Läkartid den 3 juli!
Lyckades tillsist… Wish me good luck, både vill och inte vill ha en diagnos.
Gjorde förresten fibroenkät som en bekant (massör) till mig hade. För att vara i riskzonen för fibro ska man ha minst elva römarkerade svar. Jag hade 14 rödmarkerade och 13 gula (att man har symptom åt det hållet men inte full styrka om ni förstår) Hon ville gärna klämma på mig också så jag ska ringa henne imorgon o se om hon kan klämma in mig innan läkarbesöket. Hon kan ju inte ställa diagnos men ge mig underlag och stöd inför läkarbesöket.

Hoppas att det går bra, ska hålla tummarna för dig. Vet själv hur det är att gå runt och ha ont och må dåligt men inte ha nån diagnos. Att få diagnosen fibro som jag fick för några år sen kändes ganska bra. Visst är det jätte trist att ha det men då har jag ändå ett namn på mina problem.
skal hålla tummar för dig :) Hoppas du får svar nu!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Håller också tummarna! Kram på dej!

Här hålles det tummar o tassar oxå.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Hej alla
ska just börja min utredning på sjukhuset för att se om jag har fibro. Har tid 8 Juli
, fick kriga mig till det.
För mig råder ingen tvekan att jag har det, det gäller bara att få det på papper. Har inte haft de klara "punkterna" vilket ställer till det, men jag har så många andra symptom som stämmer. Väderkärring, ostabilt tarmsystem och så värken förstås. Inga tabletter som hjälper annat än om jag har inflamation.
Har varit på sjukhuset förrut för att hitta värktabletter som fungerar, men icke. Jag upplever dom som mycket okunniga på just fibro, eftersom de bara tycks gå efter "punkterna".
Jag tål inte att äta nåt med mjölk och soja, vilket ställer till det med kosten. Tänker nu gå in för att testa kost med reducerat kolhydratintag
Jag känner med dig Humleblomster
Fick ingen massagetid innan läkarbesöket, min bekant är bortrest. Men det ska väl gå ändå. Man får hoppas att man träffar rätt läkare, det är ju lite lotteri, och tyvärr vinner jag sällan nåt…
Men jag är taggad inför torsdagen!

Lita på dig själv och stå på dig. Det är du som känner din kropp bäst.
Jag hoppas få träffa en läkare som kan fibro, men jag känner mig tveksam. Har hört att de inte är så kunniga på området här i Sundsvall. Hoppas de har fel.
Men jag har fått kriga mig till den här tiden och jag tänker inte släppa taget förren de har ställt en diagnos på mig.
Håller tummarna för dig humleblomster själv ska jag träffa läkaren om en vecka