OT: Hittekatt!
Idag Lördag hittar en kompis till mig, denna helt underbara lille kille som gissningsvis e runt 4 månader. Helt utsvulten o lite sårig tar hon med han hem, så nu e han mätt, nöjd o glad. Har varit där o tagit kort o gosat. Han kurrar sååååååå högt o sover såååå tryggt som han inte sovit i hela sitt liv. Fan va arg jag blir över folk som inte tar hand om sina djur. För detta lilla troll gick det bra, som hittade min kompis o fick ett hem med massor av mat o kärlek.
Zimba hatar folk som inte tar hand om sina djur väl 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Tack för stjärnorna, vem du nu e som gett dom.
//Baloo forever
Håller med. En del människor är så himla grymma mot djur!! morr…
Söta kissen hade ju tur i varje fall. Skönt han fick ett hem!

Han har det hur bra som helst nu, han har busat pyttestunder, men sover mest, stackarn han e väl helt slut. Men sååååå go o söt. Kidnappning från min sida var stor 
//Baloo forever

Jag ger oxå 5 stjärnor till min kompis.
//Baloo forever

Lika ledsen o arg blir jag på dessa människor som bara släpper katterna vind för våg. Tur inte jag kattnappade den.
Har ju bara 2 själv.

Bettan49: Jag har just nu 12 katter, varav 4 e bebbar o 1 stor Baloo. Men jag hade ändå utan tvekan tagit med den hem om jag hittat en liten övergiven.
//Baloo forever

Jag plockade upp en svart honkatt. vad jag trodde var en utsvulten kattunge i tisdags. Vi hade sett den i området i 14 dagar och frågat folk om de visste vem som äger den. Jag kunde själv inte ha katten över natten utan en granne förbarmade sig över den. Jag och min dotter satte upp lappar i området och ringde polis + kattsamvetet här i Uppsala. Efter 2 dygn hör en tjej av sig och säger att vi har hennes 10 -åriga katt! Ägaren bor i kollektiv som finns i området och har varit borta i 14 dagar! Hon hade lämnat uppgiften att sköta katten till de anera i kollektivet men det hade visst inte gått så bra. Katten var fruktansvärt mager och så liten, det sa ägaren berodde på att katten inte får behålla maten hon äter utan att hon spyr upp den. Jag frågade om hon varit till veterinär och sa att hon skulle ta katten dit. Jag håller ögonen öppna nu efter denna katt så inte den får lida pga dumdristiga ägare. Jag har även prata med kattsamvetet igen och de kan ställa upp och hjälpa till och om de anser att katten lider nöd får de med hjälp av polis ta den till veterinär.

Tack för att du ordnade ett nytt hem till katten. Tur att ni finns!

Jag säger Tack, fast jag inte vet vem du riktade tacket till, gunnelp. Men för mig o mina vänner e det en självklarhet att ta hand om djur, om vi inte själva kan ha dom, så ordnar vi ett hem hos någon vi litar på 9000000000%.
Bigblomman: Tack säger jag till dig som hjälper till.
Djur kan inte prata så det e våran skyldigthet att prata för dom o hjälpa så gott vi kan, eller hur???????????????????????
//Baloo forever

Jag tackar er som hjälper djur att må bra. Jag har också några omplaceringsdjur.
Det är bara att besöka hemsidorna till kattkommando syd, hundar utan hem och djurens rätt för att se att det är många djur som behöver hjälp.

Tack igen gunnelp.
//Baloo forever
Jag brukar sponsra kks med några kronor så fort jag har lite ekstra jag
Så jag gjör det jag kan. Min Celine är omplaceringskisse. Ronja med för det var meningen hon skulle avlivast om dom inte hitta hem. Självklart hadde jag plats med en till…
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Om ett djur inte får behålla maten o inte får nåt hull på kroppen då måste ju vi som djurägare reagera. Hur smärtsamt det än är så är det ju bättre att låta katten avsluta sitt liv än att lida.
Hoppas du fick tjejen att fatta det. Bra att du håller ögonen öppna efter katten.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag försöker också göra vad jag kan för att hjälpa djur och har/har haft flera omplaceringsdjur som dumpats mm. Man vill ju hjälpa men önskar man kunde göra ändå mer!
För tillfället stöder jag bara Djurens Rätt o Stifud. Finns många organisationer jag skulle vilja stödja men har inte råd med alla tyvärr…

Vilken liten sötnos, tur att din kompis hittade honom

Misimurf: Tack, ja det va tur, för dom höll på att städa ur det sista från ett hus o skulle just åka därifrån, fast det var egentligen katten som hitta min kompis, han har det hur bra som helst, käkar o busar o ligger snällt o sover på natten. Så han har det superbra. Ett lyckligt slut, för en gång skull.
//Baloo forever
Jag blir så heligt förb'''' på människor, som inte tar hand om sina djur eller stänger dom ute och tror att de kan klara sej själva, Jag har själv tagit hand om2 katter och en kanin. där ägarna i alla fallen slängt ut dom. Ena katten var bara 7 veckor, där kanske det var ett misstag att han kom ut. Men att inte söka efter katten eller inte sätta ut lappar, är oxå oförlåtligt tycker jag. Bra att din kompis kunde ta hand omden lilla stackaren ,och att han fått det bra. Och den andra lilla kissen måste komma till veten snarast. Det är möjligt att den är så svårt sjuk att det vore bäst att låta den få somna in. Annars är det ju oxå djurplågeri.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

#14 Det är jättebra det tycker jag. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
#18 Ja man får ju göra det man kan. Men visst önskar man att man kunde göra ändå mer.

#19 Det gör man ju men hur mycket man än gör så finns det ändå minst lika mycket kvar, tyvärr.