Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1323 ggr
[Tassy]
0

God Morgon 14 Juli 08

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välkommen upp ur sängen kära fibrisar och hoppas ni får en god dag.Glad Idag har jag en ganska bra dag, ska bara ta det lungt och prata med vänner heeeela dagen.

Paddiz
0

Godmorgon

Solen skiner här i Klippan och det är ju skönt =O)

Nu på förmiddagen ska vi till en djuraffär i Ängelholm för att köpa torrfoder till katterna och när vi kommer hem igen ska jag försöka uppdatera vår hemsida. Har ett gäng perser/exotic-uppfödare som vill in på min stora länksida. Ska oxå försöka få in våra ödlor och spindlar på hemsidan.

Det är min gubbes första semesterdag och vi har många saker som "måste" göras nu under hans fyra veckor - nu inte detsamma som att de ska göras dag 1.

Ha en skön måndag.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Rita-S
0

#0 MIG! :D
#1 blir väl skönt med semester tilsammans nu då?

Själv är jag trött som tusan *gäspa* Somnade aldeles för sent i går, förmodligen för att jag har sovit så länge hela hälgen. Men skönt var det. SKal dock prova komma i säng tidligt i kväll, så i dag lär det nog bli typ jobbet och sen hem och äta middag, relaxa och läsa lite och sen nanna. typ. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bigblomman
0

Hej!
Jag har lyckats att gå 3 kilometernu på morgonen utan att få ont i ländryggen! Annars brukar jag få stanna efter 500 meter och tänja ut ryggen. Ska sy klart en till nalle idag och sedan cykla till Maxi för att handla hem lite mat.

eja-53
0

usch vad jag mår dåligt! Ont överallt och inga pengar! Hur kan ni vara så glada?

miffo
0

Idag blir det promenad till city, ska ordna med en gardin upphängning idag. Ska kolla in på hälsokost oxå för att se om de har humlekottar. Skogspromenaden som jag tog igår gick fint, men IKEA shoppingen sitter fortfarande kvar i nacke och axlar.

Solen skiner och lätt vind, kan det bli nåt av det haär

Bettan49
0

God Middag nu på er.

Vårt Västkustväder bjuder på mon alternativt molnigare.

En dag att hämta andan. Usch skall köra igång med middagen nu.

Vad gör jag med 1 kg köttfärs har inget förslag själv.Cool

Rita-S
0

Låda, Bettan :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

mongu
0

En jobbig dag. Har precis fått besked att en vän blivit misshandlad av sin sambo.

Är så ledsen för hennes skull.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

dreamiz
0

#8 Fy vad hemskt. Hoppas hon får hjälp!

Imorse sken solen, vilket jag dock inte uppskattade pga huvudvärken. Sen har jag jobbat fm. Direkt efter jobbet var jag o hämtade några balar spån. Man får ju ta det när den som ska hjälpa en kan. (Jag brukar hämta själv annars men nu stänger de i två veckor så behövde ha hem mer på en gång o får inte in så mycket i min bil.) Så har släpat på balar med en mage som kurrat o ett huvud som blixtrat mer o mer o nu mår jag pest. Har ätit i varje fall men huvet känns som det exploderar snart. Så det blir allt en tur till sängen nu o har jag tur kan jag sova bort det värsta innan hundarna behöver ut igen.

Ute spöregnar det just nu.

eja-53
0

Jag har ätit nu känns lite bättre.Men är en sån tråkmåns som gillar hösten bättre än sommaren.

Rita-S
0

#10 det är inte att va tråkigt, det är bara att föredra hösten framfore sommarn :)
Själv älskar jag vintern om den bara kan hålla sig jamn i väderet..

Zimba
0

mongu: Fy fan va vidrigt, blir såååååå förbannad över sånt. Blev hon illa skadad???? Hoppas hon gör en anmälan, har dom barn ihop??? Då kan hon ansöka om besöksförbud. Tyvärr händer detta alltför ofta o det e många som inte vågar göra en anmälan, för att den går inte att ta tebax om man ångrar sig.

Kram till er

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Bettan49
0

Mongu jag uttrycker min förtvivlan över din vän.

Det finns inte ord för sådant! Kan bara bli ledsen för din väns skull. Säger som Zimba bara han blir häktad.

En gång är en gång för mycket.

Bettan

mongu
0

Vad jag vet så är det anmält o hjälp finns för henne. En gång är definitivt för mycket.

Skador både fysiska o psykiska. Vill inte skriva för mycket om det.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

eja-53
0

tack Rita ja jag ska bli lite bättre på att berömma mig själv!

Kan inte glömma Österrikaren knäppt va?

Han var inte bra för mig men saknar honom ändå!

Rita-S
0

#15 du kanske saknar det du trodde du hadde?

Zimba
0

mongu: Bra att det e anmält o hoppas foto e tagna på skadorna, håller med att 1 gång e förmycket. Bra att hon får hjälp, även om dom inte har barn ihop, kan hon ansöka om besöksförbud. Har sett alldelses för mycket av sånt här, så blir karlen ledsen o ber om ursäkt o loooovar att aldrig mer göra om det, tills nästa gång. Vet att det e skitsvårt att lämna ett sånt förhållande samt att dom tror mannen, tills det smäller igen o igen.

Mitt råd e Gå med en gång o våga anmäla, men jag vet det e lättare sagt än gjort.

Tänker på er.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

#14 jag har haft lite svårt att sätta ord på vad jag kände när jag läste det du skrev om din kompis. Jag flydde själv en sådan sambo. Det blev … svårt.. jag känner med henne, jag hoppas allt blir bra med tiden, för dig som vän och henne..

Pisan
0

God natt allihop. Nu ger jag mig för idag. Skulle lagt mig för länge sedan men det är ju sommarlov och ungarna är hopplösa…. Det är skitjobbigt att få dem i säng. Nu går mina ögon i kors. Natti!

Pisan

mongu
0

Det är fotat o hon har fått hjälp i nuläget i alla fall. Men det kommer o behövas mycket mer hjälp under tiden som kommer.

Så sorgligt så, jag är otroligt ledsen för det som hänt henne.

Ha en bra dag! Mongu.

dreamiz
0

#20 Jag vet hur sånt där kan va så skönt att veta att hon har hjälp. Men visst, det tar tid allting o att komma över det… Hemskt att hon skulle behöva råka ut för det.