Sorg
Snälla någon?
Behöver prata av mig.Om någon orkar lyssna.
Sorg nr 1 jag hade chattat mejlat och även talat med en man i telefon i 7 månader.Till slut blev det bestämt att jag skulle hälsa på.Han bor i Österrike.MEN när jag kom dit visade det sig att han inte alls var den fina omtänksamma man som jag trodde.Istället kontrollerande och manipulativ.Konstigt nog saknar jag våra samtal,men då menar jag de vi hade INNAN jag åkte dit.
Sorg nr 2 Jag min knäppa idiot har lämnat tillbaka min fina hund!
Hon är en 2årig blandrashund från Polen.Hon heter Trufla och jag älskar henne så otroligt mycket. Hon finns nu ien fosterfamilj. Om det finns någon här som tror på Gud kan ni väl snälla be för oss att hon ska få komma tillbaka tll mig och min dotter Natalie!!!!!!!
Å varför är vovven i fosterfamilj ??
Sök ny telefonkontakt med någon go människa, det finns så många ensamma människor som bara skulle vilja ha den relationen. En telefon signal från en vän kan rädda en hel dag för någon.
Åå stackars dig, Margareta, det måste va jättejobbigt med båda två sorger! PRata du av dig här om du vill, flumma loss rejält om du behöver. Jag finns här på PM med om du inte vill prata öppet.. jag tänker på dig!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Hoppas det löser sig med vovven! Förstår du saknar henne.
O vad gäller karlen så kan jag förstå att du saknar det ni hade innan. Jag har själv varit där o saknat en karl som betedde sig som ett svin… Hrm… Ibland är man nog lite konstig kanske.
Men här kan du prata, öppet eller via pm. Ibland kan det ju hjälpa bara att prata av sig!

Jo hunden är tydligen på prov på Gotland hela sommaren.Jag har bett att få henne tillbaka om de inte vill ha henne.Dvs fosterfamiljen
Egentligen skulle jag vilja hämta henne direkt men det kan jag inte Chanshund har skrivit över ägandet till föreningen!
Har du varit "foderfamilj" åt vovven ? Jag tycker då att du skulle fått erbjudandet i första hand att överta Trufla. Är det inget du kan driva på att det blir så ?? Då är en sorg ur världen
Det där med Öserrikaren lägger du i ryggsäcken å drar åt så mycket du bara orkar, sen stampar du på den Oxå

nej jag var ägare till Trufla Men hade bara hunnit betala halva summan om det var det som de hänger upp sig på!?
Ang Österrikaren han hade sammetslen röst som ja föll för
Kan du inte förhandla dej fram till en avbetalningplan på vovven eller är det försent nu ??
En del har röstresurser vet du…. Har själv en gång råkat ut för det, man lär sej av sina misstag.

Jag bankar och slår på mig själv! Fast jag vet hur fel det är och värken gör mig galen!

De säjer att det är försent. Vill tro på mirakel eftersom jag alltid varit intresserad av det andliga. Men i det här fallet känner jag mig bara liten och rädd.
Kan få låna till de resterande 2000kr

Åhhhhhhhh mitt hjärta brister när jag läser detta. Håller tummen o alla tassar som finns här, för att du får vovven tebax.
Kram
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Om du kan få låna till det resterande, så ta å ring upp "förmedlaren " till vovven. Ni kan komma fram till en lösning. Gör ett försök ialla fall det kan löna sej. Kanske dom fodrar att beloppet ska sättas in på ett konto först. Allt att vinna inget att förlora är mitt ordspråk

Be kan jag inte, för jag tror inte på nån Gud. Men jag kan hålla tummarna för dig!!!! Hårt. Håller med Tuska om det där med ryggsäcken.
Kramar!
Pisan

Tuska jag är så glad att du tänker på mig.Men frågade Monica om det var en bra ide att ta kontakt med förmedlaren men hon vill inte bli störd fick jag till svar
Hur många ggr ska jag straffas?

Tack ni andra oxå givetvis som tänker på mig!!!!!!!!!!!
Nu en fråga till, vem tusan är Monica då som inte kan hjälpa dej få tillbaka vovven, om nu pengarna finns.
När man är lessen behöver man ibland ha hjälp med struliga saker. Har dom anmärkningar hur du skött om hunden eller va sitter det fast i ? Om jag bodde nära dej skulle jag väl hjälpa dej att strida för dina eventuella rättigheter.

Nej det finns inga anmärkningar på mig.

Får väl lämna över tll Gud om han finns! (förlåt Gud jag är bara så ledsen)
# 17 I sånna här fall vete tusan om Gud hjälper dej
det är nog pengarna som ska in. Man måste veta hela historen omkring detta öde. Men att bli frånryckt en vovve är fruktasvärt illa. Kanske har dom väntat länge på betalningen för den å fattat det drastiska beslutet att hämta hunden. Förhandlingen skulle nog ha satts in i ett tidigt skede är jag rädd för.
3 Tack för ditt förtroende Margareta. Fortsätt att PM:a mej få se hur det går för dej här framöver

Idag ville jag inte leva! Den där Österrikaren ni minns han spökar än! Jag förstår ingenting? Jag är inte ens kär!
Män! Vi kan inte leva med dem men inte heller utan dem!

#20 håller med dig i det sista du skrev. Hoppas att du träffar nån som är "normal" och inte såna där konstiga karlar. Försök att glömma honom.
Kram