Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1677 ggr
Zimba
0

OT: Helg Planer!

Ska ni hitta på nåt speciellt nu när det e helg??? Själv ska jag mest bara vara o njuta av att ha ett renstädat hem o mat i kyl o frys, just nu ösregnar det o fortsätter det så, ja då åker värmeljusen fram, mysfaktorn e hög.

Zimba`s Fredags tråd Glad

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

mongu
0

Vi sak fira makens födelsedag på söndag. O imorgon kommer det goda vänner hit så det är tänkt att vi ska kunna grilla. Om nu vädret tänker samma som jag.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

Jo, vi skal till huddik och shoppa litegrann, och börja röja biblioteket, sen skal vi kanske få besök av grannerna på kaffe, söndag skall vi nog fortsätta med bibblan och vi kanske får middagsgäster men skal forsöka relaxa så mycket jag kan!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

dreamiz
0

Jag ska städa burar, pyssla med djuren, gå ut o gå… Bara njuta av att vara ledig!

abbis
0

Jag har min lediga söndag utan sambo då han jobbar i våran butik..vet inte vad jag ska hitt på..blir nog en tur till örebro för en del inköp då man aldrig kommer dit pga av att man själv alltid har öppet….är det bra väder kan det bli en stund i hängmattan med en god bok..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Sidentassen
0

Jag ska städa ut lekstugan som är inredd som katthus med rastgård ihop med stugan. Den har stått tom sedan förra hösten men nu kommer det två katter från min uppfödning hit, eftersom deras familj ska på Italiensemester i 4 veckor. Och jag tänkte dom skulle få bo där så dom kan vara ute också om dom vill.

Katterna mina har älskat att vara där, jag brukar ha min avelshane därute under somrarna, men nu har jag ingen fertil som behöver egen kuppé. Ja jag har aldrig haft någon katt ensam där utan alltid med någon sällskapsdam förståss.

Sedan ska vi till Stockholm och kolla upp vår nya husvagn (den gamla blev ju stulen för 1½ månad sedan) Den står på campingen i det området där min man arbetar. Jag måste ju göra en förteckning över vad som ska handlas in. Den lär ju inte bli kort och det lär också bli dyrt. Vi har fortfarande inte fått tillbaka några försäkringspengar ännu, snacka om det gär långsamt. Det är precis som om dom tror att man badar i pengar och kan ligga ute med hur mycket som helst. man kan ju undra vad man har försäkringarna till?

Till sist så har jag planerat in en marknadsdag i Surahammar på söndag. Det brukar vara en trevlig marknad och så har jag ju bara 9 km dit:-)

Trevlig helg önskar jag er allesamman

//Lotta P

Misimurf
0

Jag har inga roliga helgplaner, ska jobba hela helgen. Börjar 10.30 imorn och slutar 17.00 på söndag :( så ni som är lediga får vila åt mej oxå ;)

Hoppas alla får en bra helg

Kram Marie

Faxlin
0

Jag ska hjälpa en tjej att få lite ordning i nya huset sitt. Och sedan sitta och bara lyssna på små pipisar som piiiiiper.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Paddiz
0

Idag ska vi bada katterna (är tre veckor sedan sist) och imorgon blir det vila + tvätta.

ÅsaF: Har jag missat något - vad är det för pipisar som piiiiiper?

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Bigblomman
0

Jag ska sy en ny nalle och ev. cykla till Ikea och köpa konsoler och ett par hyllor som jag ska göra till katthyllor på balkongen. Jag har sett via en länk fån föreningen samvetet (kattsida) hur man verkligen kan göra sin balkong mer kattvänlig!

Rita-S
0

#9 CYKLA till Ikea! NU är jag avundsjun nu! Jag med vill ha Ikea så nära!!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Bigblomman
0

Tja en del grannar som har bil där jag bor tycker att jag är tokig som cyklar ända dit, till Ikea. Det är ca 6-8 kilometer och tar ca 20 minuter… Men har man ingen bil och buss är för varmt att sitta i den här årstiden så får man ta hjälp av benen + man får gratis motion på så sätt!

Konstigabaralillajag
0

Jag fyller 30 år på måndag och ikväll blir det brakfest med vännerna :) Imorgon kommer lite släkt och hälsar på…

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yvette Jag har efter många motgångar och dödsfall fått en fin kull med illerbebisar. ;-)
I går ville jag inte kika så mycket på dem. Mamman ville ha dem ifred. Men idag har jag gjort rent åt mamma och bebisar och passade på att väga de små.
4 st på 10 gram
4 st på 12 gram
1 st på 14 gram.

Ingen död ännu. Sååå skönt. Får bara hålla tummaran att det fortsätter så. Men de låter såååå söta när de piper. hihi

Audiatur et altera pars

Zimba
0

Håller tummen o tassar o tassar finns här massor av.

Lycka till

//Baloo forever

Faxlin
0

Tack Zimba, tror vi behöver det.

Audiatur et altera pars

dreamiz
0

#13 Gu så underbart söta!! Har aldrig sett så små illerbebisar förut. Helt underbara!
Nån gång skulle jag vilja ha iller för jag tycker de verkar så himla roliga och mysiga. Men den dan kommer nog aldrig då jag inte kan tänka mig den dan då jag inte har några smådjur (marsvin och möss tex.) Men man kan ju titta o jag hoppas på fler foton på dina små charmtroll!

Rita-S
0

Åååååå vilka gulleplutta! VI håller tummar och tassar här för att allt går bra nu!

Faxlin
0

Tack vad gulliga ni är. Jag kommer säkerligen dränka er i fler valpisbilder med tiden :-)

Audiatur et altera pars

Zimba
0

Jaaaaa, vill man bli dränkt, så föredrar jag att bli det i söööööööta bilder, fniss

//Baloo forever

Simson
0

Ja Åsa! Dränk oss i bilder! Har aldrig sett valpar tidigare så om du "vågar" (ifall du inte är skrockfull) så gör en egen tråd så vi kan följa utvecklingen?? Vid vilken ålder flyttar de? 8v för hundvalpar? 12v för kattungar. Lycka till med valpisarna!

Jag är fortfarande i koma och kommer inte igång idag…

Atos får jag inte ut på balkongen och Julian får jag inte in från balkongen. De är olika de små liven!

Nu har kaffevattnet kokat upp så nu blir det en kopp ute på balkongen och en virkstund igen. Inte lika gott fikabröd eller kaffe idag…fast sällskapet är trevligt. Cool

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Faxlin
0

#19: haha. Ja så kan man ju se det. ;-)

#20: Okej jag tar dig på ordet och startar en egen så får alla här inne se hur en kull med iller valpar utvecklas.
De flyttar vid 10 veckor från mig i alla fall. Men de finns de som släpper dem redan vid 5 veckor även om jag inte anser att det är seriöst.

Audiatur et altera pars

dreamiz
0

Jaha så är helgen slut. snyft! Vart tog den vägen? O allt jag skulle göra? Ok, har i varje fall storstädat hos alla djuren. Men jag skulle även skriva lite brev o annat men inget sånt har det blivit. Men lite extra gull med djuren o klippta klor osv är ju inte fel det heller. hihi

[Tassy]
0

puh, nu är jag hemma ifrån en kaoshelg, men roligt har jag haft, trots en del tråkigheter i form av sjuka pälsklingar. hann bara komma hem så hittade jag en sjuk mus här också >.<