Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettbehandling-medicin
Läst 1711 ggr
Bettan49
0

Bra ortopedkontakt

Har suttit i telefon för att berätta om min blockad i höften som funkade i 2 hela dygn. En sådan läkare helt otroligt skall ringa upp mig idag och ta upp vidare behandling.

Inte ofta man får sådant bemötande.

Går här o väntar och hoppas att "Nu skall det bli någon ändring på höfterna". Gör snart vad som helst för att slippa denna värk som gör att man inte kan gå längre.

Med snigelfart går jag vidare och väntar på att han skall ringa.

Zimba
0

Håller tummen o massa tassar för dig o att det ska bli bra.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

dreamiz
0

Hoppas han ringer snart o att du får hjälp!

mongu
0

Håller tummarna för dig Bettan. Du ska se att du får din op. fortare än du nånsin kunnat drömma om.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Pisan
0

Håller också tummarna för dig!!!!

Rita-S
0

Håller tummar som hela gänget redan gör!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Bettan49
0

Suck Suck!  Han hade flera operationer idag. Så jag får lägga mig med mobilen o den vanliga jämte mig inatt.

Att sitta o vänta så tar på krafterna det med.

Men jag vet ju att han ringer mig både sköterskan och läkaren har mina telefonnummer. Intet är som väntans tider eller hur?Gråter

Rita-S
0

#6 kanske inte? lyder jobbigt :/

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Bettan49
0

Blir så trött på allt väntande. Så nu ligger telefonen på kudden och jag ramlar i sängen.

Konstigt men värken med fibron blir även den värre när man spänt går o väntar.

Usch fy sömnig yr tröttLedseningen mardröm inatt tack. Snälla John Blund!

Bettan49
0

GråterFick ortopedsamtal idag. Min ortoped ville helst inte byta ut höftleden ännu (för ung) 58 årLedsen. Jaha då är jag ung igen då.

Nej nu skall jag utredas ännu en gång med fler blockader samt jag får själv godkänna om jag ville göra höftledsoperationen.

Klart jag vill. JAG vill GÅ. Ställer hellre upp på mer blockader tills han ger klartecken för op. Ingen människa skall väl bli innesittande pga 1 trappavsats samt kunna vara ute bland folk och vara som människa igen.

Han skulle skicka ett återbesök snabbt igen. Man får leva på hoppet. Som loppan sa.

mongu
0

Hoppas du får ett besök snart till din ortoped. Det verkar som han är en bra läkare som ser till ditt bästa.

Det är väl enda gången man i vår ålder får känna sig för ung? Själv är jag det o var det även när min knäop gjordes -02. Då var jag ju bara 47 år.

Vem vet om jag blir tillräckligt gammal så kanske knät blir bra av sig självt. När det är lagom gammalt för en op menar jag.

Nej jag har slutat tro på under. Det finns inte. Inte för mig i alla fall.

Usch har en alldeles för bedrövlig dag idagGråter. Ursäkta Bettan att jag skriver det i din tråd.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Bettan49
0

Men Mongu då!

visst skall du skriva här det hjäper mig med mer vinklar hur jag skall bära mig åt.

Bedrövlig dag som idag vill jag inte ha mer.

Jag vill ha mångas tankar hur jag skall få driva igenom denna önskade operation. GE mig tips. Snälla.

Bigblomman
0

Min kompis fick sina båda höfter opererade i USA för ett år sedan och hon var då 42! NU kan hon springa för första gången på många, många år! P.S. Hon är svensk och flyttade till USA för 2 år sedan, hennes man är forskare. D.S.

Rita-S
0

Hm, läste inte jag om nån som fick täckt operation i utlandet mon tro.. jag har för mig att dom håller igjen en del för att det är så alt för lång kö till operation att dom forsöker (lite för energisk kanske) att luka bort dom som vill ha operation men egentligne inte behöver det? Iaf, kolla om det finns möilighet att få operation i utlandet nånstans och hur det är med att få täckt en del av kostnaden av instanser här i sverige?

Bigblomman
0

Min kompis fick operationen betalt via försäkringskassan… Det fanns ingen kö utan hon blev opererad när hon ville så hon gjorde det på våren, lättare att röra på sig under sommaren. De bor i Washington DC. Hon stod i kö för operation här i Sverige, hon hade utslitna höfter sa läkarna. De kunde inte hitta något annat fel…