Vädersjuk eller vad?
Har tänkt på det där med vädersjuka. För en dryg vecka sen fick jag så galet ont i huvudet, värre än nånsin. Tog voltaren och gick o la mig, men det hjälpte ju föga. Lite senare hörde jag hur det mullrade, åska på gång. Slumrade lite tillslut men somnade inte riktigt för det gjorde så ont i huvudet, ja ni vet hur man blir, helt flummig. Rätt var det var så brakade det till, världens åskknall. Tro mig eller ej, men huvudvärken försvann spårlöst
Det var precis som att åskknallen rensade ur huvudet, så jag måste ha varit ordentligt vädersjuk!
Ja det är presis så jag brukar ha det med åskan! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

här är en till som kan känna av åska en hel dag innan det väl bryter ut. Fördelen är att man när man väl lärt sig att känna igen att det är "åskhuvudvärken" så hinner man i lugn och ro stänga av alla elekriska pinaler hemma som tv, dator etc. samt att dra ut alla sladdar, hitta mobilen ( eftersom den vanliga telefonen är stort NO,NO på att använda vid åska) samla ihop alla viktiga papper ( om det börjar brinna ) och inte minst vaddera sambon arm så att han inte får konstiga blåmärken efter nypandet som föjer varje blixt…Rädd för åskan? Japp så in i bänkens..*S*