Lite hjälp om ni har tid
Hej,
Mitt namn är Erik och jag har varit heltids sjuk i snart 6 år utan diagnos. Min kära mamma hittade utav en slump en artikel på internet om fibromyalgi och vi blev båda oerhört förvådnade över att snart sagt alla symptom som nämdes är precis det jag har och har fått dras med de senaste 6 åren.. Efter lite surfande har jag läst inläg från andra människor som alla har fått mycket hjälp från Gottfries kliniken (ingen aning om stavningen där :p) som skall ligga i Mölndal men jag hittar ingenstans vart man lättast kan ta kontakt med dom.. Min läkare är kort sagt värdelös och dessutom sommar ledig så jag kan inte gå den vägen men jag tänkte att om någon av er har ett nummer man kunde ringa eller en site man kunde surfa in på skulle jag bli mycket tacksam.. FF har dragit in min aktivitets ersättning på grund av att dom tror att jag är imbillande sjuk, så jag och min flickvän lever nu på hennes studie lån och det är mycket knapert med pengar..
Tack på förhand
Erik

Gottfriesmottagningen, Krokslätts torg 5, 431 37 Mölndal, 031-343 23 97.
Man kan skriva egen-remiss, för att få komma dit, men om du inte bor inom hallands- eller västra götalands-regionen, så måste du själv höra dig för med ditt landsting om de är beredda att betala för det.
Här är hemsidan: www.gottfriesclinic.com/contakt.html
Good luck!

Tack!!
Jag bor utanför göteborg.. Jävligt tur..
Erik
Men så tungt det måste va för dig nu som dom dragit inn din ersätning! Hoppas Gottfries kan hjälpa dig nu, lycka till!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Erik "silke86" jag rekommenderar den kliniken bor själv i Mölndal så jag har gått där sedan 2003. Lovar dig den bästa behandling du kan få när du väl kommit dit.
Bra att du skriver egenremiss. Men det borde din läkare göra utan gnäll.
Gottfries släpper dig inte utan diagnos samt tar prover på dig och du har minst 1 timma på dig som patient att kunna prata och han frågar ut dig. Mycket noggrann. Det borde finnas fler av denna mottagning i hela Sverige.
Lovar att du blir väl bemött.
Har rekommenderat många dit alla säger samma sak att de är helnöjda med besöket. Sedan kan du få återbesök snabbt.
Ring och beställ tid direkt.
Kram du får gärna Pma mig om det är något du undrar.
Tur att du bor här i Göteborg. Bara spårvagnen från Göteborg till Krokslätts Fabriker.
Lycka till

Välkommen hit, kul att du hittade oss. Här finns alltid nån som lyssnar o kan ge svar, du kan klaga o gnälla hur mycket du orkar, vi sitter ju i samma skuta här, fast vi har rätt kul här oxå. Å grabbar har vi inte så många av här.
Zimba Medarbetare här på fibro.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

2 timmar tog mitt förstagångsbesök på Gottfriesmottagningen. Vill inte vara en besserwisser men hållplatsen är Krokslätts Torg
Lycka till! Låter bedrövligt det där att de dragit in din aktivitetsersättning. 
Hoppas verkligen du kan få hjälp där!

Jag är säker på att vi alla har suttit i min situation vid något tillfälle kan bara hoppas att det blir bättre snart.. Tack för era snälla ord..
Erik
#8 oh ja, jag sitter där själv i en ganska identisk situation. Dock har läkarna fattat att jag är sjuk i fibro, men inget mer händer…

Krokslätts torg förlåt mig. Jag vet ju det men hjärnan hängde inte med som vanligt.

Verkar som det ända settet att få något att hända är att ta tag i skiten själv.. Min läkare tycker bara jag är jobbig så hon skriver bara ut nya piller åt mig hela tiden.. Jag känner för dig Tassy..
Erik
jo det är ju tyvärr så många gånger.
första gången jag sökte hjälp var jag 9 år. innan dess blev jag inte ens trodd av föräldrarna.
nu är jag snart 20 och har fått jaga läkare ganska många år, inte kul när jag har läkarskräck, och hypokondri, liiiite jobbigt att inte veta felet på mig. blev dessutom insatt på massa mediciner mot ångest och skit i stället, så nu har jag ett helvete med min förstörda mage pga det.

Har du allvarlig hypokondri? Det måste vara ett helvete.. Om du behöver prata sitter Erik alltid vid sin dator och MSN :)
Jo, jag har allvarlig hypokondri, kan man nog lugnt påstå :P

Fy fan vad jobbigt.. Har hört riktiga skräk historier om det.. Som sagt sitter jag vid min dator dag och natt och om du (eller någon annan för den delen) behöver någon att prata med :)
stämplade min msn i din gb, bara att adda o snacka ;) så behöver vi inte få ett argt lejon efter oss snart :D