Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1548 ggr
mongu
0

OT: Godmorgon fr 11/7

Tänk att ni alla sovit ifrån o säga godmorgon så jag hann först.

Fast det är inte nån God Morgon för min del. Som vanligt denna hemska värk som gör att jag inte alls kan sova.

Men vad gör väl det om 100 år? Om tusen är det glömt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

God morgon tror jag

Jag är trött som tomtens strumpor på 1 juldags morgon *gäspa* Har sovit rätt dårligt ett tag nu, hela veckan, men jag har iaf fått sova.

Fick tips på apoteket att alvedon forstärker voltaren på samma sätt som det förstärker tradolan, så jag provade en voltaren och två alvedon i går och det funkgerade hyfsat bra. Jag brukar ta en voltaren "vardags" om jag behöver att bara ta bort brodden på värken, och spar citodonen till då jag är redo att slänga mig framföre toget eller amputera från nacken och ner..

Men, i dag är det fredag, det blir nog en lugn dag på jobbet för min del, och min mamma åker så kåken är tom när jag kommer hem. Jag SKAL va duktig i kväll och måla hyllplanen, är ju snabbt arbete, och sen i morgon kan jag pyssla på bibblan smått om sen!
Du kommer och hälsar på hos mig snart, Simson? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Zuzzi
0

Godmorgon!

Regnet öser ner *tiddelipom* å jag är på jobbet, redo att hugga in på datorerna

Rita-S
0

Och det utan att va på msn! Jag började bli orolig

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Bigblomman
0

God morgon!
Jag har varit ute med Nässla på lekpromenad, hon kom redan 6.00 i morse. Jag se om jag kan sy klart några nallar idag. Det är flera som är nästan färdiga, det fattas bara en broderad nos, ögon,öron på en del. Jag har lite svårt att få saker och ting avslutade… Lättare att sätta igång nya projekt, det är mycket roligare!

Jag har sååå ont i kroppen idag det "durrar" överallt. Det känns som om jag skulle ha influensa värk i hela kroppen idag! Undrar om det ska bli väderomslag igen i helgen ? Gråter

Bettan49
0

God förmiddag får jag säga. Vaknat till en ny regnig dag med massa problem inom familjen.

Hur skall jag lösa allt? Känner mig som en värkande grinig gammal "morsa".

Ena dottern åker till Spanien inatt. Fick världens ryggskott igår. Hur i jösse namn skall hon klara flygresan när hon inte kan sitta eller ligga?

Här är det ensådandärdag. Rätt som det regnar kommer det en skur.LedsenFår man vara sur idag?

Rita-S
0

Visst får du bettan! det är lov att va sur i bland.

lucifina
0

god förmiddag.

jag har inte varit på min vanliga arbetsplats på ett tag och kom till Malmö i morse och höll på att inte hitta till hamnområdet pga alla ändringar i samband med citytunnlen. väl nere vid jobbet står det en hel skock folk utanför dörren och väntar(?) på att komma in i butiken för att köpa nya iphonen.(jag kom på det själv, behövde inte fråga en enda gång) Förvånad Nu vid 11,30 när jag gick ut på lunch är det fortfarande kö utanför. Jag jobbar på Telia därav att jag la märke till alla människor utanför. Annars är jag inte så vaken alla gånger när jag kommer till jobbet på mornarna. Jag har ju missat ett kryssningsfartyg som nästan låg  ivägen för mig en morgon Glad

Zimba
0

Hej på er alla. Tröttheten e snart i koma tillstånd, men vissa männiksor håller en vaken på nätterna, istället för att ligga o sova i min zimbassäng, gäääääääääsp.

Ska dammsuga o plocka undan lite, tvätta. Sen ta det lugnt hoppas jag. Min jävla groda e i vägen för att göra en massa saker, vill nån ha den?????

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Pisan
0

God middag!

Här tvättas det också, och äldsta ungen dammsuger just nu :-) Regn här nu. Värk. Trött. Hoppas ni andra mår bättre.

Kramisar!

Pisan

Sool
0

God eftermiddag!

Jag har den ganska bra dag än så länge. Visst har jag ont och svårt med koncentrationen, men jag envisas ju med att alltid försöka hitta något positivt och fokusera på det. Därför är jag så glad för att jag har sovit bra - alltså bra på rikitgt, som en "normal" person - i över en vecka i sträck! Helt fantastiskt! Jag tror knappt det är sant, det har aldrig hänt förut! 8-10 timmar sover jag och behöver bara ibland gå upp någon enstaka gång och då somnar jag om igen sedan!

Om jag visste varför jag plötsligt sover så bra så skulle jag gladeligen dela med mig av "hemligheten" till er andra som kämpar med sömnbristen - jag vet hur hemskt det är.

Men jag vet inte hur det kommer sig. Det är inte så att jag har så mycket mindre ont eller oroar mig mindre, snarare tvärt om. De enda förändringar jag gjort är att sluta helt med koffein (för snart 3 veckor sedan), jag dricker alltså inte ens svart/grönt te eller cola, samt börjat med Tryptizol 10mg för 10 dagar sedan. Kanske är det Tryptizolen som verkar? När jag åt den förra gången så sov jag bättre, men inte så här bra!

Efter att ha skrävlat så om hur bra jag sover, kommer jag väl ligga sömnlös i natt ;)

Nu ska jag ut med hundarna och sedan städa lite eftersom vi få gäster i  helgen.

Ha en fortsatt trevlig dag, allihop!

dreamiz
0

Gokväll är det ju snart nu. Jag skulle vila o ta det lugnt i em för att orka skura burar ikväll. Men så blev det hux flux en tur till Ikea. Lillsyrran skulle dit o jag hade en sak jag behövde handla o behövde släp för att få hem (ska fixa ett burskåp till till marsvinen.) Så då blev et en snabbis dit istället. Nu är jag trött!!! Får se om jag orkar skura några burar ikväll. Annars får jag såååå dåligt samvete.