Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 1393 ggr
Bettan49
0

OT: God Morgon 13 juli

Önskar er alla en fin dag när ni vaknar.

Kan inte sova pga familjeskäl. Dottern lämnade barnen hos sin far och han har inte kommit hem ännu med barnen.

Så det blir en "arg vaknatt".

Kram till er alla

Zimba
0

Det lät inget vidare, när skulle han vart tebax. Du kan ta pm om du vill prata.

Jag tar bort min tråd, för du var före mig.

Kram

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Bettan49
0

Det är bara skilsmässosaker jag blir vansinnig när karlar bär sig åt som idioter när dom skall ha barnen varanann vecka.

Här är min stora dotter tröstlös.

Och vad händer då. Man spänner sig och får sjujäkla ont i hela kroppen.

Får försöka sätta mig och läsa en stund tills jag vet hur allt går.

Man är ju inte mer än mamma mormor svärmor. BLÄ

[Tassy]
0

god morgon.. sitter i halvt drömtillstånd med min fjäril (i drömmarna, han är på jobbet Gråter)

Zimba
0

Fy va jobbigt, jag har full förståelse för det. Annars ringer ni snuten om han bråkar o inte lämnar tebax ungarna.

La till ett OT i denna tråden.

Kramar er båda

//Baloo forever

Misimurf
0

#0 va jobbigt för er, hoppas allt löser sig.

Själv så sitter jag här och är lite seg, det blev lite för mycket vin igår så jag ägnade morgonen åt att spy och sen har jag i stort sett sovit hela dagen. Börjar ändå känna mig lite trött igen så jag ska nog lägga mig om en stund. När jag vaknar så har jag tänkt att göra klart källartrappan om jag orkar och så ska jag dammsuga och tvätta.

Zimba
0

Misimurf, ASG, tack för den detaljen :thumbsup:

//Baloo forever

Misimurf
0

varsågod ;) här delar vi väl med oss av allt som händer eller? he he

Zimba
0

ASG, Ju mer vi e tillsammans, ju gladare vi blir, fniss th_grouphug

//Baloo forever

Zimba
0

Bettan: Tänker på er, håller tummen o alla tassar för att det löser sig.

Kram igen till er alla.

mylove

//Baloo forever

mongu
0

Godmorgon

Igår blev det tidig nattning för det åskade hela kvällen så ingen tv o ingen dator då.

Bettan!

Lider med dig o er. Ni borde få lite lugn. Det verkar ju inte funka så bra. Det är nog dags för nästa steg. Eller vad tror du? Så han får tänka till lite o få höra av nån mer.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Bigblomman
0

#0 Förbaskade karlar som inte har större vett än en ärthjärna. Jag lider med er!

Jag fick reda på igår att Nässla, boxertiken som jag är hundvakt åt, inte har någon foderallergi utan har rävskabb!!! Vilket hon har haft sedan förra hösten!!! Jag är så himla glad att jag är pedant vid sådana tillfällen på både gott och ont. Ingen av oss i famljen har haft någon klåda, även våra djur har klarat sig. Jag har ju tvättat alla sofföverdrag och sängöverkast varje vecka. När Nässla sovit över hos oss så har jag bytt lakan efteråt. Nässla har jag haft sedan i början av juni så vi borde ha märkt vid det här laget om något av djuren är smittat, hoppas jag.

Min mamma åker hem till min pappa och deras katt idag, så nu är det slut för min dotter att få markservice! Min dotter har haft det lyxigt nu när mormor varit på besök en hel vecka, hon har fått frukost iordninggjord varje morgon och kvällsmat vid teven! Sängen bäddad varje dag! Jag har också haft nytta av min mamma för hon har diskat varje dag, vilket jag hatar att göra så snart ska jag skaffa mig en elektrisk diskmaskin istället för en manuell! ASG!

miffo
0

Godmorgon alla,

idag ska jag ägna mig åt egenvård. Klippa håret och bleka det, enda chansen för mig att få ordning på frisyren. Har glasaktigt hår som inte samarbetar med mig i oblekt tillstånd.

Ett skönt bad och fotvård, måste nog fila klorna oxå.

Vädet är gråmulet så promenad får det bli sen om det inte regnar då.

Bettan, jag hoppas att din dotter och faderna till hennes barn snart hittar en lösning som fungerar. Det är så tråkigt för barnen när det blir så där.

Jag separerade för ett år sen och det har gått ganska bra när det gäller barnen, men inte smärtfritt. Mina barn är ju ganska stora och de kan säga till själva. Värst var det för pojkarna, de vågade nästan inte åka till mig i början eftersom pappa inte gillade det och att han hade svårt att vara ensammen. Nu har det ordnat sig med den saken och de känner att de kan rör sig mera fritt. Dom vill ju vara med båda föräldrarna.

dreamiz
0

#0 Hoppas verkligen det löst sig!!

Jag fick sova ända till halv sju idag! Duktiga vovvar. Glad Har inte kommit igång med nåt än men klockan är ju inte mycket heller. Kan ju ta det lite lugnt på mornen, skönt o göra det. Sen har jag fler burar att skura. Orkade inte göra klart igår kväll.

Rita-S
0

#0 men i helsike! *Svordommar* Jag skal spöa honom upp lite för dig. Åker nu genast! *Reser seg och skriker* Uhm.. förrästen, jag kanske åker dit i tankarna. Morr. Hoppas det löste sig!

Själv sov jag faktisk hyfsat i natt, vaknade en del gonger som vanligt, men känner mig mer utvilad nu enn dom andra nätter iaf. Men värken är skit i dag, det spöregnar. blommor o så behöver det men min fibrokropp skriker nu. Piller i dag ja.. orkar inte ont nu

#10 här var det bara lite vagt rummel som tur va, så jag kunne se film med gubben utan oro :)

#11 nu minns jag inte "Inkubationstiden" på skabb, men skulle tro ni skulle märkt nåt nu ja, men kan va bra att kolla efter, frågan är ju när djuren fick smitta, potensiellt kan ju det ha varit veckan före nu, men nu vet du iaf vad du skal se efter iaf! :)

#12 egenvård! GOD Ide! Jag har ju hårfärg, ansiktsmasker o sådana saker! Kanske jag skal ta lite hem-spa med?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Rita-S
0

Stackmyror! Det bor STACKMYROR vid mitt hus! Inte som i en stack i min trädgård, nej, dom borar ner sig i marken vid husväggen och har sitt bo där!

Köpte myrmedel. Har inget emot myror men inte i mitt hus. Inte konstigt jag har hittat nån myra i bland innomhus.. hittar dom mitt kök så kommer dom dit och hämtar mat vet jag.
Men jag köpte myrmedel som skal skrämma bort dom bara, inte döda dom. Sen får vi se om det räcker.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Bettan49
0

Natten utan sömn hur skall dagen bli.

Barnen ´hemma igen´ Men inte fick vi sova.

Skall nog smyga ner i soffan snart och blunda en stund. Vädret är ändå höstlikt.

Regn sol åska Regn Moln är det den nya sommarhösten vi fått.Oskyldig

Pisan
0

Morning!

Bettan: Vad skönt att barna är hemma igen! Förstår att det är jobbigt för er. Kram på dej!

Har sovit skitdåligt inatt, gubben oxå. Har inte kommit till ro. Är helt slut fast vi just gick upp. Det blir ingen rolig dag idag….

Skön söndag på er allihopa!!!!

Kramisar!

Pisan

Zimba
0

Bettan: Åh va skönt att höra, förstår att du e helt slut. Jag e inte religös det minsta utan e ateist, förrutom på Söndagar då håller jag på budordet Helga vilodagen. Generad

//Baloo forever

Misimurf
0

Rita- se till att få bort myrorna annars kanske de äter upp ditt hus. Vi hade en stuga på gården hos mina föräldrar. Där tyckte myrorna att de skulle bo så de förstörde en stor del av ytterväggen det blev ett stort hål Förvånad

Rita-S
0

#19 jag har pösat på för att skrämma bort dom :S  det KAN se ut so det fungerar, det är ingen myror där jag har haft detta pulvergrejs

Det står på att det skal skrämma bort dom men inte döda dom, det hoppas jag stämmer, inte vill jag massmörda myror om jag inte måste

dreamiz
0

#20 Myror är ju bara så äckliga! Hoppas du blir av med dom! De kan ju va i skogen o så tycker jag. Absolut inte inomhus. blä!

Rita-S
0

dom syns inte till nu så dom måste ha flytt! :)

dreamiz
0

#22 Rätta takter. Skräm bort dom! Skrikandes

Bigblomman
0

Jag tror vi har undkommit rävskabben. Inkubationstiden är 2 - 4 veckor och vi har haft Nässla i 6 veckor. Däremot kan det finnas andra hundar som varit i kontakt med henne som kunnat blivit smittade….

Misimurf
0

Rita -jag håller tummarna för att myrorna inte kommer tillbaka.

Bettan- hur går det för er, har du fått lugn och ro och kunnat vila något idag?

Bigblomman- skönt om ni klarade er från rävskabben. Vad får nässla för behandling för det?

Jag sitter här och är ärligt talat lite sur på mig själv. Har inte fått någonting gjort idag, har legat/suttit i soffan hela dagen typ. Kollat på två filmer. En tecknad som heter Kung fu panda, den va helt okej. Sen kollade vi på en engelsk komedi death at a funeral tror den heter trångt i kistan på svenska, den va jätte kul.

Zimba
0

Rita: Du kan skicka myrorna till min Baloo, du vet, äta myror, kittlar dödsskönt i kistan, fniss. Du har väl sett djungelboken Flört

//Baloo forever

Rita-S
0

Visst har jag Zimba :)