Polikliniska behandlingar på Vintersol!
Hej!
Måste bara säga att jag är väldigt glad. För en tid sen så skrev min läkare en remiss till Vintersol på Teneriffa. I första hand att få även boende o resa. Men också att få polikliniska behandlingar.
För en tid sen fick jag ett brev att jag skulle kontakta en person i regionen. Gjorde så o blev ombedd att tala om när jag skulle resa, hur länge o var jag skulle bo. Detta för att få behandlingarna på Vintersol.
Det blev såklart lite kaos. Var bor man bäst osv. I alla fall så har jag nu bokat resa o boende i november. Min man följer med två veckor o jag är borta tre veckor. Meddelade detta o fick besked att det skulle upp i en nämnd o sen skulle jag få besked.
Igår kom det ett brev o jag får 15 behandlingar på Vintersol. Det borde innebära en behandling per dag under de tre veckor jag är borta. Det är inte några behandlingar på helgerna tror jag.
Så gissa om jag är glad? Visst resan kostar o boendet men det ska bli så härligt att ha detta o se fram emot.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Grattis mongu, det måste va jättehärligt för dig!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Vilken lyckoträff för dig Mongu. Behandlingar i skön o varm miljö det är inte illa. Lyckost!
Jag skall söka själv när jag gjort min höftop. hoppas den går igenom för här är det dåligt med rehab.
Detta måste du fira. Lycka till.

Är du med i någon reumatiker förening, du vet att du kan nästan få hela resan betald genom att söka via fonder som reumatiker föreningen tillhanda håller?!

Ja, jag är med reumatikerföreningen eller om det heter förbundet???? Minnet är kort just nu.
Men ska man inte va medlem ett visst antal år? Jag gick inte med förrän för ett år sen ungefär. Är det nån som vet?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Dom flesta brukar ha halvårsgräns, tex facket måste man ha varit medlem minst ett halvt år innan man kan njuta av medlemsförmåner o grejs, så kanske är likadan för fibrisar?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

För att få helt bidrag till allt skall man vara medlem i minst 3 år före avresedatum. Men dock gäller remiss men då får man betala uppehället själv.
Det är inte dåligt ändå att få behandlingar á15 st som du får Mongu.
Hade du varit medlem i 3 år hade du fått hela resan med hotellrum gratis. Gå gärna in och läs http://www.malmo.reumatikerforbundet.org/start.asp?sida=2715

Naturligtvis glömde jag att du får alla behandlingar nu gratis och så vill vi gärna se lite kort från Teneriffa. Jag har varit medlem nu i 15 år. Varför har jag inte sökt min dummer.

Jag är verkligen jätteglad för att jag får dessa behandlingar. Så att ingen tror nåt annat. Det är guld värt för mig.
Kort ska det bli jag lovar.
Ha en bra dag! Mongu.

Har du diagnosen reumatism då? Jag har hört att enbart diagnosen fibro inte berättigar till resa till Vintersol. Vet dock ej hur mkt sanning det ligger i det. Hur som helst: GRATTIS!!

Jag har artros o fibro. Det är dom diagnoserna som är på min remiss.
Så vad som väger tyngst eller lättast det har jag inte nån aning om.
Men det ska bli jätteskönt att åka iväg i november. Det enda är att jag kommer o fira min födelsedag alldeles ensam. Men det överlever jag nog.
Ha en bra dag! Mongu.

Läser på deras forum reumatikernas att det är även de med bara fibro som får hjälp att åka. Fibromyalgiförbundet ingår numera även i Reumatikerföreningen.
Kram