Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 4284 ggr
Mojjan73
0

Arbetsförmågeutredning via FK?

Jag väntar på tid till att genomgå en arbetsförmågeutredning beställd av FK men jag undrar.. är det någon som gått den? Vad innebär den och hur gör dom den?? Jag slipper den medicinska delen eftersom jag precis innan gått en smärthanteringskurs på sjukhuset. Det som är kvar är alltså utredningen som visar om jag kan arbeta och hur mycket isf. Men min handläggare förklarade inte hur den går till osv. Jag vet bara att det pågår i 2 v och om det går bra så ska jag på praktik med hjälp av AF till hösten.

Pisan
0

Jag har gjort arbetsförmågeutredning beställd av FK på ps-mottagningen där jag går, utförd av arbetsterapeuter. Det gick till så att jag i grupp 1 gång/v under en tid lagade mat, pysslade etc och arbetsterapeuterna iaktar en under den tiden. Men jag tror att detta sker på olika sätt i landet.

dreamiz
0

Jag har också gått en arbetsförmågeutredning beställd av FK (på rekommendation av in läkare) på Rehabenheten där jag bor. Minns inte hur länge den var men har för mig det var 4 veckor, på heltid! Det var jobbiga dagar kan jag säga. Under de dagarna så var det gymnastik, bassängträning, sjukgymnastik, teori/prat mm mm. Var några år sedan så jag minns inte riktigt.
Det var efter det som det blev rekommendation på halv förtidspension för mig.

Tesa66
0

Jag har varit på utredning nyligen.Det var 4 dagar.Blev bedömd av läkare,sjukgymnast,arbetsterapeut,socionom och psykolog.Det var jobbiga dagar.det var en massa tester av olika slag.Fick ett enhällogt beslut av de 5 att jag inte har någon arbetsförmåga just nu.Nu återstår bara att få svar från försäkringskassan,de t verkar ta sin lilla tid.

kram Tesa

Bigblomman
0

Åh det sk PILA- projektet som FK har?! Jag genomgick det för ett år sedan och jag gav det ett stort minus! Jag har genomgått bättre utredning via FK och arbetsförmedlingen den tog 4 veckor och var mer realistisk.