OT: Bensinpriset
VAd gör ni för att bensinpriset ska sänkas??? Eller bara tankar ni o kör på? Själv tankar jag inte på dom större mackarna, skriver på protestlistor etc. Det börjar bli lite dyrt nu, eller hur???? Det e skitsvårt att få ner det, men det ska väl inte va helt omöjligt. Berätta vad ni gör. Om nån ifrågasätter varför jag tar upp detta här, så e mitt svar enkelt, jag har fibro som vi andra här o e ganska beroende av min bil. Det gör livet enklare.
Zimba vill ha råd att köra sin bil. 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag cyklar!

Jag tar bussen och promenerar oftast och skriver på alla protestlistor jag ser. Jag säger som dig Zimba vi med fibro är väldigt beroende av bil tex. när man ska handla och dylikt. Bensinpriserna nu är ju hutlösa!!!!

Jag är skitsur för att bensinen är så dyr
Jag är helt beroende av bil, har 1 mil till jobbet, mataffär mm. Dessutom behöver jag bil för att kunna träffa mina vänner. Har i stort sett inga vänner inom gång/cykelavstånd.

Köp miljöbil eller konvertera till etanol!

#4 betalar du så kan jag göra det ;)

#4 medans du endå fixar en till Misimurf så är det väl lika bra att du tar en till mig också :)

Jag tycker nog att det är bra med ett högt bensinpris 
Kör bara det jag är absolut tvungen till. Jobb (6 mil varje arbetsdag) och handling. Min sambo kör 22 mil varje dag. Tack och lov så har han etanolbil och får en viss del tillbaka på lönen.
Usch, men jag skäms faktiskt när jag tänker på hur vi två förpestar luften!

Det kanske inte möjligt för alla att byta bil, ekonomiskt sett.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
jag har ingen bil, jag har inte råd… ironiskt nog är det billigare att hyra bil och resa än att resa kommunalt många gånger, bra moral där, miljönissestaten..

Har staten något att göra med vad det kostar att åka "kommunalt" och vad det kostar att hyra bil?
vilka är de annars? :S

# 11 Kanske nån privat som försöker tjäna pengar på oss stackare 
Det finns 2 stora bensinbolag Preemraff och Shell opch alla andra bensinbolag köper sitt bränsle därifrån så det hjälper tyvärr inte att bojkotta något bensinbolag. Och själv kör jag en bil som går på diesel och den är ännu dyrare än bensin. Men det är klart att nu är det alldeles för dyrt här kostar dieseln 14,99 kr inte klokt nästan 15 kr fy fn säger jag bara./ Tove
Jag skriver på alla protestlistor som jag ser angående bensinpriset. Jag skulle inte klara mig utan bilen till jobbet. Testade i början, men stressen det gav mig att försöka hinna med bussen satte sig överallt i kroppen. Så jag fick införskaffa en liten bil som är dyr, men guld värd för mig.
Jag skriver protestlistor
Att boikotta löser lite, det är ju till stor del skatter och avgifter som bara blir dyrare och dyrare, och jag förstår ju att bensinmacken vill tjäna litegrann pängar så dom faktisk kan ¨löna sina anstälda dom med.
Men.. jag planerar miljöbil. Tyvärr är dom skit-dyra, så jag får spara länge länge.. :( Men jag planerar miljöbil.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Ja hade man råd med en miljöbil så vore ju det toppen men inte en chans i… Jag har en gammal skruttbil som är allt annat än miljövänlig det vet jag, men jag orkar inte bära hem mat o annat tungt.
Jag skriver på protestlistor o undviker att tanka på de stora mackarna när jag kan.