garndinen som katterna lyckats riva ner i natt. Så ska jag fortsätta jaga humlekottar.
Sen ska jag bara finnas till, kanske blir det ett besök i skogen. Solen skiner och det blåser lite. Ska nog försöka göra en genomgång av maten med mig själv, ngn form av äta lista. Jag har blivit så slarvig med maten, känner ingen hunger så det kan gå väldigt långt emellan jag äter. Det är inte bra för blodsockret och det påverkar fibron.
God förmiddag!
Jag är ledig idag! Ska umgås med min systerdotter som är här på besök och gå på bio i eftermiddag. Mama Mia ska vi se. Lite shopping blir det nog också eftersom vi ändå åker in till city.
#1 Vilka superfina nallar! :) Och skönt att vovven blir bättre.
#4 Kantareller redan! Vilken del av landet bor du i? Jag har ju en hund som älskar kantarellsök så jag längtar verkligen till att ge mig ut i skogen. Än så länge får han öva med utlagda dyra köpekantareller :) I år tänkte vi försöka lära lillhunden att söka också.
#5 Ja, det där med maten är viktigt. Låter som en god idé att gå igenom det. Det har jag också funderat på men inte kommit till skott. Hur har du tänkt göra? Något schema för vilka tider du ska äta och vad? Eller på något annat sätt?
Ha det så bra ni kan allihop!

Skulle skriva God Morgon alla men då ringde telefonen så nu blir det God middag istället.
Ingen käck dag alls när jag gick ur sängen gick ljumsken i lås igen.
Så idag får vi ta det lite lugnt här i vårt underbara molniga Göteborg

#6 Måste göra ett veckoschema med tider och vad jag ska äta. Så att kosten blir ngt så när balanserad. Hur jag nu ska lyckas med att hålla tider, så vimsig som jag är. En mat och sovklocka skulle jag behöva. I början får jag nog programera in mobiltelefonen på de tider jag ska äta på. Låter komiskt skulle jag tro.
Phu, måste se sanningen i vitögat. Jag är lite låg idag, bakslag av för mycket aktiviteter skulle jag tro. Inte lätt att hålla igen när man har så mycket kreativ energi i kroppen. Inte nog med att fibron ger begränsningar, så var jag nära nog att kollapsa i höstas (nästan utbrännd). Det tar tid att läka, har varit där förrut.
Fick upp humöret nyss, ett brev en kallelse från röntgenavdelningen. Nu ska fötter och händer fotas
, utredningen går framåt. Ska återgå till mitt matschemaskapande nu. ha en fortsatt bra dag.

Gäääääääääääsp på er alla. Slö, slapp o svintrött. Måste leta fram mina extra nycklar, så alla mina katter får mat, medan jag håller på att pendla. Åh har ingen aning om vart jag ska leta, puh. Nyckelskåpn e uppfunnit o jag har det, men dom ligger i nån låda för det har inte blivit av att jag satt upp dom 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Sool: Det är i västra götaland, norra regionen som jag brukar vara å plocka kantareller. Det finns tidiga sommarkantareller som brukar komma efter midsommar om det regnat mycket. Så i år var de sena. Sedan kommer höstkantarellerna i augusti/september någon gång. MMmmmm skogens guld, skulle gärna ha en hund som sniffar upp nya ställen.

Hmmm I know what im doing today.. And so does Tassy.. English can only mean one thing right honey?
Silke
men Silke då
hihi