Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 2534 ggr
Zimba
0

Frusna el Varma!

Undrar lite över om ni e frusna eller varma av er. Själv e jag alltid varm, tycker det e varmt jämt. Så har det varit i många år, vill alltid ha balkongen öppen o fläkten på, visst det e inte bra för värken, men jag hatar att va varm o svettas. Har det med fibron att göra el har Zimba kommit in i klimakteriet Fundersam

Zimba gillar när det e svalt.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Simson
0

Jag fryser om armar och ben (händer och fötter), och svettas om bålen…inte fram bara på ryggen… knepig jag!

Gillar också när det är svalt. Har just köpt en kylmössa till huvudet då jag lätt får solsting och inte alls gillar sol på huvudet.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Bigblomman
0

Jag har vissa dagar då svetten rinner om mig utan att jag har på något sätt ansträngt mig! Värst är svettningarna i hårbotten! Jag är väl på väg in i klimakteriet, är snart 45. Svettningarna beror i viss mån på Tramadolen jag äter + cipralexen. Svettningar finns med som biverkning när man äter dessa mediciner men jag tror även att svettningarna är en symtom av fibrovärken. Jag kan vara sjöblöt när jag vaknar på morgonen, ibland kan jag känna mig frusen trots att det varmt ute…

Vindruvan
0

Jag fryser för det mesta, tar gärna på mig varma kläder när det är jättevarmt ute. Men på nätterna svettas jag som bara den och måste ha fönstret öppet, gärna även på vintern, vilket gör sambon tokig ;-)

Om jag anstränger mig så svettas jag på ryggen och på bålen.

Rita-S
0

Jag blir oftast kall om händer och fötter. Riktig knepigt då rästen kan va varmt! >.<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
0

Jag är varm av mig. Har ofta bara 18 grader inne och gärna lite frisk luft från ett fönster. Tar hellre på mig en tröja än att höja värmen.

Svettas alltid på nätterna även med tunna täcken som jag nästan fryser i när jag lägger mig. Kan inte ha fönstret öppet pga trafiken så jag har en fläkt på hela natten istället.

Sara

dreamiz
0

Jag fryser så fort jag är trött eller har mer ont.

[Tassy]
0

isåfall är väl jag också i klimakteriet då Zimba Skrattande

jag svettas jämt o ständigt… urk förutom mina fötter, de är som kylklampar jämt. händerna växlar.

Zimba
0

ok, Tassy. växlar dina händer från att va högerhand till vänsterhand??????Generad el växlar till vad, fniis

Tror inte att du e i klimakteriet vid din ålder,Fundersam

//Baloo forever

[Tassy]
0

haha, nej det tror inte jag heller :P

de växlar mellan varmt och kallt

Zimba
0

OOOOOOPs, det fatta jag inte, Generad

//Baloo forever

Konstigabaralillajag
0

Mina fötter är alltid varma, jättejobbigt ibland då. Brukar få gå upp flera gånger per natt och kyla ner dem…

Mina händer, lår, höft är alltid varma… lagom mysigt varje gång när man kryper intill sambon (om han håller om mig) och han gnyr av att jag alltid är så kall… Jag brukar få ligga i sängen ngr minuter innan han kommer och lägger sig så jag hinner "tina upp" :)

humleblomster
0

fryser för det mesta, och ofta då inombords på nåt sätt? kan ta på mig allt jag har men det hjälper inte. när jag inte fryser är jag galet varm, sällan mittemellan alltså.

V-lang
0

När jag har ont fryser jag fruktansvärt annars är jag väldigt varm, utom om fötter och händer då där jag är iskall.

Misimurf
0

Jag har problem med att jag fryser och svettas. Vissa dagar kan jag svettas massor även fast det inte är varmt eller att jag ansträngt mig. Andra dagar kan jag frysa fruktansvärt mycket oavsett hur mycket kläder jag har på mig. Jag tycker detta är jätte jobbigt, har svårt att bedöma hur mycket kläder jag ska ha på mig om jag ska åka någonstans. Vissa kan kanske lätt bedöma det utifrån vilket väder det är men jag måste liksom känna efter hur jag är i kroppen. Svårt att förklara.

Jag har även Raynauds syndrom dvs vita fingrar och tår. Ser att det är många av er som har problem med kalla händer och fötter, har ni kollat att det inte är det ni har? letade efter info om det och hittade det här : http://www.reumatiker.se/tidningar/nr101/010144.pdf

gumsemumsa
0

Hej allihop!

Jag är ny här men jag ville bara berätta att jag alltid är varm det känns som jag alltid går runt med 40 graders feber,tar jag då av mig för att svalka mig eller går ut i kortärmat så hjälper det för stunden men sen  fryser jag o spänner mig o då ökar ju värken ännu mer i mina muskler det är en ond cirkel.Jag hoppas att jag någon gång ska få svar på vad jag kan göra åt min värme o svidandet i skinnet men än har jag inte hittat det.

Pisan
0

Jag är precis som Misimurf! Sover alltid med raggsockar på, året runt eftersom det lindrar värken, blir fötterna kalla får jag mer ont.

anki1
0

11, Det där problemet känner jag igen. Men sedan jagåt "lyckopillren" och senare sifrolen, har jag mycet mindre problem med det, Jag är även väldigt varm om mina händer, har svårt att ha vantar på vintern. Annars är jag "växelvarm" omväxlande varm och kall. Blir ett ständigt öppnande och stängande av balkongdörren.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Pisan
0

Balkongdörren stängs och öppnas MÅNGA gånger om dagen här hos mig också…. Glad