Mottagningssköterskespärr...
Jag fick en remiss till medicin. Och trodde att jag skulle på en undersökning och inte bara provtagning.
När jag kom dit fick jag lämna nytt blodprov och sedan sa dr att det inte behövde tas nå't benmärgsprov eftersom mina vita var helt normala. Och jag har inte haft återkommande infektioner heller så..
Däremot tyckte han det var konstigt att läkarna på VC inte tagit ANA, alla andra prover är ju taget flera ggr. RA-faktorn var 37 och sänka normal.
Nå, jag ringde till VC för att få en tid hos min dr, kom till sköterskan o där blev det tvärnit.
Ingen tidbokning förrän svaret kommit från medicin på cristapunktionen (benmärgsprovet) Det var apsolut omöjligt, dr skulle bara säga att jag ska avvakta..
Försökte få henne att förstå att det inte kommer svar på prov som inte är taget och fick till svar " de kan ju ha någon rekomendation" suck
Mina ben känns som elefantdito, jag säger åt dem att gå och de svarar " ja ja, vi kommer nog fram i morgon" olydiga benskrällen.
Höger arm fick en släng av elefantiasisen med häromdagen och höften vill inte låta mig sova. Äter panodil på jobbet men min mage klarar inte alltför många piller per dag. Dessutom blir det mer ont sedan eftersom jag gör mer vissa dagar än kroppen egentligen klarar. Korkat för jag kan ju vila om jag behöver, men då kommer den lilla elakingen fram som säger " jasså, är det latmasken som är i farten".
Tror jag ska be om mina journaler och beställa tid hos dr Forrest i Luleå. Undrar om det blir väldigt mycket dyrare än hos landstinget?
Är den en privat läkare? Dom kanske har nån hemsida med prislista?
Jag tror kanske det kan va värd priset iaf om du får en läkare som tar dig på alvar, lyssnar och gör dom grejer som görast borde. Lycka till! Jag skal hålla tummar för dig, men ring för all del den läkaren och fråga vilka priser det omhandlar om dom inte har nån hemsida så du vet iaf !
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
En del privata läkare har ju avtal med fk så man inte betalar mer än på vårdcentralen/lasarettet.
Lycka till! Jobbigt när man har många emot sig.
De har visst bara en gammal halvfärdig hemsida. Men Riitta Forrester är i alla fall spec på reumatiska sjukdomar så hon borde ju veta vad hon gör.
De som har uppdaterade hemsidor av privatläkarna verkar vara anslutna till fk, men ingen av dem är reumaläkare. Får ringa o höra med dem, eller se om det kanske går att mejla, glömde kolla det. Kostar skjortan ringa med mobilen och vi har ingen fast telefon i vår lunchstuga.

Dr Gottfries på Gottfriesmottagningen i Mölndal utanför Göteborg är ju expert på fibro. Kan ju inte bli bättre! Patienter från hela landet åker till honom. Och han är ansluten till FK.